• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4

وقف؛ شریان حیاتی و ناپیدا در جامعه ی درد کشیده ی امروز/ توزیع ۳۲ هزار بسته ی بهداشتی در سال کرونایی که گذشت

  • کد خبر : 106074
  • 17 اسفند 1399 - 8:21
وقف؛ شریان حیاتی و ناپیدا در جامعه ی درد کشیده ی امروز/ توزیع ۳۲ هزار بسته ی بهداشتی در سال کرونایی که گذشت

حجت‌الاسلام و المسلمین علی حسینی از توزیع ۲۱ هزاربسته سبد کالا از محل موقوفات با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان در بین نیازمندان وحدود ۳۲ هزار بسته ی بهداشتی با بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در سالی که گذشت، گزارش داد. به گزارش عصر همدان؛ سال ۹۹ هم گذشت سالی که فراز […]

حجت‌الاسلام و المسلمین علی حسینی از توزیع ۲۱ هزاربسته سبد کالا از محل موقوفات با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان در بین نیازمندان وحدود ۳۲ هزار بسته ی بهداشتی با بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه در سالی که گذشت، گزارش داد.

به گزارش عصر همدان؛ سال ۹۹ هم گذشت سالی که فراز و نشیب های زیادی نسبت به سال های قبلی خود داشت بین تمام سختی هایی که مردم جهان شاید برای اولین بار در معرض تجربه ی آن قرار می گرفتند بی شک سنت های زیبایی در سبد فرهنگ ما ایرانی ها گنجانده شد که علی رغم تمام گریزانی که از کرونا داریم باید اعتراف کنیم آنها را مدیون این تازه به دوران رسیده ی آزار دهنده هستیم.

از جان گذشتگی کادر عزیز درمان، فدا کاری خیلی از هم میهنانمان در مقابل افراد کم توان، وحدت و دست در دست هم دادن برای شکست مشکلی که برای اجتماعمان پیش آمده بود درس های مهمی بود که از دل کرونا، بیماری و درد  برای مردم ایران حاصل شد. رسم زیبای وقف از سنت های افتخار آمیز دین اسلام در جامعه ی ماست که کرونا آن را به یادمان آورد و روشنایی شد برای رساندن دست یاری به فتادگان جامعه ی آسیب دیده ی امروز.

در همین حوالی خبر نگار ما احوال سازمان اوقاف و امور خیریه را در این آخر سالی جویا شده است پرسش از میزان همدلی و دست گیری میان ایرانیان است و پاسخ از حجت‌الاسلام و المسلمین علی حسینی، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان.

وی با بیان اینکه در طول امسال حدودا ۲۱ هزاربسته سبد کالا از محل موقوفات با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان در بین نیازمندان توزیع شده است گفت:  بخشی هم از مشارکت های مردمی درموضوع سبد بهداشتی بوده که در این زمینه هم حدود ۳۲ هزار بسته ی بهداشتی با بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان هزینه توزیع شده است.

حسینی با اشاره به نیت واقفان در زمینه ی دارو، درمان و خدمات بهداشتی درمانی ادامه داد: در این خصوص هم با ارائه ی ویزیت و تهیه داروی رایگان برای نیازمندان حدودا ۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه در مورد وقف های جدیدی که در استان انجام شده توضیح داد:امسال حدود ۱۷ مورد وقف در استان ثبت کردیم.

وی با توجه به انجام شدن آموزش دانش آموزان به صورت مجازی در بحث حمایت از دانش آموزان کم بضاعت تصریح کرد: حدود ۲ هزار و ۸۰۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان کم توان در سطح استان و تعداد ۴۳ یارانک (تبلت) بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد که مجموعا ۵۰۰ میلیون تومان هم در این زمینه بودجه اختصاص دادیم.

حسینی با اشاره به اهمیت بحث تبلیغ در حوزه ی وقف، از وامی که به مبلغین  این امر اختصاص داده شده گفت و افزود: امسال تا جایی که شرایط شیوع کرونا اجازه می داد مبلیغینی را در زمینه ی وقف در بقاع متبرکه داشتیم. در امام زاده ها و مساجدی هم که فضایی برای تبلیغ نداشتند یا درشرایطی که به علت شیوع بیماری تبلیغ به صورت حضوری میسر نبود، از ظرفیت فضای مجازی استفاده کردیم.

وی در توضیح برنامه های مجازی سازمان اوقاف گفت: برنامه هایی در امام زاده ها ضبط و در فضای  مجازی بارگذاری می شد، کلاس های سبک زندگی در فضای مجازی بقاع متبرکه راه اندازی شد و مراکزی با نام ” افق” در سطح امام زادگان استان راه اندازی شده هدف هم از تشکیل این مراکز اجرای برنامه های فرهنگی اجتماعی و قرآنی و کمک به نیازمندانی است که در همسایگی هر امام زاده ای وجود دارد.

وی در خصوص جامعه ی هدف کمک های سازمان اوقاف و امور خیریه توضیح داد: نیت واقف شاخص ماست یعنی بودجه ای که واقف برای انجام کاری وقف می کند در زمینه ی نیت آن فرد هم هزینه می شود مثلا در شهر همدان نیت جمعی از واقفین این است که به اهالی چند روستای محروم خدمات پزشکی، دارویی و ویزیت رایگان داده شود یا برخی واقفان در مورد کمک به بیماران صعب العلاج نیت دارند بر اساس این نیات و کل نیازی که در سطح استان در زمینه های مختلف به ما اعلام می شود خدمت رسانی های خیر خواهانه صورت می گیرد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه در تفاوت شرایط موقوفات قبل و در حین شیوع کرونا گفت: پس از شیوع کرونا میزان موقوفات برای توزیع اقلام بهداشتی و انجام خدمات درمانی بسیار افزایش یافت خود ما هم در برنامه ریزی، ها کمک به مبارزه با کرونا را در دستور کار قرار دادیم. مثلا در اجرای نیت سبد های کالا گنجاندن اقلام بهداشتی و درمانی را داشتیم و سعی کردیم به شدت فعالیت های بهداشتی و درمانی را تقویت و حمایت کنیم.

انتهای پیام/ رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=106074
  • دیدگاه‌ها برای وقف؛ شریان حیاتی و ناپیدا در جامعه ی درد کشیده ی امروز/ توزیع ۳۲ هزار بسته ی بهداشتی در سال کرونایی که گذشت بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.