• امروز : شنبه - ۵ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 25 May - 2024
3

استکبار جهانی و در راس آن آمریکای شیطان صفت حادثه تلخ سردشت را رقم زدند

  • کد خبر : 188549
  • 08 تیر 1402 - 15:13
استکبار جهانی و در راس آن آمریکای شیطان صفت حادثه تلخ سردشت را رقم زدند
نماینده مردم همدان و فامنین در همدان گفت: استکبار جهانی و در راس آن آمریکای شیطان صفت، با اعطای سلاح‌های شیمایی بر علیه کشورمان به صدام جنایتکار، حادثه تلخ سردشت را رقم زدند و باعث زخمی و شهادت تعداد زیادی از زنان، کودکان و افراد بی‌گناه در شهر سردشت شدند.

احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با تاکید بر تحریم داروئی غرب  بر علیه کشورهای ایران، یمن و دیگر کشورها، عنوان کرد: این ادعای دروغین آنان مبنی بر دفاع از حقوق بشر با تحریم داروئی و  استفاده از سلاح شیمیایی بر علیه افراد بی‌گناه که جان خود را از دست داده‌اند به هیچ عنوان سازگاری نداشته و این جنایت‌ها همچنین ادامه دارد.

وی ادامه داد:بمباران شیمیایی سردشت یک جنایت جنگی و بمبارانی بود که نیروی هوایی عراق در ۷ تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی در چهار نقطهٔ پرازدحام شهر سردشت در ایران انجام داد.

فلاحی با بیان اینکه در این حمله ۱۱۰ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر کشته شده و ۸۰۰۰ تن دیگر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفتند و مسموم شدند افزود: این واقعه در زمانی اتفاق افتاد که دانش پزشکی کافی برای مداوای مصدومان شیمیایی در ایران وجود نداشت و جهان نیز از تجربه چندانی برای مواجه‌شدن با بیماری‌های ناشی از سلاح‌های شیمیایی برخوردار نبود، بنابراین بیماران مجبور بودند برای مداوای خود به کشورهایی که خودشان پخش کننده این مواد خطرناک بودند سفر کرده و بی‌خبر از هر چیزی در آنجا مورد آزمایش این جنایکاران قرار بگیرند.

وی افزود: استکبار جهانی و در راس آن آمریکای شیطان صفت، با اعطای سلاح‌های شیمیایی بر علیه کشورمان به صدام جنایتکار،  حادثه تلخ سردشت را رقم زدند و باعث زخمی و شهادت تعداد زیادی از زنان، کودکان و افراد بی‌گناه در شهر سردشت شدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این حادثه تلخی که در تاریخ ماندگار شد، تصریح کرد: نتایج این حادثه تلخ امروز پس از سال‌ها همچنان مشهود است و هموطنانمان بخاطر آسیب سلاح‌های شیمیایی استفاده شده همچنان در رنج هستند.

فلاحی با تاکید بر تحریم داروئی غرب  بر علیه کشورهای ایران، یمن و دیگر کشورها، عنوان کرد: این ادعای دروغین آنان مبنی بر دفاع از حقوق بشر با تحریم دارویی و  استفاده از سلاح شیمیایی بر علیه افراد بی‌گناه که جان خود را از دست داده‌اند به هیچ عنوان سازگاری نداشته و این جنایت‌ها همچنین ادامه دارد.

 

انتهای پیام/ ساعتی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=188549
  • دیدگاه‌ها برای استکبار جهانی و در راس آن آمریکای شیطان صفت حادثه تلخ سردشت را رقم زدند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.