حالت تاریک
دوشنبه, 17 آذر 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان هستید؟
همدان در صدر ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور
مدیر‌کل صدا و سیمای همدان خبر داد:

همدان در صدر ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور

مدیر‌کل صدا و سیمای همدان گفت: طرح «هر استان، یک هفته» صداوسیما با اختصاص شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی به همدان، از ۱۶ تا ۲۲ خرداد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ صبح امروز بهروز طالب‌نژاد در استانداری همدان از تداوم اجرای طرح «هر استان، یک هفته» در شبکه‌های سراسری صداوسیما خبر داد و گفت: این طرح با هدف معرفی ظرفیت‌های استان‌ها به مردم ایران و جهان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح از استان خوزستان آغاز شده است، اظهار داشت: به دلیل وقوع جنگ، وقفه یک‌ماهه‌ای در اجرای آن ایجاد شد و پس از آن به ترتیب در استان‌های گیلان، اصفهان، فارس و خراسان جنوبی اجرا شده است. در پنج تا ۶ ماه گذشته، این طرح به صورت استانی در حال اجرا بوده و اکنون در یک هفته اختصاصی، تمامی شبکه‌های سراسری داخلی، رادیویی و تلویزیونی، شبکه‌های استانی و همچنین تعداد زیادی از شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما در اختیار استان قرار می‌گیرند.

مدیرکل صداوسیمای همدان اهداف این طرح را در سه سطح برشمرد و ادامه داد: تقویت حس افتخار و هویت مردم استان، ایجاد رضایت‌خاطر از پرداختن به مسائل استان و تقویت حس تعلق به هویت همگانی، افزایش شناخت مردم ایران نسبت به ظرفیت‌های استان و تقویت حس مثبت و تعلق‌خاطر مردم نسبت به جایگاه «همدان» و افزایش آگاهی مخاطبان خارجی از طریق شبکه‌های فارسی‌زبان، ارتباط با نسل دوم و سوم ایرانیان مقیم خارج و جلب توجه سرمایه‌گذاران خارجی، باید در دستور کار قرار بگیرد.

طالب‌نژاد شعار اصلی این رویداد برای استان همدان را «همدان، مرکز همه ظرفیت‌های تمدنی کشور» عنوان کرد که برگرفته از فرمایش رهبر معظم انقلاب است. شعار مشترک همه استان‌ها نیز «ایران و همدان» اعلام شده است.

وی گفت: حوزه‌های محتوایی اصلی که در این هفته به آن پرداخته می‌شود، شامل پایتخت گردشگری آسیا،حوزه علم و فناوری،جاذبه‌های گردشگری و توریسم سلامت، معرفی شخصیت‌های برجسته علمی، تاریخی و مذهبی (مانند سیدعلی همدانی، کریم‌خان زند)، مشاغل و صنایع سنتی، کتاب‌ها و مؤلفان، وقایع مهم و میراث ناملموس (مانند واقعه سمیرم، آئین‌های عزاداری محرم مهاجران)، ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی و بررسی چالش‌ها و مسائل اصلی استان است.

مدیرکل صداوسیما همدان از پیش‌بینی تولید حدود ۲۰۰ قالب محتوایی مختلف از جمله «فیلر» (برنامه‌های کوتاه با لوکیشن‌های متعدد) خبر داد و بر لزوم همکاری تمامی نهادها و دستگاه‌های استانی برای پیشنهاد محتوا و برجسته‌سازی ظرفیت‌ها تأکید کرد.

طالب‌نژاد همچنین به نظرسنجی‌های مرکز پژوهش‌های صداوسیما اشاره کرد و گفت: پیش و پس از این رویداد، نظرسنجی‌های ملی و استانی انجام می‌شود تا میزان آشنایی مردم با ظرفیت‌های استان و همچنین تغییرات در حس تعلق هویتی و تصویر ذهنی آنان ارزیابی شود. این نظرسنجی‌ها مبنای ارزیابی عملکرد صداوسیما خواهد بود.

وی با اشاره به ملاحظات رسانه‌ای، گفت: حتماً از قومیت‌گرایی پرهیز کرده و بر جنبه‌های ملی و تقویت وحدت ملی تأکید خواهیم کرد. برنامه‌ریزی شفاف و نظارت و ارزیابی نیز از دیگر موارد مورد تأکید سازمان است.

وی در پایان، زمان پیشنهادی برای اجرای این رویداد در استان همدان را هفته ۱۶ تا ۲۲ خردادماه عنوان کرد و افزود: این تاریخ به دلیل همزمانی با روز همدان و فاصله مناسب با ماه محرم پیشنهاد شده است. در صورت موافقت، جزئیات بحث مالی در ادامه ارائه خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!