• امروز : پنج شنبه - ۱۰ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 30 May - 2024
1

نوسان قیمت و نبود صنایع تبدیلی مهمترین مشکل باغداران اسد آباد

  • کد خبر : 77595
  • 07 مرداد 1399 - 9:34
نوسان قیمت و نبود صنایع تبدیلی مهمترین مشکل باغداران اسد آباد

سقراط بیرنگ نوسان قیمت، نبود بازار مناسب برای عرضه محصول و نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصول را از  مشکلات باغداران محصول هلو و شلیل دانست و گفت: میزان تناژ این محصولات در اسدآباد بالاست و نبود صنایع تبدیلی یک ضعف است. رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با […]

سقراط بیرنگ نوسان قیمت، نبود بازار مناسب برای عرضه محصول و نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصول را از  مشکلات باغداران محصول هلو و شلیل دانست و گفت: میزان تناژ این محصولات در اسدآباد بالاست و نبود صنایع تبدیلی یک ضعف است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با اشاره به اینکه از میزان ۵ هزار باغات در سطح این شهرستان هزار و ۲۰۰هکتار باغ هلو و شلیل است، اظهار کرد: از این میزان یک هزار هکتار آن باربر، ۲۰۰ هزار آن غیر باربر است که هنوز به میوه دهی نرسیده است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۵۰ نفر بهره‌برادر در سطح هزار و ۲۰۰ هکتار باغات شهرستان فعالیت دارند، گفت: متوسط عملکرد ما بین ۳۰ تا ۳۵ تن تولید هلو و شلیل است.

بیرنگ تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۴۰ تن در باغات هلو و شلیل محصول برداشت شود که نسبت به سال گذشته افزایش ‌خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امسال خسارتی ناشی از بارندگی و یا تگرگ در باغات هلو و شلیل نداشتیم، گفت: البته به این معنا نیست که ما در محصولات باغی دیگر خسارت نداشتیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه برداشت برخی از رقم‌های زودرس هلو و شلیل از اوایل مرداد آغاز شده است، گفت: این امر تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

وی یادآور شد: ارقام محصولات هلو در اسدآباد شامل عسلی، مخملی، آلبرتا و ارقام شلیل شامل شمس و انجیری است.

بیرنگ به مشکلات باغداران هم اشاره‌ای کرد و گفت: بیشترین مشکلات در این باغات نوسان قیمت، نبود بازار مناسب برای عرضه محصول و نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصول است چراکه میزان تناژ این محصولات در اسدآباد بالاست و نبود این صنایع یک ضعف است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد از سرمایه گذران خواست که با توجه به میزان تولیدات خوب محصولات باغی به فکر ایجاد کارگاه و کارخانه‌ها باشند.

وی با بیان اینکه محصولات هلو و شلیل در اسدآباد دیرتر از زمان دیگر به بار رسیده و به بازار می‌رسد، گفت: ۴۰ درصد محصولات به‌صورت خام خوری، بخشی به استان‌های دیگر عرضه و البته بخشی هم فاسد می شود.

بیرنگ بابیان اینکه باغداران استقبال خوبی از بیمه نمی‌کنند، گفت: متأسفانه کشاورزان و باغداران ریسک کرده و در بحث بیمه ورود پیدا نمی‌کنند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=77595
  • دیدگاه‌ها برای نوسان قیمت و نبود صنایع تبدیلی مهمترین مشکل باغداران اسد آباد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.