• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهار:

آماده کمک به جوانان هستیم

  • کد خبر : 209351
  • 24 دی 1402 - 8:34
آماده کمک به جوانان هستیم
رئیس اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار گفت: آماده کمک به جوانان هستیم و اگر جوان جویای کار به ما مراجعه کند و دوره‌های مرکز فنی و حرفه‌ای را بگذراند، قطعاً در سطح جامعه بیکار نخواهیم داشت و ما با توجه به نیازسنجی‌ها می‌توانیم رشته‌های جدید را نیز برای ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای و ارائه خدمات راه‌اندازی نماییم.

فرهاد اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار دارای پنج رشته آموزشی کارگاه صنایع خودرو، تأسیسات حرارتی و برودتی، برق صنعتی، ساخت در و پنجره یوپی‌وی‌سی و کارگاه الکترونیک برای برادران است.

وی در مورد کارگاه‌های فعال دولتی مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران از کارگاه‌های: کامپیوتر، کارگاه چرم، کارگاه میناکاری، کارگاه پوشاک (خیاطی) و کارگاه قالی و گلیم نام برد و به تشریح فعالیت‌های این مرکز پرداخت و ادامه داد: در مورد فعالیت‌های شاخص فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار باید از همکاری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان نام برد که تجهیزات کارگاه‌ها در کارگاه اندیشه همدان را به‌منظور انتقال به مرکز فنی و حرفه‌ای بهار که بالغ بر ۱۸میلیارد ریال ارزش این تجهیزات برآورد شده است را همکاری و مساعدت نمودند تا فنی و حرفه‌ای بهار توانمند تر شود.

اکبری در ادامه گفت: این تجهیزات در قالب تبصره ۷۵ به مرکز فنی و حرفه‌ای بهار داده شده است که در ذیل این تبصره، مربی ما در حال آموزش به کارآموزان می‌باشد و در عین حال از یک کارفرما دعوت کرده‌ایم که برای تولید در و پنجره‌های خود، سفارش ساخت و مواد اولیه آنها را به کارگاه ما بدهد تا کارآموزان با محیط کار واقعی آشنا بشوند.

وی در مورد کارگاه تأسیسات حرارتی و برودتی مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بهار گفت: کارگاه تأسیسات حرارتی و برودتی ما یکی از بهترین و فعال‌ترین کارگاه‌ها می‌باشد که ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر در صف انتظار برای حضور در دوره آموزش‌های به‌روز و خوب ما هستند که عمدتاً مراجعه کنندگان به این کارگاه از صاحبان مشاغل تاسیساتی می‌باشند که برای به‌روز کردن آموزش‌های خود، به ما مراجعه می‌کنند و غالباً مراجعه کنندگان، استادکاران و صاحبان مشاغل در شهرستان همدان می‌باشند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای بهار در مورد کارگاه الکترونیک این مرکز اذعان کرد: می‌توان گفت تنها کارگاه آموزشی در سطح مراکز فنی و حرفه‌ای استان را داریم که آموزش تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار موبایل را دارد که این کارگاه هم به صورت ثابت در ساختمان مرکز فنی و حرفه‌ای و هم به صورت سیار در پادگان‌های قدس و تیپ انصارالحسین علیه السلام سپاه، برای سربازان و نظامیان مشغول ارائه آموزش می‌باشند.

وی در مورد سطح فنی کارگاه‌ها و آموزش خوب مربیان گفت: در کارگاه‌های برق صنعتی، فعالیت‌ها و آموزش‌های خوبی را برگزار می‌نماییم که حتی در سنوات گذشته توانسته‌ایم در المپیاد ملی مهارت در سطح کشور مقام اول را کسب نماییم.

اکبری در مورد کارگاه‌های سیار گفت: در سطح شهر کارگاه‌های سیار را داریم که با تفاهمنامه با اداراتی همچون؛ اداره کتابخانه‌های شهرستان، کمیسیون بانوان و فرمانداری منعقد کرده‌ایم که در سطح روستاها در رشته دوخت پوشاک، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی کرده‌ایم.

وی به روستاهایی که کارگاه‌های سیار در آن‌ها حال برگزاری و یا اتمام دوره های آموزشی هستند اشاره کرده گفت: کارگاه پوشاک را در روستای زاغه و رباط را داریم که به تازگی به پایان رسید.

