• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

استفاده از فناوری نوین نقشی مهم در ایجاد ایمنی راه‌ها دارد/ استان همدان بیشترین آمار واژگونی را دارد

  • کد خبر : 16082
  • 30 مرداد 1398 - 11:40
استفاده از فناوری نوین نقشی مهم در ایجاد ایمنی راه‌ها دارد/ استان همدان بیشترین آمار واژگونی را دارد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: تأمین ایمنی تنها با استفاده از ابزارها و تابلوها ممکن نیست و باید از فناوری‌های نوین استفاده کرد و استفاده از فناوری نوین نقشی مهم در ایجاد ایمنی راه‌ها دارد. به گزارش عصرهمدان؛ مصطفی پناهنده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر در اداره راهداری و […]

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: تأمین ایمنی تنها با استفاده از ابزارها و تابلوها ممکن نیست و باید از فناوری‌های نوین استفاده کرد و استفاده از فناوری نوین نقشی مهم در ایجاد ایمنی راه‌ها دارد.

به گزارش عصرهمدان؛ مصطفی پناهنده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ملایر در اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان استفاده از فناوری‌های نوین را یکی دیگر از راه‌های ایجاد ایمنی در محورهای مواصلاتی عنوان کرد و گفت: تأمین ایمنی تنها با استفاده از ابزارها و تابلوها ممکن نیست و باید از فناوری‌های نوین همچون دوربین‌های ثبت سرعت، دستگاه‌های توزین در حال حرکت و دستگاه‌های تردد شمار استفاده کرد.

وی افزود: استفاده از این دستگاه‌ها می‌تواند به افزایش ایمنی کمک کند و تهیه این دستگاه‌های نوین نیازمند اعتبارات سنگینی است و در همین راستا اقدامات خوبی در استان انجام‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان نهادینه کردن فرهنگ ترافیکی را یکی از اصل‌های مهم در ایمنی محورها عنوان کرد و گفت: فرهنگ ترافیک از مباحث مهمی است که می‌تواند به مردم خوشبختی وزندگی دهد و اصحاب قلم نقشی مهم در آموزش این فرهنگ دارند.

وی گفت: اصلی‌ترین عامل کشته شدن در تصادفات واژگونی است و استان همدان بیشترین آمار واژگونی را دارد و که عمده دلیل آن سرعت غیرمجاز است.

پناهنده حرکت با سرعت مطمئنه را ضامن جان راننده‌ها دانست و بیان کرد: دوربین‌های ثبت سرعت در جاده‌ها هم سرعت لحظه‌ای و هم سرعت متوسط یک وسیله نقلیه را محاسبه می‌کنند در صورت تجاوز از سرعت مجاز محور برای راننده جریمه ثبت می‌شود.

وی راه‌های مواصلاتی را یکی از سرمایه‌های مهم ملی دانست و بیان کرد: راه‌های مواصلاتی زیرساخت اقتصاد کشور هستند و راه خوب می‌تواند باعث شکوفایی هر چه بیشتر اقتصاد شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: از راننده‌ها وسیله‌های نقلیه باری درخواست می‌شود که با بار غیرمجاز و سنگین در محورها تردد نکنند چراکه یکی از علت‌های اصلی خرابی راه های مواصلاتی تردد ماشین‌آلات با بارهای فوق سنگین است.

وی با اشاره به مشکلات آسفالت محور ملایر-اراک بیان کرد: اجرای روکش این محور از اولویت‌های ما بوده و با توجه به طول این مسیر هزینه بالایی برای انجام کامل پروژه نیاز است.

پناهنده گفت: آسفالت ۱۵ کیلومتر از این مسیر کاملاًًً از بین رفته است که باید مجدداً ترمیم شود و فقط برای این ۱۵ کیلومتر نزدیک به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی تأکید کرد: اصلاح این مسیر از اولویت‌ها بوده و در دستور کار قرار دارد و یکی از مشکلات این بوده که تأمین اعتبارات زیاد سخت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان کار جهادی را سرلوحه اقدامات در راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دانست و بیان کرد: مسیر ملایر به توره ۴۵ کیلومتر است که بیشتر آسفالت این مسیر نیازمند اصلاح است.

وی افزایش ایمنی در محور ملایر را یکی دیگر از اولویت‌ها دانست و بیان کرد: با افزایش ایمنی می‌توان از خطرات احتمالی جلوگیری کرد.

پناهنده خط‌کشی، استفاده از فناوری‌های نوین، اصلاح راه‌ها و روشنایی را از موارد مهم در ایمنی‌ها برشمرد و بیان کرد: در راستای ایمنی سازی جاده‌ها خط‌کشی محور ملایر همدان در دست اجرا است.

