• امروز : چهارشنبه - ۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 29 May - 2024
2
نماینده وزیر بهداشت در علم ایرانی مطرح كرد

اخلاق و معنویت گمشده جامعه پزشکی جهان/ قول حمایت از صنایع دارویی در همدان

  • کد خبر : 1255
  • 03 شهریور 1397 - 15:06
اخلاق و معنویت گمشده جامعه پزشکی جهان/ قول حمایت از صنایع دارویی در همدان

نماینده وزیر بهداشت در علم ایرانی با بیان اینکه اخلاق و معنویت گمشده جامعه پزشکی جهان است، گفت: همدان سرزمینی بسیار حاصلخیز برای کشت برخی از گیاهان دارویی است که امیدوارم ترویج کشت، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی مورد توجه باشد.

به گزارش عصر همدان، محمدهادی ایمانیه ظهر امروز در جشنواره «طب سینوی» در همدان اظهار کرد: برگزاری جشنواره «طب سینوی» طی هر سال و اعطای نشان ملی به برگزیدگان مصوب شده و این هفته ابلاغ خواهد شد.

وی  با اشاره به پیشرفت‌های علم پزشکی در کشور بیان کرد: افتخار می‌کنیم جامعه پزشکی کشور کاری کرد که نه تنها بی‌‌نیاز به علم سایر کشورها باشیم بلکه پذیرای بیماران و دانشجویان از سایر کشورها  هستیم.

نماینده وزیر بهداشت در علم ایرانی با بیان اینکه آثار و برکات پیشرفت علم پزشکی ایران در برخی کشورها نمایان است، خطاب به حضار گفت: دانشجویان بدانید و می‌دانید متاسفانه همزمان با علم پزشکی در برخی از نقاط جهان اخلاق رشد نکرده و بلکه نزول کرده است.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم این اخلاق به کشور ما وارد نشود؛ هرچند متاسفانه باید گفت ما نیز گاهی دچار این موضوع شده‌ایم، افزود: اخلاق و معنویت گمشده جامعه پزشکی جهان است.

ایمانیه با بیان اینکه امروز متاسفانه شایع‌ترین داروهایی مصرف شده در جهان داروهای روان‌درمانی است و این یعنی گمشدن معنویت، گفت: توجه به مهربانی، علم و معنویت از نشانه‌های دیرینه کشور ماست.

وی با اشاره به اینکه سطح ایمنی بدن انسان در دو سال اول زندگی با شیر مادر تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: ایمنی که خداوند در شیر مادر قرار داده خود کتابی در خداشناسی است.

نماینده وزیر بهداشت در علم ایرانی با اشاره به اینکه برخی با طمع‌ورزی و عدم اطلاع ظلمی به طب ایرانی کرده و دخالتی در آن داشته‌اند، افزود: طی چند سال گذشته رشته طب سنتی پس از پایان پزشکی عمومی و رشته داروسازی سنتی پس از دوران داروسازی عمومی راه‌اندازی شده و به دنبال آن سلامتکده‌های طب سنتی ایجاد شده و تحقیقات فراوان به ثمر نشسته است.

وی بیان کرد: امیدوارم با هماهنگی صورت گرفته هزاران کارآزمایی بالینی توسط دانشجویان و فارغ‌التحصیلان صورت گیرد.

ایمانیه با بیان اینکه در استان فارس بیش از یکصد گونه گیاهی را احیا کرده‌ایم که روندی برای ترویج کشت، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی است، افزود: استان همدان هم سرزمینی بسیار حاصلخیز برای کشت برخی از گیاهان دارویی است که امیدوارم ترویج کشت، فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی مورد توجه باشد.

وی با تاکید به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی حتما توجه به این موضوع حائز اهمیت است، گفت: اکثر گیاهان دارویی کمتر نیاز به آب دارند و این بسیار ارزشمند در راستای حرکت به کشت محصولات کم‌آب بر است.

نماینده وزیر بهداشت در علم ایرانی با بیان اینکه رئیس سازمان غذا و دارو قول حمایت صنایع دارویی را در استان همدان داده‌اند، افزود: امیدوارم هر سال جشنواره طب ایرانی برگزار شود که یک روز آن در همدان محل دفن بوعلی سینا باشد.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=1255
  • دیدگاه‌ها برای اخلاق و معنویت گمشده جامعه پزشکی جهان/ قول حمایت از صنایع دارویی در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.