• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

استاندارد همدان خواستار چرایی تداوم وضعیت قرمز در تویسرکان شد/مردم: از فرماندار غیربومی جویا شوید!

  • کد خبر : 80282
  • 02 شهریور 1399 - 10:05
استاندارد  همدان خواستار چرایی تداوم وضعیت قرمز در تویسرکان شد/مردم: از فرماندار غیربومی جویا شوید!

نزدیک به ماه است که همچنان وضعیت قرمز کرونا در تویسرکان اعلام می شود؛ تا جایی که در این خصوص استاندارد همدان خواستار بررسی چرایی تداوم این وضعیت شده است، مردم از استاندارد انتظار دارند سوال خود را از فرماندار غیربومی شهرستان جویا شوند؛ اینکه چرا ضعف مدیریتی در اجرای ابلاغیه های ستاد مبارزه با […]

نزدیک به ماه است که همچنان وضعیت قرمز کرونا در تویسرکان اعلام می شود؛ تا جایی که در این خصوص استاندارد همدان خواستار بررسی چرایی تداوم این وضعیت شده است، مردم از استاندارد انتظار دارند سوال خود را از فرماندار غیربومی شهرستان جویا شوند؛ اینکه چرا ضعف مدیریتی در اجرای ابلاغیه های ستاد مبارزه با کرونا مشاهده می شود و چرا باید کادر بهداشت و درمان این شهرستان پنجه در پنجه کرونا تنهای تنها وسط معرکه باشد.

به گزارش خبرنگار عصر همدان، اعلام وضعیت قرمز کرونا در شهرستان های استان همدان نزدیک به دو ماه گذشته تقریباً بدین شکل بوده؛
تویسرکان ـ همدان
تویسرکان ـ نهاوند
تویسرکان ـ ملایر
تویسرکان ـ بهار
تویسرکان ـ فامنین
تویسرکان ـ …
و تویسرکان همچنان پای ثابت وضعیت قرمز کرونا در یکی دو ماه گذشته بوده است. اصلاًً به نظر مسئولان مرکز نشین دیگر نام تویسرکان را تایپ کرده نگه داشته و جای خالی سه نقطه را در هفته های متعدد با نام شهرستان های دیگر پر می کنند و گاهی هم پر نمی کنند! اما تویسرکان همچنان در وضعیت قرمز به سر می برد.

استاندارد همدان خواستار چرایی تداوم وضعیت قرمز در تویسرکان شد

امروز در خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از سیدسعید شاهرخی استاندارد همدان عنوان شد که؛ «با وجود تغییر وضعیت اغلب شهرستان‌ها اما همچنین شهرستان تویسرکان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد که باید چرایی تداوم این وضعیت در این شهرستان توسط اعضای کمیته اجتماعی و بهداشت درمان آنالیز و کانون آلودگی رفع شود.»

آیا علت این اوضاع نابسامان و جولان کرونا در تویسرکان بیخ گوش استاندارد نیست؟ استاندارد پاسخ سوالش را از که جویا شود مردم یا مسئول ارشد اجرایی او در تویسرکان؟ یعنی همان فرماندار غیربومی شهرستان.

هشدارهای کرونایی که نادیده گرفته شد

بارها گزارش های متعددی درخصوص وضعیت نامناسب کرونا در تویسرکان در خروجی سایت خبری عصر همدان منتشر شد که گوش شنوایی نبود، وضعیت نامناسب روز بازارها، بازار پرندگان، بی توجی برخی کارمندان در تعدادی از ادارات نسبت به حداقل های رعایت نکات بهداشتی در محل خدمت و عدم استفاده از ماسک، اوضاع نابسامان دفاتر پیشخوان، فعالیت برخی تالارها که یکی از آن ها پلمب شد و عده ای هم حامی صاحب تالار و صاحب مجلس عروسی شدند و معلوم نشد آن هم حمایت از متخلفان تهدید کننده حوزه سلامت برای چه بود؟!

