• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

وضعیت فعلی راه آهن همدان در خور شأن مردم نیست

  • کد خبر : 182155
  • 30 فروردین 1402 - 11:28
وضعیت فعلی راه آهن همدان در خور شأن مردم نیست

دادستان همدان گفت: فراهم ساختن شرایط لازم با هدف دسترسی راحت مردم از شهر به راه آهن، برقراری امنیت در مسیر، رفع مشکل آنتن‌دهی، تأمین آب سالم، برق و گاز پایدار، شناسنامه دار کردن رانندگان بین مسیر و تعیین تعرفه ثابت کرایه‌ها، استقرار یک تیم از اورژانس برای مواقع اضطراری در ایستگاه از جمله مواردی […]

دادستان همدان گفت: فراهم ساختن شرایط لازم با هدف دسترسی راحت مردم از شهر به راه آهن، برقراری امنیت در مسیر، رفع مشکل آنتن‌دهی، تأمین آب سالم، برق و گاز پایدار، شناسنامه دار کردن رانندگان بین مسیر و تعیین تعرفه ثابت کرایه‌ها، استقرار یک تیم از اورژانس برای مواقع اضطراری در ایستگاه از جمله مواردی است که باید مورد توجه مدیران مربوطه قرار گیرد.

به گزارش عصرهمدان؛ حسن خانجانی موقر در کارگروه حقوق عامه که با محوریت رفع مشکلات راه آهن غرب کشور برگزار شد، گفت: گسترش راه‌های ارتباطی یکی از مهمترین شاخصه های توسعه یافتگی است.

وی اظهار کرد: توجه به مطالبات مردم در این حوزه اهمیت بالایی دارد، در حالی که فعلاً وضعیت راه آهن همدان چندان در خور شأن این مردم نیست و باید هرچه سریعتر مدیران متولی به اوضاع آن سر و سامانی دهند.

دادستان همدان با تأکید بر اینکه اهتمام مدیران امر بر فراهم ساختن دسترسی راحت تر و بهتر مردم به راه آهن باشد، افزود: گفته شده، این مسیر قرار است چهاربانده شود، اما تا آن روز؛ اصلاح نقاط حادثه خیز، نصب علایم رانندگی، خظ کشی و تأمین روشنایی مناسب باید در اولویت این بخش قرار گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین با همراهی مدیریت راه آهن غرب کشور، مکانی برای استقرار تجهیزات برفروبی مسیر در زمستان در اختیار راهداران قرار گیرد.
این مقام مسوول قضایی گفت: برخی نارضایتی ها از جا به جایی مسافران از شهر همدان تا ایستگاه قطار، مرتبط با خودروهای شخصی از جمله متغیر بودن نرخ کرایه ها است.

وی در ادامه عنوان کرد: تا قبل از بهره برادری کامل از پروژه، ضروری است از هم اینک چاره ای برای تأمین آب پایدار ایستگاه راه آهن اندیشیده شود و همچنین وضعیت آنتن دهی این محور ایستگاه مناسبتر شود.

دادستان همدان بر ضرورت جانمایی مکانی برای استقرار تیم اورژانس و تجهیزات آنان در ایستگاه راه آهن به منظور رفاه حال مسافران به ویژه در شرایط اضطراری تأکید کرد.

به گزارش عصرهمدان؛ در این نشست که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، مدیرکل راه‌آهن غرب کشور، معاون عمرانی استاندارد همدان، پلیس راه آهن و مدیران دستگاه های مختلف از جمله شرکت های مخابرات، گاز و برق، آبفا، راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، اورژانس، علوم پزشکی، نماینده شهرداری، مخابرات و اطلاعات حضور داشتند و هر یک درباره‌ی عملکرد دستگاه خود برای خدمات رسانی بهتر به مسافران ریلی مطالبی عنوان کردند.همچنین بازدید از ایستگاه در دست ساخت راه آهن همدان نیز جز برنامه های دادستان بود.

تیموری، معاون استاندارد همدان در این جلسه از تخصیص ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و اتمام پروژه ایستگاه راه آهن از برکت دور اول سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان این اعتبار تخصیص یافته است.

وی همچنین عنوان کرد: آنچه برای مسیر دسترسی به راه آهن همدان در نظر گرفته شده ساخت جاده ای چهار خطه است که برنامه ریزی و اعتبارسنجی آن انجام شده و آینده خوبی برای پروژه وابسته به راه آهن پیش بینی می شود.

به گفته ابراهیم سید سعید ابراهیم‌نژاد مدیرعامل راه‌آهن غرب کشور، راه آهن همدان ظرفیت خوبی برای توسعه استان می تواند ایجاد کند و اگر مسیر ریلی چندین نقطه به مانند همدان ـ ملایر به یکدیگر اتصال یابد این توسعه چشم گیرتر خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر از ایستگاه فعلی راه آهن همدان، سالانه ۳۰۰ هزار مسافر به نقاط دیگر کشور جا به جا می شوند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=182155
  • دیدگاه‌ها برای وضعیت فعلی راه آهن همدان در خور شأن مردم نیست بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.