• امروز : پنج شنبه - ۳ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 23 May - 2024
2

افتتاح طرح های توسعه کشاورزی نوین در تویسرکان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان

  • کد خبر : 48136
  • 20 بهمن 1398 - 18:45
افتتاح طرح های توسعه کشاورزی نوین در تویسرکان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان

 مسعود اکبری از بهره برادری پروژه آبیاری کم فشار عموم باغداران و کشاورزان روستای بوجان و نیز دو گلخانه در شهرستان خبر داد و گفت: برای بهره برادری از این پروژه ها چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان اظهار کرد: در […]

 مسعود اکبری از بهره برادری پروژه آبیاری کم فشار عموم باغداران و کشاورزان روستای بوجان و نیز دو گلخانه در شهرستان خبر داد و گفت: برای بهره برادری از این پروژه ها چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان اظهار کرد: در دهه فجر طرح ها و پروژه های متنوع کشاورزی در تویسرکان افتتاح شده و یا در دست کلنگ زنی و بهره برادری است.

وی از افتتاح طرح آبیاری کم فشار عموم باغداران و کشاورزان روستای بوجان خبر داد و اظهار کرد: طول لوله گذاری طرح، ۲۰ کیلومتر در ۵۳۵ هکتار از زمین های زراعی روستای بوجان و روستاهای اطراف است که با هزینه کردی بیش از سه میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان به بهره برادری رسید.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از این میزان اعتبار از محل کمک های بلاعوض دولتی تأمین شده است.

اکبری افزایش راندمان آب در بخش های انتقال، توزیع و مصرف آب کشاورزی از راندمان ۳۵ درصد به ۵۵ درصد آن هم با کاهش مصرف آب حداقل هفت هزار مترمکعب در هکتار را از نتایج اجرای طرح عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سهولت و سرعت اجرا، افزایش راندمان آبیاری و در نتیجه افزایش سطح زیر کشت ناشی از این موضوع و سهولت بهره برادری از دیگر محاسن اجرای این پروژه است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: کاهش تلفات ناشی از تبخیر و نشت آب به لحاظ حذف شرایط تبخیر و نشت که در کانال های روباز وجود دارد را هم می توان به محاسن طرح آبیاری کم فشار روستای بوجان افزود.

اکبری کاهش نیروی انسانی مورد نیاز بهره برادری به لحاظ مکانیزه بودن سامانه، امکان آبیاری اراضی ناهموار و پرشیب و جلوگیری از توسعه و نیز پخش علف های هرز در سطح مزارع را هم از دیگر اهداف و نتایج طرح آبیاری کم فشار عموم باغداران و کشاورزان روستای بوجان برشمرد.

وی در ادامه از افتتاح گلخانه سبزی و صیفی در روستای ولاشجرد در زمینی به مساحت دو هزار و ۴۵۰ متر مربع خبر داد و گفت: برای این گلخانه ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان عنوان کرد: با افتتاح این گلخانه فرصت اشغال برای سه نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

اکبری افزود: همچنین در شهر فرسفج نیز گلخانه سبزی و صیفی با مساحت دو هزار و ۴۰ مترمربع در دهه مبارک فجر سال ۹۸ به بهره برادری رسید.

وی تصریح کرد: برای این گلخانه بیش از ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده و با افتتاح آن برای سه نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان، میزان تولید سالانه محصولات از این گلخانه تازه افتتاح شده را ۷۰ تن اعلام و گفت: این گلخانه با رویکرد تأمین نیاز بازار در حوزه محصولات گلخانه ای و رونق تولید ساخته شده است.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=48136
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح طرح های توسعه کشاورزی نوین در تویسرکان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.