• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

کاهش شدید ارزش پول ملی در سایه غفلت دولت

  • کد خبر : 86908
  • 12 مهر 1399 - 13:20
کاهش شدید ارزش پول ملی در سایه غفلت دولت

در هفته ها و روزهای گذشته بطور معمول شاهد افزایش قیمت نجومی کالاها در بازار و کاهش ارزش پول ملی هستیم و دست دلالان در این زمینه کاملاً پیداست و مسئولین دولتی نیز عملا بازار را رها کرده اند. به گزارش عصر همدان، در هفته ها و روزهای گذشته بطور معمول شاهد افزایش نجومی قیمت […]

در هفته ها و روزهای گذشته بطور معمول شاهد افزایش قیمت نجومی کالاها در بازار و کاهش ارزش پول ملی هستیم و دست دلالان در این زمینه کاملاً پیداست و مسئولین دولتی نیز عملا بازار را رها کرده اند.

به گزارش عصر همدان، در هفته ها و روزهای گذشته بطور معمول شاهد افزایش نجومی قیمت کالاها در بازار و کاهش ارزش پول ملی هستیم و دست دلالان در این زمینه کاملاً پیداست و مسئولین دولتی نیز عملا بازار را رها کرده اند.

روحانی در تبلیغات انتخاباتی سال ۹۲ گفته بود: “با چه حقی هر روز دست تو جیب مردم می‌کنیم و نصف پول مردم را برداشت می‌کنیم؟ ارزش پول ملی را نصف کرده‌ایم و هنوز هم شعار می‌دهیم؟ تورم بالای ۳۰ درصد، کاهش قدرت خرید پول ملی به کمتر از نصف، بیکاری بالای ۱۳ درصد و رشد اقتصادی صفر یا حتی منفی. چقدر شرم آور است که بانک مرکزی ما سکوت کند و IMF (صندوق بین‌المللی پول) برای ما اعلام کند که رشد امسال ما منفی بود. قرار بود که رشد ۸ درصد و قرار بود نرخ تورم و بیکاری تک رقمی شود. همه ضعف‌ها و همه ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت. من دولت راستگویان و درستکاران را تشکیل خواهم داد.”

خود آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان خطاب به رزم حسینی وزیر جدید وزارت صمت گفتند که با دستور دادن و آیین نامه نمیشود جلوی افزایش لحظه ای قیمت ها را گرفت. اما اکنون می بینیم که تمام تلاش دولت برای مهار تورم، گرانی افسار گسیخته و کوتاه کردن دست دلالان از اقتصاد کشور، تنها بخشنامه و تصمیمات یک شبه بوده که نه تنها دردی از این اقتصاد بیمار دوا نکرده بلکه روز به روز به وخامت حال آن می افزاید.

اکنون که زمان زیادی از عمر دولت تدبیر و امید باقی نمانده باید منتظر ماند و دید که ثمره ی عملکرد روحانی در فرصت ۹ ماهه باقی مانده تا پایان ریاست جمهوری وی چه خواهد بود؟

باید منتظر ماند و دید که کنترل دلالان و تورم در بازار طلا و ارز، که از ابتدای دوره ریاست جمهوری دولت راستگویان!! تاکنون به ۹۰۰ درصد رسیده است چگونه خواهد بود؟

آیا آقای روحانی و جریان سیاسی حامی ایشان که هر روز یک نسبت ناروا را نثار منتقدین خود می کردند می توانند در پیشگاه ملت مقاوم و قهرمان ایران پاسخی برای عملکرد ضعیف خود پاسخ شایسته ای داشته باشند یا باز هم با دوقطبی سازی کشور و با ایجاد ترس های کاذب و نسبت های نادرست به منتقدین خود بار دیگر از زیر بار پاسخگویی شانه خالی می کنند؟

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=86908
  • دیدگاه‌ها برای کاهش شدید ارزش پول ملی در سایه غفلت دولت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.