رئیس کمیسیون فنی شورای شهر همدان عنوان کرد:
«شورای راهبردی» فاقد منشأ قانونی!
رئیس کمیسیون فنی و مهندسی شورای شهر همدان با انتقاد شدید از تعلیق پروژه حیاتی میدان مدرس، از تشکیل یک «شورای راهبردی» بدون پشتوانه قانونی برای تصمیمگیری در این باره خبر داد.
مهدی حیدری، بعد از ظهر امروز در نشست تخصصی روزنامه همدان پیام در نمایشگاه مطبوعات و رسانههای هگمتانه با بیان اینکه تقاطع مدرس یکی از مهمترین گرههای ترافیکی رینگ دوم شهر همدان است، تاکید کرد: همه اسناد بالادستی و طرح جامع ترافیک مصوب کشور، غیرهمسطحسازی این تقاطع را به عنوان اولین و ضروریترین اقدام در شهر همدان تجویز کردهاند.
وی با استناد به نتایج ترددشماری صورت گرفته در میدان مدرس، قاطعانه اعلام کرد: راه چاره، نه اصلاح هندسی و نه تواتر همسطح، بلکه الزاماً و اجباراً اجرای تقاطع غیرهمسطح است.
رئیس کمیسیون فنی و مهندسی شورای شهر همدان بیان کرد: تقاضای عبور مستقیم در مسیر شهید رجایی به شهید احمدی روشن و بالعکس، سه هزار تردد در ساعت است که یک رقم بسیار قابل توجه و تثبیتکننده ضرورت غیرهمسطحسازی در این محور است
وی افزود: پس از تلاشهای شورا، سند جامع ترافیک شهر همدان به تصویب رسید و در آن اشاره شد که اولین جایی که باید غیرهمسطحسازی شود، میدان مدرس است.
حیدری با بیان اینکه فرآیند کارشناسی از حدود دو سال و نیم پیش آغاز شده و بیش از ۲۰ جلسه فنی در این باره برگزار شده است تأکید کرد: شورا هیچگاه در جزئیات فنی دخالت نکرده و صرفاً بر فرآیند کارشناسی تأکید داشته است.
وی مطرح کرد: شورا در بودجه سالیانه شهرداری، مبالغی چون ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان را برای این پروژه مصوب کرده تا پس از اخذ مجوز، کار بلافاصله شروع شود و شهرداری نیز مطالعات را انجام داده و به شورای همتا ارائه کرده است؛ علیرغم این آمادگی و مصوبات، پس از ارجاع موضوع به استانداری، نتیجه قطعی و متقن از شورای همتا اعلام نشده و هر بار موضوع جدیدی مطرح شده است.
رئیس کمیسیون فنی و مهندسی شورای شهر همدان گفت: این بلاتکلیفی، هزینهها و اوضاع ترافیکی را در آینده بدتر خواهد کرد.
وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه اخیراً یک شورایی به نام «شورای راهبردی» با دعوت از مقامات مختلف استانی از جمله قضایی تشکیل شده است، عنوان کرد: من از رئیس محترم دادگستری پرسیدم که منشأ قانونی تشکیل این شورا چیست؟ وی به صراحت گفت: منشأ قانونی ندارد!
حیدری افزود: موضوع تقاطع مدرس را به این شورای فاقد وجاهت قانونی بردهاند و شنیده میشود که تصمیم گرفته شده تا موضوع به دوره بعدی شورا موکول شود!
وی با ابراز تعجب از این رویه، تأکید کرد که این تصمیم تعلیق، حتی ابلاغ رسمی هم نشده و پروژه را در بلاتکلیفی مطلق قرار داده است.
رئیس کمیسیون فنی و مهندسی شورای شهر همدان، در ادامه، به اختلاف نظر فنی در اجرای پروژه پرداخت و گفت: مشاور ذیصلاح پس از بررسیهای فنی، گزینه «روگذر» را به عنوان گزینه بهینه پیشنهاد داده است اما مدیران استان و نمایندگان مجلس نظرشان بر «زیرگذر» است.
وی اظهار کرد: ما به عنوان شورا و شهرداری هیچ موضعی نداریم. میگوییم اگر نظر کارشناسی را تأیید میکنید، روگذر را ابلاغ کنید. اگر بر اساس تشخیص خودتان (که تصمیمگیران اصلی استان هستید) زیرگذر را میخواهید، ابلاغ کنید! ما از فردا شروع میکنیم.
حیدری همچنین به خاطرهای از اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد که استاندار وقت در حضور اعضای شورا، به صراحت اعلام کرد که تقاطع مدرس راهی به جز روگذر ندارد و باید بلافاصله شروع شود، اما پس از ورود نمایندگان، آن تصمیم لغو و موضوع به شورای راهبردی منتقل شده است.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
برچسبها
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!