• امروز : یکشنبه - ۱۳ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 2 June - 2024
4

پویش ایران مهربان، تضمین کننده ی آینده ی ایتام

  • کد خبر : 115662
  • 09 خرداد 1400 - 8:46
پویش ایران مهربان، تضمین کننده ی آینده ی ایتام

ماه رمضان امسال اکرام اتیام با شعار هر ایرانی حامی یک فرزند یتیم و محسنین در طرح ” ایران مهربان” هزار و ۹۰۰ خیر را به جمعیت حامیان کمیته ی امداد افزود. به گزارش عصر همدان؛ ۵۱ هزار و ۲۴۵ خانواده جمعیت مستمری بگیران کمیته ی امداد امام خمینی (ره) را تشکیل می دهند. بخشی […]

ماه رمضان امسال اکرام اتیام با شعار هر ایرانی حامی یک فرزند یتیم و محسنین در طرح ” ایران مهربان” هزار و ۹۰۰ خیر را به جمعیت حامیان کمیته ی امداد افزود.

به گزارش عصر همدان؛ ۵۱ هزار و ۲۴۵ خانواده جمعیت مستمری بگیران کمیته ی امداد امام خمینی (ره) را تشکیل می دهند. بخشی از یاری رسانی به این جمعیت کم توان جامعه به صورت مستقیم از سمت شهروندان همدانی انجام می شود طرح اکرام ایتام و محسنین کمیته امداد امام خمینی(ره) چاره ای است که کمیته ی امداد برای مشارکت های مردمی شهروندان در کمک به نیاز مندان اندیشده  است.

در این طرح افرادی که تمایل به اکرام ایتام و نیاز مندان دارند یک یا چند کودک که در خانواده ی کم توان اقتصادی زندگی می کنند را به عنوان فرزند معنوی خود می پذیرد و با پرداخت ماهانه ی کمک های نقدی و سبد های کالایی زمینه را برای رشد و حضور در جامعه برای افرادکم توان مهیا می کنند.

غلامرضا صیاد زاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که در ماه رمضان گذشته هزار و ۹۰۰ خیر به جمع داوطلبان شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین اضافه شده اند افزود: پویش «ایران مهربان» با  شعار “هر ایرانی حامی یک فرزند یتیم و محسنین” طرحی بود که در رمضان ۱۴۰۰ انجام شد.

وی با بیان اینکه  فرزندان تحت حمایت طرح محسنین و اکرام ایتام استان همدان حدود ۱۰ هزار  نفر هستند گفت: هم‌ اکنون  ۴۴ هزار و ۶۴۰ نفر اعضای خیرین این طرح را تشکیل می دهند که در سال ۱۴۰۰ بیش از ۷۰۰ میلیون تومان کمک نقدی را در قالب کمک های ماهانه و ذکات فطریه و عیدی به دست فرزندان معنوی خود رسانده اند.

صیاد زاده در خصوص نحوه ی رساندن کمک ها به دست نیاز مندان گفت: هر عضو طرح ایتام و محسنین دارای شماره ی کارت بانکی مخصوص خودش است و کمک ها توسط خیر به صورت مستقیم به حساب بانکی فرزند معنوی ارسال می شود

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بر لزوم همکاری کمیته ی امداد امام خمینی (ره) با ارگان های مردمی مثل بسیج تاکید کرد و افزود: مشارکت جمعیت بزرگ بسیجیان با اکرام ایتام زمینه ی استفاده ی کامل از ظرفیت های ترویج فرهنگ نوع دوستی و انفاق را فراهم می کند و کمک شایانی در یاری رسانی به مستضعفان جامعه است.

وی از مشارکت بسیجیان در اکرام ایتام توسط طرح هر بسیجی حامی یک فرزند معنوی گفت و تاکید کرد  با اجرای این طرح و پویش های مشابه استفاده از ظرفیت های بی شمار جامعه ی بسیجی در یاری رسانی به قشر کم توان جامعه شکل می گیرد.

به گزارش عصر همدان؛ طرح اکرام ایتام از سال ۱۳۷۸ با هدف حمایت از کودکان بد سرپرست جامعه و حول محوریت جمعیت داوطلب شروع به کار کرد. در این طرح به مدت یک سال واریز وجه نقد کمکی به حساب بانکی ایتام بر عهده ی اشخاص حقیقی و حقوقی داوطلب قرار می گیرد به نیکو کاران شرکت کننده در این طرح حامی گفته می شود که در صورت تمایل  این نیکو کاران می توانند حمایت خود از فرزند معنوی را ادامه دهند و تضمین کننده ی آینده ی آن کودک باشند مزیت این کار استفاده از صدقات و کمک های با میزان اندک عامه ی مردم در جهت صحیح و پر بازده و همچنین زنده نگهداشتن روحیه ی نوع دوستی و کمک به نیازمندان در جامعه است.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=115662
  • دیدگاه‌ها برای پویش ایران مهربان، تضمین کننده ی آینده ی ایتام بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.