• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
دادستان همدان:

مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی به مجازات می‌رسند

  • کد خبر : 201901
  • 01 آبان 1402 - 13:45
مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی به مجازات می‌رسند
دادستان همدان گفت: با تدبیر قوه قضائیه و با دستور دادستان کل کشور قرار است، مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی را به مجازات برسانیم.

به گزارش عصر همدان؛ حسن خانجانی، دادستان همدان امروز در بین تجمع خانواده جمعیت هلال احمر استان همدان در حمایت از مردم غزه اظهار داشت: حضور شما و اقدام ابتکاری جمعیت هلال احمر استان همدان در محضر و آرامگاه حکیم ابوعلی سینا که انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی نشان دادید را تکریم می‌کنیم.

خانجانی افزود: در جهان نیز کشورهای مختلف، نفرت و انزجار خود  را نسبت به جنایات نفرت‌انگیز رژیم منحوس صهیونیستی را با روش‌های مختلف ابراز می‌کنند.

دادستان همدان با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی دوم، حقوق بشر در سطح جهان مورد توجه قرار گرفت، تصریح کرد: بعد از پیگیری‌هایی در سال ۱۹۴۸  و بعداز منشوری که سازمان ملل متحد انجام داد، حقوق بشر تصویب شد.

وی اذعان داشت: حقوق بشر مربوط به حقوقی است که هر انسانی به اقتضای انسان بودن باید از آن دارا باشد.

خانجانی بیان کرد: اصل برابری، برادری، آزادی، امنیت و بویژه حق حیات جزء سرفصل‌های اساسی است که در اعلامیه حقوق بشر وجود دارد.

دادستان همدان با اشاره به اینکه سرفصل‌های اساسی حقوق بشر در مورد مردم فلسطین، مردم غزه، مردم کشور ما، در دوران دفاع مقدس،انجام نشد و شورای عالی و کمیسیون اجتماعی سازمان ملل به آن توجه نکرد، عنوان کرد: همانطور که الان هم این سرفصل‌ها در مورد جنایات انجام شده در غزه نیز انجام نشده و سازمان ملل متحد هم هیچ واکنشی نسبت به آن نشان نداده است.

وی ادامه داد: حقوق بشر دوستانه، بعد از حقوق بشر در سال ۱۹۴۹به تصویب رسید، و آن همان قراردادهای بین‌المللی چهارگانه ژنو است که در ارتباط با حقوق مخاصمات مسلحانه، منازعات بین‌المللی در سطح جهان چه جنگ‌های داخلی و چه جنگ‌های بین‌المللی نکاتی را برای همه کشورها الزام کرده است.

خانجانی با تاکید بر نکات الزام‌آور حقوق بشر دوستانه، خاطرنشان کرد: علاوه بر حقوق بشر، اگر جنگی اتفاق افتاد، افراد غیر نطامی از آن مستثنی بوده و نباید مورد حمله نظامی قرار بگیرند.

دادستان همدان افزود: افراد غیر نظامی، بیماران، اسیران غیر نظامی، کودکان و زنان از جمله کسانی هستند که مشمول حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه  هستند.

وی یادآور شد: از طرفی بیمارستان‌ها و تجهیزات پزشکی نباید مورد حمله نظامی قرار بگیرند، در حالیکه در غزه بیمارستان مورد حمله وحشیانه قرار گرفته و تمام افراد اعم از بیماران، کودکان، پزشکان و پرستاران، مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی عنوان کرد: این قراردادها در جنگ چند روزه فلسطین، بصورت وحشیانه‌ای نقض شده  و متاسفانه حقوق بشر فقط برای کسانی است که آن را تدوین کرده‌اند.

خانجانی با تدبیر قوه قضائیه و با دستور دادستان کل کشور، قرار است، مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی را به مجازات برسانیم.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=201901
  • دیدگاه‌ها برای مقامات جنایتکار رژیم صهیونیستی به مجازات می‌رسند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.