حالت تاریک
Image
شنبه, 31 خرداد 1404
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن پایگاه خبری تحلیلی عصرهمدان هستید؟
رونق گردشگری سلامت کشور با تبلیغات بین‌المللی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

رونق گردشگری سلامت کشور با تبلیغات بین‌المللی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه افزایش ۵ تا ۹ برابری تبلیغات بین‌المللی می‌تواند موجب رونق گردشگری سلامت کشور می‌شود، گفت: معرفی مؤثر ظرفیت‌های حوزه سلامت ایران در مجامع بین‌المللی بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» شامگاه چهارشنبه  بهروز کارخانه‌ای در پنل تخصصی «تحلیل نقش کشورهای عضو اکو در گردشگری پزشکی منطقه» در سومین کنفوبیشن بین‌المللی گردشگری سلامت با بیان اینکه باید تبلیغات گردشگری سلامت ایران در سطح جهان، هدفمند شود، گفت: ایران کشوری است که دارای ظرفیت‌ بالا در حوزه درمان، بیمارستان و هزینه درمان پایین است.

وی با اشاره به اینکه طب سنتی و جاذبه‌های طبیعت‌درمانی در ایران یک مزیت محسوب می‌شود، افزود: امروز شاهد رشد ۱۵ درصدی صنعت گردشگری سلامت در جهان هستیم و ایران نیز با دارا بودن هزینه درمان مقرون‌به‌صرفه، طبیعت‌درمانی و طب سنتی، توان تبدیل‌شدن به قطب منطقه‌ای گردشگری سلامت را در سطح بین‌الملل دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با سرمایه‌گذاری در تبلیغات هدفمند و ارتقای خدمات سلامت، می‌توان سهم قابل توجهی از اقتصاد گردشگری را وارد ایران کرد.

کارخانه‌ای با بیان اینکه هر توریست سلامت، معادل ۵۰ تا ۱۰۰ بشکه نفت برای کشور ارزآوری دارد، گفت: ترکیب هزینه‌های پایین درمان در ایران با جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی، عامل مهمی در جذب بیماران خارجی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت به سه شاخه «تندرستی»، «طبیعت‌درمانی» و «درمان»، تقسیم می‌شود، تصریح کرد: هدف‌گذاری ۶ میلیارد یورو درآمد از محل گردشگری سلامت در برنامه هفتم توسعه کشور است و باید برای دستیابی به آن تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در کشور خالی هستند و حداقل ۳۰ درصد از این ظرفیت می‌تواند به گردشگران سلامت اختصاص یابد.

کارخانه‌ای با بیان اینکه توسعه گردشگری سلامت در کشور موجب ارتقای کیفیت خدمات درمانی می‌شود، گفت: رونق صنایع وابسته همچون حمل‌ونقل، گردشگری و اشتغال نیز به دنبال آن رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش ۵ تا ۹ برابری تبلیغات بین‌المللی می‌تواند موجب رونق گردشگری سلامت کشور شود، افزود: معرفی مؤثر ظرفیت‌های حوزه سلامت ایران در مجامع بین‌المللی بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: باید از طب سنتی ایران به‌عنوان مزیتی منحصربه‌فرد بهره ببریم.

کارخانه‌ای در پایان عنوان کرد: هر منطقه‌ای از کشور که بتواند زیرساخت‌های لازم برای گردشگری سلامت را فراهم کند، سود اقتصادی آن مستقیماً به مردم همان منطقه خواهد رسید.

انتهای خبر/ 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!