• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
مدیر کل امور اوقاف و خیریه استان همدان:

وقف‌ها، مختص به ساخت مسجد و حسینیه نیستند

  • کد خبر : 197323
  • 22 شهریور 1402 - 12:16
وقف‌ها، مختص به ساخت مسجد و حسینیه نیستند
مدیر کل امور اوقاف و خیریه همدان با بیان اینکه وقف‌ها تنها مختص به ساخت مسجد، حسینیه و مباحث مذهبی نیستند، گفت: در حوزه‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و درآمد، تحصیل علوم و بقیه موارد هم می‌تواند وقف صورت بگیرد.

حاجی زین‌الدینی، مدیر کل اوقاف همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان عنوان کرد: مبحث وقف یک مبحث اجتماعی، فرهنگی  و اقتصادی است، موقوفاتی که توسط واقفین خیراندیش صورت می‌گیرد مقیّد به مبحث خاصی نیست.

مدیر کل اوقاف همدان با بیان اینکه وقف‌ها براساس نیت واقف است و نمی‌توان تغییری در کاربری آنها ایجاد کرد، تصریح کرد: همیشه واقف نیتی را در نظر دارد، یکی به احداث مسجد و حسینیه تاکید دارد، دیگری در ساخت مدرسه و تهیه خانه برای افراد نیازمند دخیل شده ، یکی کمک هزینه دارو و درمان افراد نیازمند را پرداخت می‌کند و یا برای کسی ایجاد شغل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه براساس نیت واقفان یکسری از موقوفات اتفاق افتاده، اذعان داشت: ولی ما با توجه به نیازها و درخواست‌هایی که مردم از ما دارند پیشنهاداتی را در این راستا به واقفان می‌دهیم.

مدیر کل امور اوقاف و خیریه همدان با تاکید بر اینکه پیشنهادات ما بر اساس نیازهای جامعه بوده، گفت:  اولویت اول اداره اوقاف برای بحث تهیه جهیزیه، ایجاد خانه برای زوجهای جوان، تهیه دارو و درمان و حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت است.

زین‌الدینی افزود: ما نمی‌توانیم واقف را مجبور و تکلیف به انجام  پیشنهادات خود کنیم، حال این پیشنهادات را بعضاً می‌پذیرند و گاهی هم نیت‌های مورد نظر خود را انجام می‌دهند.

وی در پایان با بیان اینکه وقف‌ها تنها مختص به ساخت مسجد و حسینیه  و مباحث مذهبی  نیستند، گفت: درحوزه‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال و درآمد، تحصیل علوم و بقیه موارد هم می‌تواند وقف صورت بگیرد.

 

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=197323
  • دیدگاه‌ها برای وقف‌ها، مختص به ساخت مسجد و حسینیه نیستند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.