• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

گردشگری مجازی نمی تواند جایگزین گردشگری متداول شود/ خسارت ۲۷۴ هزار میلیارد تومانی به سازمان میراث فرهنگی

  • کد خبر : 63289
  • 13 اردیبهشت 1399 - 8:21
گردشگری مجازی نمی تواند جایگزین گردشگری متداول شود/ خسارت ۲۷۴ هزار میلیارد تومانی به سازمان میراث فرهنگی

علی مالمیر با بیان اینکه گردشگری مجازی مقوله ای است که می تواند در حوزه تبلیغی و در برخی از حوزه ها حتی به صورت درآمدی منشاء اثر شود، گفت: گردشگری مجازی نمی تواند جایگزین گردشگری متداول شود، ایجاد شغل کند و ارزش افزوده داشته باشد. علی مالمیر، مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان در […]

علی مالمیر با بیان اینکه گردشگری مجازی مقوله ای است که می تواند در حوزه تبلیغی و در برخی از حوزه ها حتی به صورت درآمدی منشاء اثر شود، گفت: گردشگری مجازی نمی تواند جایگزین گردشگری متداول شود، ایجاد شغل کند و ارزش افزوده داشته باشد.

علی مالمیر، مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه از تعداد افراد وابسته به میراث فرهنگی که به کرونا مبتلا شدند اطلاع دارم، گفت: آمار مبتلایان به ویروس کرونا را بر اساس ضوابط، نباید ادارات تعیین کنند و این آمار توسط ستاد مبارزه با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی اعلام می شود.

وی افزود: در این ایام که مراکز تفریحی و گردشگری تعطیل است تعدادی از نیروهای این مراکز که ضرورتی به حضور آن ها نیست در محل کار حضور ندارند و فقط برخی از نیروها مشغول به کار هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان ادامه داد: در بخش گردشگری و تاسیسات گردشگری سرمایه گزاران در راستای حفاظت از اشتغال سعی می کنند به لحاظ اخلاقی کارگران را تنها نگذارند.

تلاش شده نیروها را به لحاظ مالی و کاری تنها نگذاریم

مالمیر با بیان اینکه در شرایط فعلی بار سنگینی بر دوش میراث فرهنگی و گردشگری است، گفت: تلاش شده که نیروهای خود را حفظ کنیم و رابطه کاری آن ها را قطع نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت بیمه بیکاری برای افرادی است که روابط کاری آن ها از بنگاه اقتصادی کاملاً قطع می شود، عنوان کرذد: تعدادی از افراد زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی که این شرایط را داشتند بر اساس اطلاع رسانی وزارت کار در سایت بیمه ثبت نام کردند.

مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه سیاست ما در حوزه اداره کل میراث فرهنگی این است که تا جایی که امکان دارد نیرویی را اخراج نکنیم، افزود: تلاش شده در این شرایط نیروها را به لحاظ مالی و کاری تنها نگذاریم و با عادی شدن شرایط این افراد به سرعت کار خود را شروع کنند.

بازگشایی مراکز تفریحی و گردشگری با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا

مالمیر با بیان اینکه در بحث بازگشایی مراکز تفریحی و گردشگری منتظر تصمیم گیری ستاد مبارزه با کرونا هستیم، گفت: هر زمان که آن ها اعلام کنند ما آمادگی شروع به کار را داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان خاطر نشان کرد: در طی سه ماه اخیر اسفند، فروردین و اردیبهشت ماه با تعطیلی همه تاسیسات در حوزه گردشگری ۴۴ میلیارد تومان و در حوزه عدم صادرات صنایع دستی ۲۳۰ میلیارد تومان زیان وارد شده است.

مالمیر با بیان اینکه در ایام کرونایی در فضای مجازی برای تبلیغ مراکز و مناطق دیدنی و گردشگری  اقدامات خاصی انجام دادیم، گفت: در سطح کشور موضوع بازدید هوشمند را پیگری می کنیم.

گردشگری مجازی نمی تواند جایگزین گردشگری متداول شود

وی با بیان اینکه که گردشگری زمانی معنی پیدا می کند که گردشگر حضور پیدا کند، اقامت داشته باشد و هزینه کند، افزود: با توجه به تعریف گردشگر صرف دیدنی که اقامت و هزینه نداشته باشد گردشگر محسوب نمی شود.

مالمیر با بیان اینکه گردشگری مجازی مقوله ای است که می تواند در حوزه تبلیغی و در برخی از حوزه ها حتی به صورت درآمدی منشاء اثر شود، گفت: گردشگری مجازی نمی تواند جایگزین گردشگری متداول شود، ایجاد شغل کند و ارزش افزوده داشته باشد.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63289
  • دیدگاه‌ها برای گردشگری مجازی نمی تواند جایگزین گردشگری متداول شود/ خسارت ۲۷۴ هزار میلیارد تومانی به سازمان میراث فرهنگی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.