• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

اقتدار لشگر خوبان؛ از خاموشی فتنه ها تا خدمت رسانی به ملت در تمام بحران ها/ مدافعان سلامت، پاسداران ملت در روزگار کرونایی

  • کد خبر : 61289
  • 02 اردیبهشت 1399 - 10:23
اقتدار لشگر خوبان؛ از خاموشی فتنه ها تا خدمت رسانی به ملت در تمام بحران ها/ مدافعان سلامت، پاسداران ملت در روزگار کرونایی

سپاه را محور انسجام، وحدت و یکدلی ملت می دانند، گستردگی و پیشقدم بودن این لشگر خوبان در دفاع از ملت و خدمت رسانی به مردم در تمامی عرصه ها مشهود است، روزی مدافعان وطن می شوند و روز دیگر مدافعان حرم و این روزها حامیان مدافعان سلامت شده اند. به گزارش عصر همدان؛ امروز […]

سپاه را محور انسجام، وحدت و یکدلی ملت می دانند، گستردگی و پیشقدم بودن این لشگر خوبان در دفاع از ملت و خدمت رسانی به مردم در تمامی عرصه ها مشهود است، روزی مدافعان وطن می شوند و روز دیگر مدافعان حرم و این روزها حامیان مدافعان سلامت شده اند.

به گزارش عصر همدان؛ امروز دوم اردیبهشت ماه، سالروز تولد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، سپاهی که به گفته امام خمینی(ره)، “اگر نبود کشور هم نبود” و به فرموده رهبر انقلاب “یکی از بخش های مهم کارنامه سپاه، انقلابی زیستن و انقلابی ماندن است”.امروز پس از ۴۱ سپاه است که به پشتوانه ملت، اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان کشانده و رمز ماندگاری اش هم مردمی بودن آن است.

در تاریخ انقلاب سپاه را مظهر قدرت، ایستادگی، ایثار، از خودگذشتگی، جانفشانی و مهمتر از همه ولایتمداری و استکبارستیزی می دانند و در یک کلام؛ “سپاه، پاسدار انقلاب است”.

عرصه خدمت رسانی سپاه به مردم گسترده است

پس از تأسیس این نهاد از همان روزهای نخستین، پاسداران این مرز و بوم جان بر کف به میدان آمدند و در جبهه ها های مختلف و در برابر فتنه های داخلی و دشمنان خارجی قهرمانانه جانفشانی کردند.آنان چه در هشت سال دفاع مقدس و بحران های سیاسی و اقتصادی و چه در برابر هجمه های همه جانبه فرهنگی عزت برای ملت به ارمغان آورده اند.

به یقین عرصه خدمت رسانی سپاه به مردم گسترده است، تاکنون نیروی های بسیجی و سپاهی برای محرومیت زدایی و آبادانی کشور گام های مؤثری برداشته اند، زلزله می شود نام سپاه برای کمک به زلزله زدگان به میان می آید، سیل خانه ها را ویران می کند باز سپاه برای سیل زدگان و ساخت خانه های محرومان نخستین قدم را بر می دارد و در دفاع از وطن در کنار برادران ارتشی حرف اول را می زند.

داشتن ایمان، روحیه انقلابی و مؤمنانه پاسداران و به ویژه حمایت های مردمی سبب شد تا امروز این جان برکفان در قالب نیروی دریایی، زمینی و هوایی خالصانه حتی در زمینه بومی سازی و ساخت تجهیزات دفاعی در جهان بدرخشند.

 هیچ سلاحی بر عقیده مؤمنانه سپاه کارساز نیست

تجهیزات دفاعی و نظامی که ما در دست داریم دشمنان نظام هم به نوعی دیگر در دست دارند، اما آنچه که سبب ناراحتی، ترس و وحشت مستکبران شده و لرزه بر اندامشان انداخته، ایمان استوار، عقیده پاک و مؤمنانه پاسداران است که با هیچ سلاحی نابود شدنی نیست.

به مناسب سالروز تأسیس سپاه پاسداران بر آن شدیم تا با یکی از بازنشستگان سپاهی که روزگار مسئولیت عقیدتی گردان کمیل را بر عهده داشت به گفتگو بنشینیم.