شنیده شده تعدادی از دهیاری ها هم مدعی شده اند که به دلیل رابطه هم محله ای بودن نمی توانستند از برگزاری مجالس عروسی و ختم جلوگیری کنند. چنانکه مراسم های عروسی با تعداد نفرات بالا و مجالس ختم نیز مانند عروسی ها با مهمانانی از خارج از شهرستان برگزار می شد.

کادر بهداشت و درمان تویسرکان تنهای تنها، پنجه در پنجه کرونا 

دراین بین مرکز بهداشت تویسرکان که بخش بهداشت محیط آن در یکی دو سال اخیر توانسته رتبه نخست استان را از نظر عملکرد دریافت کند، به تنهایی پنچه در پنچه کرونا می جنگد و کادر درمانی هم از این سختی ها و از حال و روز این روزها زمین گیر شده است.

مرکز بهداشت و کادر درمانی با این تعداد اندک نیرو چگونه همزمان بیماران کرونایی را مداوا و فوتی های آن را با شرایط خاص تدفین کنند؟ از طرفی آنان حتی باید نظارت بر بهداشت صنوف مختلف داشته باشند و از سویی دیگر برای مردم تبیین و شفاف سازی کنند که رعایت پروتکل های بهداشتی یک قانون است.

امروز به نظر مسئولان متولی به بهانه های مختلف وظایف محوله خود را بر دوش کادر درمانی و مرکز بهداشت تویسرکان نهاده اند و خود به بازدیدهایی با اولویت صدم می پردازند.

اولویت کنونی تویسرکان، خارج شدن از وضعیت قرمز کرونا است

اولویت تویسرکان اکنون رهایی از وضعیت قرمز کرونا است. هشداری که سایت خبری عصر همدان بارها مطرح کرد و آنانی که باید توجه نکردند.

گفته می شود که اسدآباد در روزهای نخست شیوع کرونا جزء شهرستان های با وضعیت قرمز کرونایی بود، اما این شهرستان و سایر شهرستان هایی که برای مدتی عنوان وضعیت قرمز کرونا را یدک کشیدند این روزها با مدیریتی صحیح از وضعیت قرمز خارج و به سفید یا نارنجی تبدیل شدند.

معلوم نیست چرا لااقل متولیان امر با بلندگویی سیار در تویسرکان وضعیت قرمز کرونا را برای مردم تشریح نمی کنند و چرا هنوز دستورالعمل های ابلاغی به درستی اجرا نمی شود.

و همچنان این روزها نکات بهداشتی در بازاره میوه و تره بار، در حمل و نقل جاده ای، اتوبوس ها و مینی بوس ها و یا در پارک ها و به ویژه در محوطه آرامگاه حیقوق نبی(ع) رعایت نمی شود.

مردم: از فرماندار غیربومی جویا شوید که چرا تویسرکان همچنان در وضعیت قرمز کرونا است

آقای شاهرخی، استاندارد محترم همدان بهتر نیست علت تداوم وضعیت قرمز کرونایی را از فرماندار منتخب و غیر بومی تویسرکان به عنوان رئیس ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بپرسید و جویا شوید؟ باور کنید جای دوری نمی رود…

به گزارش عصر همدان، امید آن که این روزها مجریان، ناظران و بازرسان ستاد مبارزه با کرونا در تویسرکان خود را مقید به بررسی حال و روز محرم در تویسرکان بدانند تا دستورالعمل های بهداشتی به جد رعایت شود و لااقل از بسیج و نیروهای همیار بهداشت برای اطلاع رسانی و تشریح اوضاع نابسامان ایجاد شده از جولان کرونا بهره بگیرند و خودشان هم پای کار بیایند و منتظر ابلاغیه ها نباشند.

مردم تویسرکان از دستگاه های اجرایی انتظار دارند که در جنگ با کرونا مسئولانشان خود وسط معرکه باشند و این همه منتظر نامه و ابلاغیه برای مبارزه با کرونا نمانند و یا اگر نامه ای، ابلاغیه ای به دستشان می رسد در اجرای آن از هیچ کوششی دریغ نکنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=80282
  • دیدگاه‌ها برای استاندارد همدان خواستار چرایی تداوم وضعیت قرمز در تویسرکان شد/مردم: از فرماندار غیربومی جویا شوید! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.