• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
مدیر عامل ستاد دیه استان همدان خبر داد:

آزادی ۲۳۲ زندانی در سال گذشته

  • کد خبر : 213743
  • 14 فروردین 1403 - 13:45
آزادی ۲۳۲ زندانی در سال گذشته
مدیر عامل ستاد دیه استان همدان از آزادی ۲۳۲ نفر زندانی جرائم غیر نقد در استان خبر داد و گفت: که از این تعداد ۱۴ نفر زن، ۲۱۷ نفر مرد بوده، که در این بین تعداد پرونده‌های دیه ۳ عدد، تعداد پرونده‌های مالی ۱۵۴ عدد، تعداد پرونده‌های مهریه ۷۴ عدد، تعداد پرونده‌های نفقه یک عدد بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ یدالله روحانی منش، صبح امروز در جمع خبرنگاران از آزادی یک زندانی جرایم غیر عمد همدان، پس از گذشت ۱۲ سال محکومیت خبر داد و اظهار کرد: برای آزادی این زندانی ۷۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مردم در روزهای آخر سال کمک بزرگی به ستاد دیه کرده‌اند، عنوان کرد: در این روزها و نیز یک فرد جوان و دوستانش با ما تماس گرفته و ۱۳۵ میلیون تومان برای آزاد به ما کمک کردند و آزادی چند جوان را فراهم ساختند.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: یک فرد دیگری هم به مناسبت روز تولد خانومش ۱۱۵ میلیون تومان به ما کمک کرده و در روز تولدش چند زندانی را آزاد کردند.

روحانی منش از آزادی ۲۳۲ نفر زندانی جرائم غیر نقد در استان خبر داد و گفت: که از این تعداد ۱۴ نفر زن، ۲۱۷ نفر مرد بوده، که در این بین تعداد پرونده‌های دیه ۳ عدد، تعداد پرونده‌های مالی ۱۵۴ عدد، تعداد پرونده‌های مهریه ۷۴ عدد، تعداد پرونده‌های نفقه یک عدد بوده‌اند.

وی افزود: امسال توسط ستاد دیه حدود ۱۵ میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان اخذ رضایت‌نامه از شکات را داشته‌ایم.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان افزود: حدود ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض ستاد دیه به این زندانیان بوده و این افراد به آغوش خانواده برگشته‌اند.

روحانی منش با تاکید بر این که باید با فرهنگ‌سازی آگاهی مردم را نسبت به حقوق شهروندی خود بیشتر کرد، خاطرنشان کرد: باید مردم نسبت به امضاء کردن‌ها پای هر سفته و هر چکی هوشیاری کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به کمک یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون‌ تومانی مردم همدان در ماه رمضان امسال، یادآور شد: شهید همدانی برای کمک به افراد نیازمند و گرفتار یک صندوق قرض‌الحسنه بنام صندوق عدل اسلامی تشکیل داد.

مدیر عامل ستاد دیه استان همدان همچنین ادامه داد: ما موظفیم برای رفع مشکل جامعه کار کنیم، و با این کار اگر یک سرپرست خانواده چه زن چه مرد به خانه‌اش برگردد، در شاد کردن آنها سهیم هستیم.

روحانی منش با بیان اینکه مجموعه ما با کمک و محبت مردم، اداره می‌شود، گفت: ستاد دیه همات کمک‌های محلات قدیم است ‌که الان حالت جامع‌تری به خود گرفته است.

وی در پایان به برگزاری ۳۰۰ جشن گلریزان در کشور، اشاره کرد و ادامه داد: در همدان نیز همانند دیگر شهرها جشن گلریزانی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213743
  • دیدگاه‌ها برای آزادی ۲۳۲ زندانی در سال گذشته بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.