• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

کمک باستانی کاران روستای دهفول نهاوند برای آزادی زندانی

  • کد خبر : 172590
  • 21 آذر 1401 - 11:41
کمک باستانی کاران روستای دهفول نهاوند برای آزادی زندانی

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: به مناسبت ایام شهادت فاطمه الزهرا(س) باستانی کاران روستای دهفول نهاوند با دستان سخاوتمند خود اقدام به جمع آوری کمک برای آزادی زندانی کردند. علی روزبهانی – سلیمان جوانمردی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) مراسم گلریزان و ورزش باستانی در […]

رئیس اداره ورزش و جوانان نهاوند گفت: به مناسبت ایام شهادت فاطمه الزهرا(س) باستانی کاران روستای دهفول نهاوند با دستان سخاوتمند خود اقدام به جمع آوری کمک برای آزادی زندانی کردند.

علی روزبهانی – سلیمان جوانمردی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ گفت: به مناسبت شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) مراسم گلریزان و ورزش باستانی در زورخانه روستای دهفول شهرستان نهاوند با حضور باستانی کاران، خیرین، مداحان اهل بیت و اهالی این روستا برگزار شد.

وی اظهار داشت: این مراسم با مداحی، سخنرانی و اجرای برنامه باستانی ورزشکاران باستانی روستای دهفول آغاز و باستانی کاران خیرّ در ادامه جهت آزادی زندانی اقدام به جمع آوری کمک کردند.

جوانمردی افزود: در این مراسم مبلغ ۲۵۱ میلیون ریال وجه نقد برای آزادی زندانی اهدا کردند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند ضمن تقدیر و تشکر از علی دهفولی خیّر و مدیر سالن باستانی که بانی این مراسم بود، گفت: ورزشکاران نهاوندی و خصوصا باستانی کاران همواره در امور عام المنفعه و خیر پیش قدم بوده اند.

وی گفت: با همکاری هیئت باستانی شهرستان نهاوند و جمعی از خیّرین نهاوندی ان‌شاءالله مراسمی مشابهی در هفته جاری در زورخانه پوریای ولی شهر نهاوند برای حمایت مالی از این زندانی برگزار خواهد شد.

جوانمردی بیان کرد: ورزش زورخانه‌ای به عنوان میراث اصیل ایرانی ریشه در فرهنگ و اسطوره‌های حماسی ساکنان این سرزمین باستانی دارد و یادآور سنت و منش پهلوانان بزرگ آن است.

وی ادامه داد: این ورزش که در نگاه عامه مردم تنها یک رشته خاص ورزشی نیست و با برقراری سلامت جسم و روح نقش مهمیدر پرورش نسل جوان و گسترش فرهنگ ایثار و جوانمردی ایفا می کند و باستانی کاران شهرستان نهاوند به حق این وظیفه سترگ را به خوبی ایفا کرده اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=172590
  • دیدگاه‌ها برای کمک باستانی کاران روستای دهفول نهاوند برای آزادی زندانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.