• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

آفرود سواری باعث ایجاد ناامنی در اکوسیستم های طبیعی استان شده است

  • کد خبر : 7583
  • 09 تیر 1398 - 15:16
آفرود سواری باعث ایجاد ناامنی در اکوسیستم های طبیعی استان شده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه آفرود سواری باعث ایجاد ناامنی در اکوسیستم های طبیعی استان و باعث فرار حیوانات شده شکی نیست گفت: من شخصاً افرود سواران را دیده ام اما آفرود سواران در مناطق حفاظت شده ما نیستند.   سید عادل عربی ظهر امروز در گفتگو با پایگاه خبری […]

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه آفرود سواری باعث ایجاد ناامنی در اکوسیستم های طبیعی استان و باعث فرار حیوانات شده شکی نیست گفت: من شخصاً افرود سواران را دیده ام اما آفرود سواران در مناطق حفاظت شده ما نیستند.

 

سید عادل عربی ظهر امروز در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با اشاره به آفرود سواری در مناطق تحت حفاظت استان اظهار داشت: آفرود سواری می تواند باعث خسارت فیزیکی اکوسیستم طبیعی، زیستگاه ها و هم باعث تخریب خاک شود.

وی افزود: یکی دیگر از خسارت هایی که افرود سواری می تواند به محیط زیست برساند تخریب پوشش گیاهی و ایجاد آلودگی هوا است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه آفرود سواری باعث ناامنی در جامعه حیات وحش می شود عنوان کرد: این ماشین ها به خاطر موتورهایی که دارند باعث سر و صدا و نا امنی برای حیوانات و پرندگان و همچنین باعث تخریب آشیانه حیوانات می شوند.

 

عربی با بیان اینکه از بین رفتن گونه‌های جانوری هم یکی دیگر از خسارت های آفرود سواری است خاطر نشان کرد: در اینکه آفرود سواری باعث ایجاد ناامنی در اکوسیستم های طبیعی استان شده و باعث فرار حیوانات به خصوص حیوانات حمایت شده می ‌شود شکی نیست و ما خبر و گزارش داریم و من شخصاً دیده ام.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره حضور آفرود سواران در مناطق و مکان هایی ازرشمند از نظر محیط زیست بیان کرد: آفرود سواران در کوهستان الوند، دامنه‌های الوند و در شهرستان قهاوند هم حضور دارند و ما به هیچ وجه اجازه نمی دهیم که به مناطق حفاظت شده وارد شوند و این افراد در مناطق حفاظت شده ما نیستند.

عربی تاکید کرد: کوهستان الوند و خیلی از مناطق استان هستند که حفاظت شده نیستند ولی از بعد شاخصه های محیط زیستی بسیار با ارزش هستند که تحت مدیریت منابع طبیعی است.

وی در پایان با بیان اینکه باید مکانی برای افرود سواری در نظر گرفت تصریح کرد: باید فرهنگ سازی و گفتگو برای آسیب نزدن آفرود سواری به محیط زیست انجام گیرد و سازمانی که متولی برخورد قانونی است نیز ورود کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=7583
  • دیدگاه‌ها برای آفرود سواری باعث ایجاد ناامنی در اکوسیستم های طبیعی استان شده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.