• امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 19 October - 2024
3

کم‌فروشی در جایگاه‌های سوخت صحت دارد؟/ گلایه‌ها حاکی از کم‌فروشی است

  • کد خبر : 46434
  • 13 بهمن 1398 - 8:09
کم‌فروشی در جایگاه‌های سوخت صحت دارد؟/ گلایه‌ها حاکی از کم‌فروشی است

مسئولان بر عدم کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت در همدان متفق القول هستند اما گلایه‌های مردمی ناقض این اظهارات است، حال آن که مسئولان مربوطه دلایل متعددی را منجر به ایجاد شبهه کم فروشی در جایگاه‌ها می‌دانند. به گزارش عصر همدان، کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت و گلایه‌مندی مصرف‌کنندگان در برخی استان‌ها نسبت به این […]

مسئولان بر عدم کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت در همدان متفق القول هستند اما گلایه‌های مردمی ناقض این اظهارات است، حال آن که مسئولان مربوطه دلایل متعددی را منجر به ایجاد شبهه کم فروشی در جایگاه‌ها می‌دانند.

به گزارش عصر همدان، کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌های سوخت و گلایه‌مندی مصرف‌کنندگان در برخی استان‌ها نسبت به این موضوع از جمله مواردی است که پس از افزایش قیمت بنزین، رسانه‌ها در چندین نوبت به آن پرداختند اما هنوز هم این مشکل حل نشده و همچنان گلایه‌ها پابرجاست؛ گلایه‌ها حاکی از آن است که نشانگرهای نازل‌ها در برخی جایگاه‌های سوخت همدان رقمی غیر از آنچه در مخزن بنزین خودرو تزریق شده را نشان می‌دهند و بنزین دریافتی کمتر از رقم نشانگر است.

به منظور پیگیری این موضوع، اظهارات مسئولان مربوطه در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، اداره کل استاندارد د استان و رئیس انجمن جایگاه‌داران استان همدان را جویا شدیم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ در خصوص گلایه‌مندی برخی شهروندان مبنی بر کم فروشی در برخی جایگاه‌های سوخت، اظهار کرد: خوشبختانه در همدان چنین موردی نداریم.

امین روستایی با بیان اینکه برخی شهروندان به دلایلی که از آن منطلع نیستند اظهار کم فروشی بنزین توسط جایگاه‌داران را دارند، گفت: دلایل متعددی که مربوط به جایگاه‌داران نیست منجر به ایجاد تفکرات اشتباه مبنی بر کم فروشی می‌شود.

وی خرابی نشانگر آمپر بنزین خودرو را یکی از دلایل اظهار نظر برخی مبنی بر کم فروشی دانست و بیان کرد: معیوب شدن مخزن بنزین خودرو، طی مسافت طولانی پس از روشن شدن چراغ هشدار بنزین، عدم آگاهی از اطلاعات دفترچه خودرو و ظرفیت بنزین مخزن از دیگر دلایل در این خصوص است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان افزود: عدم استفاده صحیح از کارت سوخت در مواردی همچون سوختگیری به موقع پس از قراردادن کارت سوخت در دستگاه و برداشتن نازل گاهی منجر به کاهش سهمیه می‌شود که این امر شبهاتی مبنی بر کم فروشی را ایجاد کرده است.

تخلفی مبنی بر کم‌فروشی در جایگاه‌ها نداشته‌ایم

وی با تأکید بر عدم کم فروشی در جایگاه‌ها، تصریح کرد: با توجه به بررسی نازل‌ها و بازرسی‌های صورت گرفته تا کنون تخلفی مبنی بر کم‌فروشی در جایگاه‌ها نداشته‌ایم.

روستایی با تأکید بر اینکه اگر تلمبه‌ای از میزانی که باید، کمتر بنزین تحویل مشتریان دهد، پلمب می‌شود، ادامه داد: با وجود بازدید و بازرسی‌های اداره کل استاندارد د ما نیز بازرسی‌هایی به صورت رندومی و طبق روال داریم.

وی با بیان اینکه تأیید اداره کل استاندارد د روی نازل‌ها به این معنی نیست که هیچ نازلی مشکلی ندارد، خاطرنشان کرد: این تأییدیه به این معناست که اکثر نازل‌ها استاندارد د هستند و در زمان بازرسی و انجام آزمایش‌ها مشکلی نداشته‌اند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان یادآور شد: اخیراً دو شاکی از جایگاه سوخت فلسطین داشتیم که به دنبال تماس آنها مقرر کردیم که در حضور هر دو شاکی آزمایش کمی انجام شود که شاکیان در محل حاضر نشدند.

وی با بیان اینکه در صورت ثبت شکایت و یا نارضایتی، موارد در سامانه ۰۹۶۲۷ در تهران منعکس می‌شود، اظهار کرد: به جرأت می‌گوییم که تا کنون حق و حقوقی از ارباب رجوع در جایگاه‌های سوخت همدان ضایع نشده است.

مدیرکل استاندارد د استان همدان نیز به انجام عملیات کالیبراسیون جایگاه‌ها و نازل‌های سوخت استان اشاره کرد و گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از ضایع شدن حق مصرف‌کنندگان انجام شد.

محمد مددی با اشاره به نحوه عملیات کالیبراسیون جایگاه‌ها و نازل‌های سوخت، بیان کرد: تیمی متشکل از بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان استاندارد د نازل‌های جایگاه های سوخت استان را از نظر صحت عملکرد آزمایش می‌کنند.

تمام نازل‌ها ملزم به داشتن این برچسب استاندارد د هستند

وی با بیان اینکه پس از انجام آزمون نازل‌های جایگاه های سوخت و تأیید صحت عملکرد، نصب برچسب استاندارد د بر روی این دستگاه‌ها انجام می‌شود، افزود: برچسب استاندارد د نصب شده برای مصرف کنندگان قابل مشاهده است؛ تمام نازل‌ها ملزم به داشتن این برچسب هستند.

مدیرکل استاندارد د استان همدان زمان انجام آزمون نازل‌های جایگاه‌های سوخت را هر سه ماه یک بار دانست و تصریح کرد: در هر دوره به طور میانگین ۷۰۰ تا ۷۷۰ نازل سوخت‌گیری آزمایش و کنترل و نازل‌های دارای نقص از چرخه خدمات‌رسانی خارج می‌شوند.

رئیس انجمن جایگاه‌داران استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان با اشاره به تعداد جایگاه‌ها در سطح استان، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ جایگاه در استان فعال است که از این تعداد حدود ۳۲ جایگاه در مرکز استان قرار دارد.

سید منصور جمالیان با اشاره به تعداد کل جایگاه‌های سوخت با در نظر گرفتن جایگاه‌های CNG، گفت: در مجموع با احتساب جایگاه‌های سی ان جی، ۱۲۰ جایگاه سوخت در استان فعال است.

وی در ادامه در خصوص گلایه‌مندی برخی شهروندان مبنی بر کم فروشی بنزین در جایگاه‌ها، بیان کرد: طبق آزمایش‌های انجام شده از سوی اداره کل استاندارد د مشکلی در این خصوص در جایگاه‌های استان وجود ندارد.

با توجه به نظرات مسئولان، این سئوال مطرح است که آیا اظهارات مسئولان درست است یا گلایه‌های مردمی که اگر صحت اظهارات را بپذیریم نباید شاهد گلایه‌مندی مصرف کنندگان باشیم.

انتهای پیام/ذ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=46434
  • دیدگاه‌ها برای کم‌فروشی در جایگاه‌های سوخت صحت دارد؟/ گلایه‌ها حاکی از کم‌فروشی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.