• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان:

آمار بیانگر افزایش اوتیسم در کشور است

  • کد خبر : 213836
  • 15 فروردین 1403 - 12:31
آمار بیانگر افزایش اوتیسم در کشور است
مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان با بیان اینکه طبق آمار موجود در کشور، از هر ۵۵ کودک یک نفر اوتیسم دارد، گفت: این آمار نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است.

داوود پناهی در گفتگو با خبرنگار سلامت پایگاه خبری و تحلیلی «عصر همدان» با بیان اینکه در تقویم جهانی روزی به نام اوتیسم داریم، گفت: این روز برای آگاهی بخشی اختلال اوتیسم به دلیل حساسیت موضوع است که سازمان ملل در حوزه سلامت به آن رسمیت بخشیده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه باید نسبت به اختلالات اوتیسم آگاه شود، عنوان کرد: این موضوع به غربالگری و تشخیص و درمان بهنگام کمک می‌کند.

مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان ادامه داد: در واقع اوتیسم اختلال عصبی رشدی و تکاملی است که منجر به رفتارها و حرکات کلیشه و تکراری و نقص در پردازش حواس می‌شود.

پناهی با بیان اینکه طبق تحقیقات جهانی از هر ۶ کودک یک‌نفر ابتلا به اوتیسم می‌شود، تصریح کرد: طبق آمار موجود در کشورمان نیز از هر ۵۵ کودک یک نفر اوتیسم دارد که این آمار نسبت به سال‌های قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه از هر یک دختر، چهار پسر مبتلا به اوتیسم هستند، گفت: خانواده‌ها حتما باید به علائم دقت کنند و اگر مورد مشکوکی دیدند به روانپزشک مراجعه کنند.

مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان ادامه داد: سن دو تا هشت سالگی بهترین سن و به اصطلاح سن طلایی تشخیص و کنترل اوتیسم است.

پناهی با بیان اینکه عدم تماس چشمی در کودک و عدم‌ واکنش نسبت به صداها، نداشتن کلام و کلام محدود از نشانه‌های اوتیسم است، افزود: ناتوانی در برقراری ارتباط، عدم بازی با هم سن و سالان، بازی غیر معمول با اسباب بازی، انجام رفتار کلیشه‌ای مثل روی پنجه پا راه رفتن، بال بال زدن و دست زدن از دیگر علائم اوتیسم است.

وی خاطرنشان کرد: البته ممکنه است همه علائم در یک فرد مشاهده نشود چرا که اوتیسم طیف وسیعی دارد و در سنین مختلف، علایم متفاوت هستند اما والدین با دیدن هر تعدادی از علائم به انجمن اتیسم همدان یا روانپزشک مراجعه کنند.

مسئول انجمن حمایت از کودکان اوتیسم استان همدان در پایان گفت: متاسفانه اوتیسم درمان قطعی ندارد و ریشه آن نیز به طور قطعی مشخص نیست.

انتهای پیام/ سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213836
  • دیدگاه‌ها برای آمار بیانگر افزایش اوتیسم در کشور است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.