• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

القای ناکارآمدی و ناتوانی ساختار در ایران هدف رسانه‌های معاند در موضوع کرونا

  • کد خبر : 52663
  • 15 اسفند 1398 - 9:02
القای ناکارآمدی و ناتوانی ساختار در ایران هدف رسانه‌های معاند در موضوع کرونا

رضا واعظی با بیان اینکه تمام تلاش رسانه‌های معاند در به هم ریختن جو روانی جامه و ناکارآمد نشان دادن ساختار خلاصه می‌شود، گفت: درموضوع کرونا نیز به این مسئله پرداخته و سعی کردند چنین وانمود کنند که ایران توان مقابله با این بحران را ندارد. یک کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، […]

رضا واعظی با بیان اینکه تمام تلاش رسانه‌های معاند در به هم ریختن جو روانی جامه و ناکارآمد نشان دادن ساختار خلاصه می‌شود، گفت: درموضوع کرونا نیز به این مسئله پرداخته و سعی کردند چنین وانمود کنند که ایران توان مقابله با این بحران را ندارد.

یک کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با اشاره به عملکرد رسانه‌های معاند در خصوص موضوع کرونا در ایران، اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه استراتژی کلانی به نام مقابله علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران دارند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های معاند در چهارچوب این استراتژی و راهبرد کلان سعی بر استفاده از هر موضوع و سوژه ای برای بیشترین بهره برادری را دارند، گفت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند به مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران آسیب بزند به هم ریختن جو روانی جامعه و نشان دادن ناکارآمدی ساختار در داخل کشور است.

این کارشناس رسانه با تأکید بر اینکه تمام تلاش رسانه‌های معاند در به هم ریختن جو روانی جامه و ناکارآمد نشان دادن ساختار خلاصه می‌شود، بیان کرد: درموضوع کرونا نیز به این مسئله پرداخته و سعی کردند چنین وانمود کنند که ایران توان مقابله با این بحران را ندارد.

وی به اعلام آمادگی آمریکا برای کمک به ایران در موضوع کرونا اشاره کرد و افزود: ترامپ اعلام کرد ایرانی‌ها از لحاظ امکانات، تجهیزات و پزشکی قوی نیستند که همه اینها در چهارچوب القای ناکارآمدی و ناتوانی ساختار در ایران است و رسانه های معاند نیز دست به تشویش اذهان عمومی زدند.

واعظی ناامن سازی روانی جامعه را مهمترین هدفی دانست که رسانه‌های بیگانه در داخل دنبال می‌کنند و تصریح کرد: BBC یکی از رسانه‌های معاند جدی ما است و نسبت به سایر رسانه‌ها نیز ضریب نفوذ آن در کشور بیشتر است.

وی با بیان اینکه بیشرین حجم کار را BBC روی افکار عمومی ما انجام می‌دهد، ادامه داد: این رسانه به دنبال یکسری موضوعات و اخبار ضعیف هستند و از عناوین اخبار ضد و نقیض استفاده می‌کنند و سعی بر چیدن اخبار کنار هم و استفاده از کلماتی درگیر کننده افکار عمومی از جمله بحران در ایران، ناآرامی در ایران و… به منظور ایجاد تشویش بیشتر در جامعه دارند.

این کارشناس رسانه خاطرنشان کرد: اینها شگردهای رسانه‌ای بزرگنمایی و در مقابل ناکارآمدی ساختار و در سطح بالاتر دنبال کردن سیاست‌های خود با برجسته سازی برخی سوژه‌ها مثل قم، روحانیت و چین به عنوان کلیدواژه است.

وی با بیان اینکه با استفاده از این شگرد، جامعه ما را در عین حالی که درگیر موضع و آشفته کرده و به لحاظ روانی جامعه را دچار مشکل می‌کنند، یادآور شد: این رسانه‌ها یکسری سیاست‌های خود را با کلیدواژه‌های خاصی مثل بحران در ایران، قم مرکز بحران و ویروس از چین، دنبال می‌کنند تا روابط ایران با چین و سایر کشورها را مخدوش کنند.

واعظی با تأکید بر اینکه بخواهیم یا نخواهیم متاسفانه به دلیل اینکه جامعه ما یک جامعهآاماده برای فضای روانی است ضریب نفوذ این رسانه ها در کشور بالا رفته است، اظهار کرد: حجم روانی ابجاد شده در روزهای اول در موضوع کرونا به شدت نگران کننده بود ضمن اینکه بخشی نیز طبیعی است.

وی به مطرح شدن کرونا در آمریکا و خالی شدن مغازه‌ها و فروشگاه‌ها به دلیل هجوم مردم به آنها با توجه به شیوع این بیماری اشاره کرد و گفت: به محض اینکه موضوع کرونا مطرح شد مردم به مغازه‌ها هجوم برده و آذوقه خریداری کردند در حالی که در کشور ما این اتفاق رخ نداد و بیشتر در خصوص لوازم بهداشتی این موضوع مطرح بود.

این کارشناس رسانه با تأکید بر اینکه ضریب نفوذ رسانه‌هایی همچون BBC همچنان وجود دارد و بالاست، بیان کرد: فضای مجازی که هدایت و مدیریت آن نیز در مواردی نیز به عهده رسانه‌های معاند است به کمک آنها آمده است.

وی افزود: بخشی از فضای مجازی که در دست خود مردم است نیز ناخودآگاه در پازلی قرار می‌گیرند که رسانه‌های معاند برای به هم ریختن روان جامعه چیده است.

واعظی با بیان اینکه در روزهای اخیر که فضا مقداری معتدل تر شده و جو روانی کاهش یافته، مقداری درک و شناخت مردم از موضوع بالاتر رفته است، تصریح کرد: رسانه‌هایی همچون صدا و سیما و مسئولان نیز در موضوع کرونا موضع گرفتند و نکاتی را گفتند که فضا فروکش کرده و به سمت آرامش بیشتری می‌رود.

انتهای پیام/ذ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=52663
  • دیدگاه‌ها برای القای ناکارآمدی و ناتوانی ساختار در ایران هدف رسانه‌های معاند در موضوع کرونا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.