• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
4
در میزگرد خبری مطرح شد؛

چه کسی مانع شفافیت مالی شورا و شهرداری کبودراهنگ است؟

  • کد خبر : 206617
  • 17 آذر 1402 - 10:43
چه کسی مانع شفافیت مالی شورا و شهرداری کبودراهنگ است؟
پس از ماه‌ها پیگیری ودرخواست‌های مردم کبودراهنگ از رسانه‌ها در خصوص شفاف‌سازی مسائل مالی شهرداری و شورای شهر کبودراهنگ و ارسال دعوت نامه مکتوب از رسانه بومی شهرستان به پنج عضو شورای شهر و شهردار کبودراهنگ تعدادی از اعضا جهت شرکت در میزگرد اعلام .آمادگی و مکان جلسه توسط دعوت شدگان ساختمان شورای شهر کبودراهنگ انتخاب و اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ صبح دیروز میثم امیدی،غلامرضا بابایی رئیس شورای شهر و مصطفی حسنی عضو شورای شهر کبودراهنگ در جلسه حضور پیدا کردند و جای خالی شهردار کبودراهنگ و دو عضو شورای شهر کاملا مشهود بود.

این جلسه به صورت مناظره ای و پرسش و پاسخ آغاز شد و اعضای شورای شهر برای هر سوال ۵ دقیقه زمان پاسخ گویی داشتند.

در ادامه خبرنگار رسانه شهرستانی با طرح این سوال که دلایل عدم شفافیت مالی در دو سال گذشته چه بوده است و چه کسانی مانع شفاف سازی مالی در شورای شهر کبودراهنگ هستند سوالات خود را آغاز کرد:

غلامرضا بابایی رییس شورای شهر کبودراهنگ گفت:: گزارش های مالی ما به سازمان های زیربط همیشه بوده و هست در ضمن شما از کدام یک از سازمان ها و ارگان ها شفاف سازی خواستید که از ما شفافیت مالی می خواهید ؟
شمابه صورت مکتوب نامه ای به ما ارسال کنید و درخواست کنید و ما نامه شما رو بررسی می کنیم و اگر مجوز داده شد در تریبون عمومی اعلام خواهیم کرد و همچنین در پایان دوره ریاست خودم، شفافیت مالی رو اعلام خواهم کرد.

مصطفی حسنی عضو دیگر شورای شهر کبودراهنگ افزود:طبق گفته های آقای بابایی ده‌روز مهلت بدید تا عزیزان جواب بدهند.

میثم امیدی عضو دیگر شورای شهر کبودراهنگ در انتها خاطر نشان کرد: من فقط یک نکته عرض می کنم فصل الخطاب همه امورات کشور قانون است و وقتی قانون گذار ماده ای را مصوب کرده ما نمی توانیم تغییر بدهیم.
قانون با صراحت تمام در ماده ۷۱ مصوب کرده است شهرداری مکلف است هر ۶ ماه یکبار به صورت جامع درآمدها و هزینه کردها را برای اطلاع عموم منتشر نماید و جایی عنوان نشده اگر برای دستگاه های نظارتی عنوان کردید برای مردم اطلاع رسانی نکنید.

این مسئله را بارها از ریاست شورا در سال اول و دوم یعنی آقای بابایی و آقای یعقوبی درخواست کرده ایم ولی انجام نشده است و در ضمن در قانون بند و تبصره ای برای این موضوع وجود ندارد که گزارش مالی رو منوط به درخواست های مردمی کرده باشد و شفافیت وظیفه شورا و شهرداری است ولی شهردار محترم با وجود اینکه در رسانه ها و فضای مجازی بارها از ایشان خواسته شده ولی از ارائه گزارش مالی و شفافیت مالی سر باز زده است!

امیدواریم شورای شهر و شهرداری کبودراهنگ در طی ۱۰ روز آینده گزارشات شفافیت مالی خود را به رسانه ها و مردم فهیم کبودراهنگ اعلام نماید .

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206617
  • دیدگاه‌ها برای چه کسی مانع شفافیت مالی شورا و شهرداری کبودراهنگ است؟ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.