• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
0

کاشت نهال، یکی از راه های صیانت از محیط زیست است

  • کد خبر : 146937
  • 18 اسفند 1400 - 9:21
کاشت نهال، یکی از راه های صیانت از محیط زیست است

دادستان همدان کاشت نهال را یکی از راه های صیانت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: فضای سبز با طراوت و تازگی خود تأمین کننده بهداشت روحی است و در سلامت جسم و روح افراد نقش بسزایی دارد. به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر» به مناسبت هفته درختکاری در گفتگویی درباره اهمیت کاشت نهال […]

دادستان همدان کاشت نهال را یکی از راه های صیانت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: فضای سبز با طراوت و تازگی خود تأمین کننده بهداشت روحی است و در سلامت جسم و روح افراد نقش بسزایی دارد.

به گزارش عصرهمدان؛ «حسن خانجانی موقر» به مناسبت هفته درختکاری در گفتگویی درباره اهمیت کاشت نهال به ویژه نهال میوه، گفت: در آیات مبارک قرآن کریم به برخی درختان به ویژه درختان مثمر از جمله تین، زیتون، نخل و رمّان اشارات بسیاری شده، که نشان دهنده اهمیت درخت و درختکاری است.

وی اظهار کرد: در روایات متعددی از ائمه اطهار(ع) نیز بر این مهم تأکید شده، چنانچه نبی مکرم اسلام(ص)، درختکاری را در تعلیم دانش، ساختن مسجد، به ارث گذاشتن فرزند صالح قرار داده اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان از اهتمام امامین انقلاب در نظام مقدس جمهوری اسلامی به مسئله با ارزش درختکاری اشاره کرد و افزود: به همین علت هر ساله شاهد کاشت نهال به ویژه نهال میوه توسط رهبر معظم انقلاب هستیم.

خانجانی موقر در ادامه به اصل پنجاهم قانون اساسی که به محیط زیست و حفظ آن تأکید دارد هم پرداخت و تصریح کرد: تأثیر درختکاری بر حفظ و نگهداری محیط زیست بسیار مفید و مؤثر است و زمینه ساز توسعه فضای سبز می شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه های صیانت از محیط زیست کاشت نهال است، افزود: فضای سبز و طراوت و تازگی با تأمین بهداشت روانی، در سلامت جسم افراد نقش بسزایی دارد، بنابراین ضروری است تا همه ما نسبت به کاشت درخت، همتی دو چندان داشته باشیم.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=146937
  • دیدگاه‌ها برای کاشت نهال، یکی از راه های صیانت از محیط زیست است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.