• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
11

نبرد نامتقارن در طوفان الاقصی

  • کد خبر : 202629
  • 09 آبان 1402 - 0:27
نبرد نامتقارن در طوفان الاقصی
به اذن الله عملیات طوفان الاقصی پایانی بر رژیم اختاپوس صهیونیستی خواهد بود و دشمنان ملت فلسطین بدانند که ملت فلسطین زنده است و زنده خواهد ماند.

به گزارش عصر همدان؛ از آغازعملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر و شکست سنگین عملیات نظامی امنیتی رژیم صهیونیستی، هر روز شاهد آمد و رفت رهبران غرب به ویژه ایالات متحده و اتحادیه اروپا هستیم، در همان ساعات اولیه این عملیات، جو بایدن و تیم وزارت خارجه او شروع به ارسال بیانیه‌های پی در پی در محکومیت حماس کردند و ضمن تماس‌های مکرر با نخست وزیر و وزرای جنگ و امور خارجه اسرائیل اعلام کردند که ما در کنار شما هستیم، کمی بعد وزیر خارجه ایالات متحده با سفر به سرزمین‌های اشغالی و گفتگو با مقام‌های ارشد این رژیم بر حمایت کامل ایالات متحده ازاین رژیم تاکید کردند.

بعد از سفر پی‌درپی تیم وزارت خارجه امریکا به سرزمین‌های اشغالی و خاورمیانه و گفتگو و رایزنی با مقامات منطقه از جمله قطر، عربستان، بحرین وامارات در این مذاکرات، نه تنها حمایت کامل از رژیم صهیونیستی را پنهان نکردند بلکه با نهایت گستاخی خواستار نابودی کامل حماس شدند؛ و این حمایت‌ها به این دیدار‌ها ختم نشد و سرانجام جو بایدن هم خواستار گفتگوی مستقیم با مقامات رژیم صهیونیستی شد و ضمن حضور در سرزمین‌های اشغالی بر نابودی حماس و حمایت از اسرائیل تاکید کرد.

همزمان با حضور تیم بایدن در اسرائیل دو حادثه مهم رخ داد، علاوه بر ارسال مهمات سبک و سنگین توسط هواپیما‌های غول پیکر C۱۷ آمریکا به فرودگاه‌های اسرائیل، رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران بیمارستان المعمدانی کرد که در جریان آن بیش از ۱۵۰۰ نفر در یک روز کشته و زخمی شدند تا جایی که صدای دبیرکل سازمان ملل  هم درآمد.

در ادامه صدر اعظم آلمان، اولف شولستر هم تقاضای دیدار با سران رژیم صهیونیستی را داشت، فردی که کشورش متهم به کشتن یهودیان در جریان جنگ جهانی اول هست برای خوش رقصی بیشتر وارد اسرائیل شد و پس از دیدار با مقامات این کشور و پادشاه اردن و ژنرال السیسی از مصر، بر حمایت همه جانبه از اسراییل تاکید کرد و خواستار نابودی حماس شد، در ادامه نخست وزیر ایتالیا و مکرون رئیس جمهور فرانسه هم ضمن حضور در سرزمین‌های اشغالی و دیدار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی بر حمایت از اسرائیل و نابودی گروه حماس تاکید کردند؛ و این دومینوی حمایت از اسرائیل و نابودی حماس هم چنان از سوی غرب ادامه دارد.

آری! این است سزای جنبشی که سال‌ها است با محاصره غزه مخالفت می‌کند و خواستار لغو این محاصره انسانی است و اما در این ۷۵ سال، دریغ از یک بیانیه ساده از طرف غرب در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، ملتی که سال‌هاست کشورش محاصره و اشغال شده و مردمش از خانه و کاشانه خود رانده شده‌اند، این ملت حتی حق ندارد از خودش دفاع کند.

این است معیار دوگانه حمایت از حقوق انسان‌ها از طرف دنیای غرب، جایی که منافعش در میان باشد، حمایت می‌کند و جایی که منافعی ندارد نه تنها از محکوم نکردن ظالم ابائی ندارد بلکه از نقض حقوق بشر هم حمایت می‌کند؛ آیا در قضیه فلسطین اینطور نیست؟ آیا این همه آواره که سال‌ها در جنوب لبنان و کرانه باختری رود اردن و صحرای سینا و جا‌های مختلفی آواره و از وطن مادری خود دور شده‌اند و حتی دسترسی به اقوام و بستگان خود را ندارند نقض حقوق بشر نیست؟ آیا کشتن ۴ هزار نفر فلسطینی در یک روز در اروگاه صبرا و شتیلا در جنوب لبنان توسط قصاب صهیونیست آریل شارون نقض حقوق بشر نیست؟ آیا محاصره نوار غزه به مساحت فقط چند کیلومتربا تراکم جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت بدون آب و غذا و مایحتاج اولیه زندگی نقض حقوق بشر نیست؟ به  طوریکه مجبور به باز کردن کیلومتر‌ها تونل زیرزمینی برای دسترسی به مصر و سایر نقاط برای تهیه آب وغذا و دارو شده‌اند.

کدام کشور این همه کمبود امکانات بهداشتی و مواد غذایی را می‌تواند تحمل کند؟ کدام کشور این محاصره غیر انسانی را تحمل می‌کند؟ و، اما به اذن الله عملیات طوفان الاقصی پایانی براین رژیم اختاپوس خواهد بود، همانطور که رژیم بعث عراق در سال‌های پایانی جنگ تحمیلی پس از شکست‌های پی درپی در مناطق مختلف عملیاتی، برای جبران این افتضاحات به بمباران مناطق شهری و مسکونی می‌پرداخت و درنهایت سبعیت هرچه تمام پا را ازاین هم فراتر گذاشت وبه سلاح‌های کشتار جمعی و شیمیایی روی آورد و بعضی شهر‌های ما از جمله سومار، سردشت و شهرحلبچه در خود عراق را بمباران می‌کرد؛ امروز هم رژیم صهیونیستی پس از چند هفته محاصره کامل غزه و جلوگیری از ورود سوخت به بیمارستان‌ها در آستانه کشتار فجیع مردم مظلوم غزه است و به یک کشتار جمعی می‌اندیشد چراکه در میدان نبرد توان مقابله با رزمندگان فلسطینی را ندارد و حتی به مانند صدام به فکراستفاده از سلاح‌های شیمیایی برای نابودی تونل‌های زیر زمینی و خفه کردن نیرو‌های مقاومت افتاده است. آیا سرنوشت صدام و طناب داری که منتظرش بود را نمی‌بینند.

دشمنان ملت فلسطین بدانند که با وجود این اعمال غیرانسانی، ملت فلسطین زنده است و زنده خواهد ماند و به خواست خدا جبهه مقاومت حق است و پیروز؛ و این وعده الهی است که «انتنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم».

یادداشت از: بهمن سیاوشی از کارشناسان بسیج اساتید استان همدان

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=202629
  • دیدگاه‌ها برای نبرد نامتقارن در طوفان الاقصی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.