• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
5
دهیار روستای موئین:

۱۰ هزار نفر در پیاده روی جاماندگان اربعین

  • کد خبر : 196537
  • 18 شهریور 1402 - 11:27
۱۰ هزار نفر در پیاده روی جاماندگان اربعین
دهیار روستای موئین از ده هزار نفر شرکت کننده در پیاده روی جاماندگان اربعین خبر داد و گفت: اکثر جمعیت، خانم‌ها بودند.

به گزارش عصر همدان؛ مسلم شیرازی با تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) گفت: مراسمی که اهالی روستا و هیئت‌های مذهبی روستا برای روز اربعین تدارک دیده بودند علاوه بر پیاده‌روی جاماندگان که به صورت مشترک ۴ تا روستای منطقه امامزاده کوه انجام دادند که امسال باشکوه‌تر و با جمعیت بیشتر انجام شد، موکب‌هایی از طرف هیئت‌ها در نظر گرفته شده بود که هر کدام در یک بخشی فعالیت داشتند.

شیرازی ادامه داد: موکب هیات محبین الحسین (ع) که ۳۰ سال فعالیت می‌کند و موکب از سال ۹۷ تاسیس شده است که در ایام اربعین، ایام شهادت، ولادت‌ها، اعیاد مثل عید غدیر و روز اربعین مراسمات بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۰ هزار پذیرایی بالغ بر ۷۰ میلیون تومان هزینه شده است افزود: موکب‌ها تلاش کردند تا شرایط و حال و هوای اربعین و پیاده‌روی اربعین عراق و نجف تا کربلا برای مسافرین و زائرین تداعی شود.

دهیار روستای موئین با اشاره به فعالیت ۵ سال موکب هیئت بین الحرمین افزود: این موکب روز اربعین از صبح تا اذان مغرب پذیرایی داشت.

شیرازی با بیان اینکه در کنار موکب‌ها افراد و ساکنین روستا در خانه‌ها به صورت خودجوش پذیرایی داشتند اظهار کرد: امسال ما یک موکب مهمان داشتیم، موکب شهید حججی روستای مهدی آباد، که در وسط روستا پخت غذا داشتند، که با ۲ هزار پرس غذا از زائرین استقبال و کردند.

دهیار روستای موئین افزود: نماز صبح در حرم مطهر امامزاده عبدالله اقامه شد، مراسم زیارت اربعین و صرف صبحانه در مسجد جامع سولان بود و بعد از مراسم زیارت اربعین، پیاده‌روی به سمت آستان مقدس امامزاده محسن و نماز جماعت ظهر و عصر اقامه شد و بعد هم از شرکت کنندگان پذیرایی شد.

وی تاکید کرد: این مراسمات با کمک اهالی روستا، هیئت‌های مذهبی و اعضای شورا و مردم به صورت نقدی و غیرنقدی و خودجوش برگزار شد.

انتهای پیام/ ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=196537
  • دیدگاه‌ها برای ۱۰ هزار نفر در پیاده روی جاماندگان اربعین بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.