وی افزود: ایجاد روشنایی در منطقه پیرمشان نیز از اولویت‌های مهم در ایمنی سازی محور ملایر به همدان است و این پروژه با قید فوریت در ماه‌های آینده اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان خبرنگاران را از ارکان اصلی اثرگذار در جامعه عنوان کرد و گفت: خبرنگاران رسالت مهمی بر دش داشته و می‌توانند امید را به جامعه القا کنند.

وی با اشاره به اقدامات خبرنگاران ملایر در انعکاس اخبار مجموعه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای این شهرستان گفت: انعکاس اخبار شما در سطح استان مثال‌زدنی است و فعالیت‌های این اداره به نحو احسن اطلاع‌رسانی می‌شود.

پناهنده اقدامات اداره با نرد را به لحظه دانست و بیان کرد: اقدامات این اداره از همان روز برای مردم ملموس و اثرگذار است که از نمونه آن می‌توان به روکش آسفالت و یا خط‌کشی محورهای مواصلاتی اشاره کرد.

وی گفت: ما از انتقاد استقبال کرده و اصلاًً نارت نمی‌شویم و باید مشکلاتی که وجود دارد با نگاه اصلاح اطلاع‌رسانی شود.

وی به تخصیص یک بیل مکانیکی به استان همدان اشاره کرد و گفت: بیل مکانیکی یکی از نیازهای استان بود که با پیگیری‌ها انجام‌شده یک دستگاه به استان اختصاص یافت.

تخصیص یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و بازسازی پل‌های  ملایر

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر نیز در این آیین با اشاره به اقدامات انجام‌شده از ابتدای سال ۹۸ اظهار کرد: آسفالت محور ملایر اراک از اولویت‌های اصلی در این اداره است.

سید اسماعیل صفوی زاده افزود: اجرای ای پروژه از خواسته‌های دیرین ردم شهرستان بوده و در نقاط مختلف این محور کار آسفالت‌ریزی و روکش در حال اجرا است.

وی گفت: قطعه اول این پروژه از ابتدای حوزه کارخانه کابل و تا پل بهشت هاجر اجرایی شد و روکش روستای جوراب نیز که نقطه بسیار حساسی بود به پایان رسیده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر احداث پل در روستاها را یکی دیگر از اقدامات این اداره از ابتدای سال عنوان کرد و گفت: ۳۵۰ متر لوله در روستاها تاکنون کارشده است.

وی به نصب ۵۲ باکس پل اشاره کرد و گفت: اجرای پل هزارجریب ، عشاق و بابارود که براثر سیل‌های ابتدای سال از بین رفتند از اولویت‌های این اداره بود که در حال اجرا هستند.

صفوی زاده با اشاره به هزینه کرد یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال اعتبار برای احداث هندریل پل زنگنه سفلی و ۴۰۰ میلیون ریال برای تعمیر پل گنجاب بیان کرد: درمجموع یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و بازسازی پل‌های این شهرستان اختصاص‌یافته است که با توجه به تخریب ۹۹ پل در سیلاب اخیر این اعتبار ناچیز است.

وی احداث و بازسازی پل‌های روستایی، رفع نقاط حادثه‌خیز در روستای جوزان با ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار، تکمیل لکه‌گیری محور ملایر به همدان و ملایر به توره، نصب ۲۶۰۰ عدد شب رنگ در گاردریل ها، خط‌کشی ۲۷ کیلومتر از مسیرها، شانه سازی ۹۹ روستا، نصب ۵۸ شاخه گاردریل و ۲۲۰۰ عدد تابلوهای اخطاری را از دیگر اقدامات امسال برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان ملایر ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی را یکی از ظرفیت‌های ملایر عنوان کرد و گفت: در حال هشت مجتمع در این شهرستان فعال است که چهار مجتمع دیگر نیز در دست احداث است.

وی مجتمع اسلامشهر آق گل با بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار، مجتمع رهسپار آورزمان با حدود ۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، مجتمع ایران‌زمین با بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار و مجتمع طلوع روستای حسین‌آباد شاملو با بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار را چهار مجتمع خدماتی و رفاهی بین‌راهی در دست اجرا عنوان کرد.

صفوی زاده گفت: دو مجتمع نیز در محور ملایر اراک در دست احداث است که پیشرفت ۲۰ درصدی داشته‌اند قرا رداهای لازم بسته‌شده است.

وی به نصب باسکول توزین در حال حرکت در پاسگاه جوکار اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای استفاده از فناوری‌های نوین در شهرستان است و این پروژه در حال اجرا است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=16082
  • دیدگاه‌ها برای استفاده از فناوری نوین نقشی مهم در ایجاد ایمنی راه‌ها دارد/ استان همدان بیشترین آمار واژگونی را دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.