همچنین در شهر صالح آباد کارگاه پوشاک در حال برگزاری است و کارگاه چرم در روستای زاغه و ربات تمام می‌باشد در روستای روان هم چهارگاه پوشاک به اتمام رسیده روستای گنبدان و آقچلو نیز کارگاه در حال آموزش و برگزاری است.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای بهار به آموزشگاه‌های آزاد نیز اشاره کرد و گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای بهار با آموزشگاه های آزاد هم به‌صورت قراردادی برخی از دوره‌ها را برگزار می‌نمایند. که تعداد این آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد ۱۰ آموزشگاه در سطح شهرستان به تفکیک پنج آموزشگاه در مرکز شهرستان، سه آموزشگاه در لالجین و دو آموزشگاه در صالح آباد می‌باشند که همه دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای هستند.

وی به طرح آموزش در محیط کار واقعی اشاره کرده گفت: ما طرحی هم از مدت‌ها پیش با عنوان طرح استاد و شاگردی داریم که در این طرح، واحدهای صنفی دارای مجوز کسب و کار به صورت استاد و شاگردی کارآموزان را آموزش داده و آزمون و اخذ مدرک نیز در همان جا انجام می‌گیرد که می‌توان از روستای دستجرد، دارای هشت کارگاه مهارتی استاد و شاگردی اشاره کرد؛ و یا کارگاه دستجرد که ۱۰ الی ۱۵ نفر آموزش می‌بینند و در محل، آزمون‌های کتبی و عملی اخذ و مدرک مهارت نیز صادر می‌شود.

اکبری به طرح مراکز جوار و بین کارگاه‌ها هم اشاره کرد و در ادامه گفت: در این طرح به مراکز غیردولتی مجوز آموزش می‌دهیم که این کارگاه‌های صنعتی بتوانند آموزش دهند که ما مربی هم می‌توانیم در اختیار این کارگاه‌ها قرار دهیم که از جمله اتاق اصناف شهرستان بهار، شرکت تولیدی کیف جوان و شرکت صبانور ایرانیان از جمله این مراکز می‌باشند.
وی در مورد عملکرد ۹ ماهه سال جاری گفت: تا پایان آذرماه امسال ۴۶۵ هزار نفر ساعت به تعداد ۲۶۰۰ نفر در مجموع خواهر و برادر، آموزش داده شده است.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای بهار در مورد کارگاه‌های مازاد فنی و حرفه‌ای گفت: ما کارگاه‌های مازاد مرکز فنی و حرفه‌ای را به صورت مزایده را به بخش خصوصی اجاره داده‌ایم، که به عنوان کارگاه‌های بازار محور به بخش خصوصی اجاره داده می‌شود.

اکبری به کارگاه پوشاک و کارگاه میناکاری اجاره داده شده در مرکز فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: به‌عنوان مثال، کارگاه پوشاک مرکز فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی اجاره داده شده است که در حال حاضر ۴۵ نفر در حال دوخت پالتو و پوشاک زنانه هستند، و کارگاه میناکاری نیز به همین صورت،هشت الی ۹ نفر، هم در حال آموزش و هم در حال تولید با دریافت حقوق همانند کارگاه پوشاک می‌باشند.

وی از شرکای اجتماعی اداره مرکز فنی و حرفه‌ای بهار نام برد و گفت: اداره بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی که کارآفرینی برای کمیته امداد هم بوده است، سازمان هلال احمر، سپاه و بسیج، اداره صنعت و معدن، اتاق اصناف، کانون اصلاح و تربیت، پادگان‌های سپاه و نیروی انتظامی، فرمانداری و اداره کار و اداره ورزش جوانان از شرکای اجتماعی ما می‌باشند.

اکبری در پایان از عدم مهارت جوانان به عنوان یکی از علت‌های اصلی مشکل بیکاری در سطح جامعه نام برد و گفت: آماده کمک به جوانان هستیم و اگر جوان جویای کار به ما مراجعه کند و دوره‌های مرکز فنی و حرفه‌ای را بگذراند، قطعاً در سطح جامعه بیکار نخواهیم داشت و ما با توجه به نیازسنجی‌ها می‌توانیم رشته‌های جدید را نیز برای ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای و ارائه خدمات راه‌اندازی نماییم.

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209351
  • دیدگاه‌ها برای آماده کمک به جوانان هستیم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.