• امروز : سه شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 28 May - 2024
6
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان خبر داد:

۷ هزار اثر دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی

  • کد خبر : 200285
  • 17 مهر 1402 - 21:19
۷ هزار اثر دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی
فرمانده سپاه انصارالحسین‌‌(ع)استان‌همدان گفت: هفت هزار اثر از دفاع مقدس در نمایشگاه بین المللی کتاب وجود دارد و این نمایشگاه قطعا می‌تواند برای نسل امروز اثرگذار باشد و مانع از تلاش‌های برخی برای تحریف دفاع مقدس است.

به گزارش عصر همدان؛ سردارمظاهر مجیدی با بیان اینکه در هشت‌سال دفاع مقدس صد هزار رزمنده حضور پیدا کردند و هشت هزار شهید تقدیم شد اظهار کرد: ۱۸هزارو پانصد نفر جانباز، و هزارو سی و هفت نفر در دفاع مقدس در اسارت رژیم بعث بودند.

وی ادامه داد: در قشر روحانی ۱۱۵ نفر شهید و ۲۸ نفر جانباز و ۴۷ نفر رزمنده داشتیم. وی به شاخصه‌های همدان اشاره کرد و گفت:هرجا که کار سخت بود رزمندگان عهدنامه‌ای را می‌بستند و با خون خود عهدنامه را امضا می‌کردند، که نمونه های از این عهدنامه در نمایشگاه کتاب وجود دارد.

فرمانده سپاه انصارالحسین‌‌(ع)استان‌همدان با بیان اینکه جمعه خونین همدان از دیگر شاخصه های همدان است گفت: رژیم بعثی به تلافی عملیات رمضان نماز جمعه را بمب باران کرد که ۸۰ شهید تقدیم شد و بعداز بمب باران، نماز جمعه برگزار شد و نگذاشتند نماز جمعه تضعیف شود این کار بسیار هنرمندانه و ایثارگرانه بود .

وی گفت: از دیگر شاخصه‌های همدان، خانواده ۴ شهید، شهید بهادربیگی، شهید حق گویان را در دفاع مقدس داشتیم.

سردار مجیدی به تولید۲۳۷ کتاب از کنگره اول تا دوم اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ کتاب دیگر در دست اقدام است که خیلی از کتاب‌ها چاپ شده و ۵ الی شش ماه دیگر منتشر می‌شود.

وی از سردار حسام به عنوان قله کنگره دوم یاد کرد و گفت سردار حسام تالیفات خوبی دارند و شمسی پور که کتاب‌هایی را با زبان کودکانه و نوجوانانه تهیه می کنند.

سردارمجیدی افزود: معلمین ۲۰۷ شهید، تقدیم کردند و ۷۷۳ جانباز و هزارو ۱۷۶ شهید دانش آموز داشتیم .

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)استان همدان با بیان این که ۳۰۰ محل در همدان بمب باران شد گفت:تهیه المان برای شهدای گم نام به صورت جغرافی محور یعنی در جایی که بمب باران شده بود تهیه شده است.

مجیدی از خواهر دباغ به عنوان الگوی زن مسلمان و انقلابی یاد کرد و گفت: او نقش فعالی در انقلاب اسلامی داشته و فرماندهی سپاه را عهده دار بوده و به عنوان سمیه انقلاب از او یاد کردیم.

 

انتهای پیام/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=200285
  • دیدگاه‌ها برای ۷ هزار اثر دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.