سپاه، خاموش گر آتش فتنه ها

حاج حسین سلیمانی از پیشکسوتان سپاه در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به روزهای آغازین تشکیل سپاه، گفت: ورودی سال ۵۸ به پادگان امام حسین(ع) که امروز به عنوان دانشگاه امام حسین(ع) شناخته می شود بودم و آموزش های لازم را فرا گرفتم.

وی اظهار کرد: در آن پادگان پاسداران مخلصی تربیت شدند و در همان روزها و یا بعدها در جبهه های مختلف برای دفاع از آرمان های اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند.

این پاسدار بازنشسته افزود: آن روزها سپاه در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی در جامعه برای مقابله با عوام فریبی ها و فتنه های داخلی از سوی خائنینی همچون بنی صدرها هم وارد میدان شد و از بدو تأسیس تاکنون خاموش گر آتش فتنه ها بوده است.

سلیمانی از روزگار جنگ تحمیلی هم حرف ها به میان آورد، آنجا که به عنوان مسئول عقیدتی گردان کمیل با شهید بروجردی گاهی همراه می شد.

ایمان و عقیده استوار بسیجیان و سپاهیان در جنگ ستودنی بود

وی با اشاره به خاطرات دوران جنگ تحمیلی و اینکه در جبهه ها حفظ سوره واقعه برای رزمندگان یک سنت شده بود، عنوان کرد: پس از برگزاری یکی از مسابقات قرآنی در خصوص حفظ سوره واقعه و تعیین نفرات برتر، عملیاتی قرار بود انجام شود و بسیاری از رزمندگان ما در عملیات والفجر یک به شهادت رسیدند.

این پاسدار بازنشسته افزود: بدن های رزمندگان همچون شهدای دشت نینوا پاره پاره شده و مجروحان بسیاری به بیمارستان آوردند، از کنار یکی از محروحان که عبور می کردم مرا به اسم صدا زد، صورتش غرق در خون شده بود با دستمالی خون ها را پاک کردم.

سلیمانی تصریح کرد: آن مجروح از من پرسید آیا مرا می شناسی؟ گفتم نه! گفت من همان نفر برتر مسابقات قرآن هستم، جایزه ام را نمی دهی؟! و من گفتم جایزه است محفوظ، اما با این صورت خونین و تنی مجروح بهترین هدیه را خودت از خداوند دریافت کرده ای، هنوز جمله ام به انتها نرسیده بود که آن بسیجی یا حسین گویان دعوت حق را لبیک گفت.

مدافعان سلامت، پاسداران ملت در روزگار کرونایی

وی با تأکید بر اینکه اقتدار کنونی نظام به پاس خون همان شهدا و مدافعان حرمی است که مظلومانه در برابر کفر زمانه ایستادگی کردند، گفت: امروز نیز مدافعان سلامت در لبیک به ولی زمان خود برای انجام حسنه دفاع از سلامت مردم جان بر کف به میدان آمده اند.

این پیشکسوت عرصه دفاع از وطن ادامه داد: این عشق و محبت به اسلام و انقلاب است که سبب شده مدافعان سلامت همچون مدافعان وطن و مدافعان حرم برای حفظ سلامت جامعه روزها خود را از دیدار با خانواده یشان محروم کنند و حتی در این راه به شهادت برسند.

سلیمانی عنوان کرد: روزگار کرونایی هم می گذرد، اما آنچه که در تاریخ این ملت ثبت می شود همین فداکاری هاست که در دفاع جانانه مدافعان سلامت در برابر ویروسی خطرناک تجلی پیدا کرده است.

به گزارش عصر همدان، خدمت رسانی سپاهیان به مردم آنچنان وسیع است که در یک گزارش مجمل نمی گنجد و اگر بخواهیم این خدمات را به شماره بیاوریم و درک کنیم باید جمله بنیانگذار انقلاب اسلامی را پیش از آن درک کرده باشیم که اگر “سپاه نبود، کشور هم نبود.”

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61289
  • دیدگاه‌ها برای اقتدار لشگر خوبان؛ از خاموشی فتنه ها تا خدمت رسانی به ملت در تمام بحران ها/ مدافعان سلامت، پاسداران ملت در روزگار کرونایی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.