• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3

نشست بررسی راهکارهای توسعه ملایر، نقطه آغازی نو در راستای اعتلای جهانشهر ملایر

  • کد خبر : 178600
  • 03 اسفند 1401 - 1:20
نشست بررسی راهکارهای توسعه ملایر، نقطه آغازی نو در راستای اعتلای جهانشهر ملایر

در بخش سیاسی و دولتی که نقشی اساسی در پیشبرد اهداف کشور و توسعه دارند، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره شاهد حضور ملایری‌ها در رده‌های بالای مدیریتی و در دولت های مختلف بوده‌ایم، اما در این بین یکی از بحث‎‌هایی که همواره در بین مردم و صاحبنظران مطرح است این است […]

در بخش سیاسی و دولتی که نقشی اساسی در پیشبرد اهداف کشور و توسعه دارند، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره شاهد حضور ملایری‌ها در رده‌های بالای مدیریتی و در دولت های مختلف بوده‌ایم، اما در این بین یکی از بحث‎‌هایی که همواره در بین مردم و صاحبنظران مطرح است این است که این افراد اثرگذار ملایری که به سطوح بالای مدیریتی ملی رسیده‌اند تا چه اندازه توانسته به توسعه ملایر کمک کنند و نقش آنان در پیشرفت شهرستان چیست و آیا از آنان بهره‌ای گرفته می‌شود یا نه؟

به گزارش عصرهمدان؛ از دیر باز تا کنون و همواره منابع و نیروی انسانی به عنوان یکی از ویژگی‌‎های برجسته شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف معرفی شده‌است و جوانان و نیروهای بااستعداد ملایری توانسته‌اند در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سیاسی افتخار آفرین باشند و افراد موفق ملایری نه تنها در ایران بلکه در جهان صاحب نام شده‌اند و نام ملایر را جهانی کرده‌اند.

در بخش سیاسی و دولتی که نقشی اساسی در پیشبرد اهداف کشور و توسعه دارند، در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره شاهد حضور ملایری‌ها در رده‌های بالای مدیریتی و در دولت های مختلف بوده‌ایم، اما در این بین یکی از بحث‎‌هایی که همواره در بین مردم و صاحبنظران مطرح است این است که این افراد اثرگذار ملایری که به سطوح بالای مدیریتی ملی رسیده‌اند تا چه اندازه توانسته به توسعه ملایر کمک کنند و نقش آنان در پیشرفت شهرستان چیست و آیا از آنان بهره‌ای گرفته می‌شود یا نه؟

در کنار این افراد بلند پایه، از دوره اول تشکیل مجلس شورای اسلامی افراد مختلفی به عنوان وکیل مردم ملایر در خانه ملت حاضر شدند و هر کدام نقشی در توسعه شهرستان داشتند سوال این است که پس از پایان دوره نمایندگی با توجه به شناختی که از شهرستان داشته و مسئولیت‌هایی که به آنها در رده های مختلف مدیریتی واگذار می شود آیا باز هم می توانند برای توسعه و شتابدهی به سرعت پیشرفت شهرستان اثر گذار باشند؟ آیا می‌توان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی شهرستان از آنان نام برد و در نهایت چگونه می توان از این افراد برای پیشبرد ملایر در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهره برد؟

در این راستا فرماندار ملایر ایده استفاده از این ظرفیت ها را برای توسعه هر چه بیشتر شهرستان با برگزاری جلسه ای با عنوان “بررسی چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارهای توسعه شهرستان ملایر” در تهران اجرایی کرد و برای در جلسه از تمامی نمایندگان ادوار شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی، افراد تاثیرگذار، لفزاد صحاب منسب ملی و محلی در گذشته و امروز دعوت شدند تا بتوانند بازوی قدرتمندی برای توسعه شهرستان باشند.

هر چند در گذشته شاهد برگزاری چنین جلساتی در تهران بودیم و دوره‌هایی نیز فعالیت گسترده داشته و تصمیمات مختلفی را اتخاذ کردند اما یکی از اصلی ترین موانع آنان بحث اجرایی شدن مصوبات و تصمیمات آنان بود نقش فرماندار ملایر به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان و توجه استاندارد همدان استان در تشکیل این جلسه تفاوت عمده و بزرگ برگزاری نشست کنونی با نشست های برگزار شده قبلی است.

