• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
2
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند خبر داد:

معرفی راننده آلوده‌کننده محیط‌زیست به مرجع قضایی

  • کد خبر : 209621
  • 28 دی 1402 - 9:37
معرفی راننده آلوده‌کننده محیط‌زیست به مرجع قضایی
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند از معرفی راننده تانکر متخلف و تخلیه کننده فاضلاب آلوده در مکان غیرمجاز به مرجع قضایی در نهاوند خبر داد.

عزیز قیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر همدان» گفت: با توجه به گزارش‌های مردمی مبنی بر تخلیه فاضلاب‌های آلوده توسط تانکرهای حمل فاضلاب چاه‌های جذبی در مکان‌های غیرمجاز بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در همین راستا راننده خاطی خودرو کامیون حمل فاضلاب‌های خانگی که مبادرت به تخلیه فاضلاب‌های آلوده در محل‌های غیرمجاز مانند نهرهای آب‌رسانی، حاشیه استادیوم‌های ورزشی، اراضی و باغ‌های پیرامون شهر و دیگر مناطق نموده بود به مرجع قضایی معرفی شد.

قیاسی افزود: با عنایت به سابقه محکومیت‌های جزایی قبلی این راننده جهت تحت پیگرد و کیفر قانونی قرار گرفتن به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی شد.

وی بیان کرد: شایسته است کلیه شهروندان فهیم و حافظ محیط‌زیست همکاری‌های لازم را با مستندسازی تخلفات مزبور از طریق عکس، فیلم و یا گزارش‌های معتبر برای پیگیری‌های قضایی با ادارات آب و فاضلاب، مرکز بهداشت و محیط‌زیست شهرستان داشته باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نهاوند گفت: این گزارش‌ها و همکاری شهروندان برای اقدام مناسب جهت ساماندهی بهینه پساب‌های تولیدی و جهت داشتن محیطی عاری از آلودگی‌های بهداشتی و محیط‌زیستی انجام شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر همکاری مردم کارشناسان این اداره به‌صورت مستمر بازرسی‌های خود را انجام می‌دهند و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند.
قیاسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: کلیه شکارچیان جهت اخذ پروانه شکار هرگونه جانور وحشی قابل شکار موظف به اخذ گواهینامه آموزشی قوانین و مقررات شکار و صید هستند.

وی ادامه داد: در صورت صدور پروانه شکار در آینده کسانی که فاقد گواهینامه یادشده باشند، پروانه و مجوز شکار به آن‌ها داده نمی‌شود ازاین‌رو شایسته است کلیه شکارچیان شهرستان نهاوند اقدام لازم را به عمل‌آورند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست نهاوند در پایان گفت: در روزهای اخیر چندین شکارچی در شهرستان دستگیر و شامل کیفر حبس و جریمه نقدی شده‌اند.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=209621
  • دیدگاه‌ها برای معرفی راننده آلوده‌کننده محیط‌زیست به مرجع قضایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.