در این نشست وزیر دادگستری، نمایندگان ادوار ملایر از ۹ دوره مجلس شورای اسلامی، معاونان وزرای مختلف، مدیرکل هایی از وزارت خانه ها، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، و چهره های اثرگذار در بخش های مختلف فرهنگی و اقتصادی در کنار مسئولین امروز شهرستان در خانه ملت، فرمانداری و شهرداری و شورای شهر حاضر بودند که حضور استاندارد همدان به همراه مدیرکل سازمان صمت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان نشان از عزم راسخ برای اثر گذار بودن این جلسه داشت.

از حضور مسئولین دهه شصت در کنار دهه شصتی هایی که امروز صاحب میزهای مدیریتی شده اند و حضور همه افراد با افکار مختلف سیاسی را می‌توان از ویژگی‌های برجسته این نشست نام برد.

حضور افرادی با شناخت کامل از شهرستان که هر کدام پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی و توسعه‌ای ملایر نقشی برجسته داشته و برای پیشرفت شهرستان تلاش کرده اند را میتوان از دیگر نقاط قوت برگزاری نشست دانست.

اما در کنار تمامی این نقاط قوت عزم راسخ نماینده های دولت در شهرستان و استان را می توان موتور محرک این نشست دانست چرا که قدرت اجرایی کشور در دستان دولت است و همراهی سرمایه های اجتماعی و افراد تاثیر گذار ملایری در کنار دولتی‌ها می‌تواند به این گونه نشست ها قدرت دهد و اگر غیر این باشند شاید بتوان آن را نمایشی خواند.

در این نشست حرف همه حاضرین یک کلمه بیشتر نبود و آن اعتلا و رشد و آبادنی ملایر بود و همه در این مسئله اتفاق نظر داشتند و هر کدام از حاضرین نقطه نظرات خود را در این راستا بیان کردند.

مسئولان ملی حاضر در نشست نیز وعده حمایت از بخش خصوصی برای پیشبرد اهداف توسعه ملایر را در سمت‌های مدیریتی خود دادند و بیان کردند که همه به عنوان یک ملایری در این نشست حاضر شده و در کنار توجه به بحث زیرساخت‌های شهرستان در راستای رفع مشکلات بخش خصوصی از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

نماینده‌های ادوار ملایر در مجلس و فعالان اقتصادی نیز از لزوم توجه به زیرساخت‌ها برای حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی سخن گفتند و عنوان شد که محور کار باید با تیم اجرایی دولت در استان و شهرستان و نماینده‌های حال مردم در مجلس شورای اسلامی باشد.

بدون شک نباید فراموش کرد که برای توسعه هر منطقه‌ای باید از همه ظرفیت‌‎های موجود آن بخش استفاده کرد چرا که یکی از مباحث بسیار مهم در دهه اخیر جهان، بحث سرمایه انسانی است و این سرمایه باعث افزایش تولید و رشد اقتصادی کشورها می شود.

بسیاری از پژوهشگران و کارشناسان مدیریت و بهره‌وری اعتقاد دارند که دستیابی یک کشور به سطح بالایی از بهره وری، منوط به داشتن سازمان‌ها و بنگاه‌هایی است که به اندازه کافی توانایی رقابت پذیری، سودآوری مناسب و ایجاد ارزش افزوده بالا داشته باشند و برای ایجاد چنین سازمان‌هایی وجود انسان های بهره‌ور ضروری است.

برگزاری این نشست نشان داد که عزم مدیران ملایر برای ایجاد شتاب در توسعه و آبادانی با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود بسیار راسخ است و نیاز آن همدلی، هم افزایی و هم آفرینی همگانی با هر دیدگاه و نظر سیاسی است.

این همدلی و همراهی تمامی مسئولان در کنار توجه به نظرات و کارشناسی‌های صاحبنطران ملایری می تواند نقطه عطفی در راستای ایجاد توسعه شهرستان باشد و در صورت پیگیری و تداوم اینگونه نشست‌ها و برنامه ریزی صحیح و مدون این اقدام قطعا نقطه آغاز نو در راستای اعتلای جهانشهر ملایر است.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=178600
  • دیدگاه‌ها برای نشست بررسی راهکارهای توسعه ملایر، نقطه آغازی نو در راستای اعتلای جهانشهر ملایر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.