• امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 21 September - 2024
3

افزایش ۱۴ درصدی خروج پرونده‌ها از دستگاه قضایی نهاوند/ مصالحه ۴۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف

  • کد خبر : 72144
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
افزایش ۱۴ درصدی خروج پرونده‌ها از دستگاه قضایی نهاوند/ مصالحه ۴۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف

رئیس دادگستری نهاوند گفت: خروج پرونده‌ها از دستگاه قضایی نهاوند ۱۴ درصد افزایش‌یافته و بیش ۴۲ هزار و ز ۲۱۴ پرونده به دستگاه قضایی این شهرستان واردشده است. به گزارش عصر همدان؛ یونس طرهانی، رئیس دادگستری نهاوند در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی محل رجوع مردم و محل دادخواهی کسانی […]

رئیس دادگستری نهاوند گفت: خروج پرونده‌ها از دستگاه قضایی نهاوند ۱۴ درصد افزایش‌یافته و بیش ۴۲ هزار و ز ۲۱۴ پرونده به دستگاه قضایی این شهرستان واردشده است.

به گزارش عصر همدان؛ یونس طرهانی، رئیس دادگستری نهاوند در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی محل رجوع مردم و محل دادخواهی کسانی است که مورد ظلم قرارگرفته‌اند و افتخار دستگاه قضایی خدمت به مردم و احیای حق آن‌ها و برقراری عدالت است.

وی اظهار داشت: رسالت ذاتی قوه قضائیه مبارزه با فساد است و ازجمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب و از برنامه‌های رئیس قوه قضائیه برخورد با فساد و تضییع کنندگان بیت‌المال می باشد.

رئیس دادگستری نهاوند افزود: در سال ۹۷ بیش از ۳۹ هزار پرونده و در سال گذشته ۴۲ هزار و ۲۱۴ پرونده وارد دستگاه قضایی نهاوند شده است که افزایش ۸ درصدی پرونده‌های ورودی را نشان می‌دهد و همچنین در خروجی پرونده‌ها افزایش ۱۴ درصدی داشته‌ایم.

وی یکی از دلایل افزایش پرونده‌ها را موضوعات مربوط به فک پلاک خودرو عنوان کرد و گفت: ۱۰ درصد ورودی پرونده‌های دستگاه قضایی استان مربوط به این موضوع است.

 ۴۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف  با مصالحه مختومه شده‌اند

طرهانی عنوان کرد: در سال ۹۸ بیش از ۴۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف شهرستان با مصالحه مختومه شده‌اند که این رقم در سال ۹۷ حدود ۴۰ درصد بوده است.

وی افزود: شهرستان نهاوند در حوزه پیشگیری به همراه شهرهای بهار و ملایر در استان همدان جز شهرهای نخست استان است و این  تلاش همه همکاران قضایی در این حوزه را نشان‌ می دهد.

رئیس دادگستری نهاوند به تأکیدات آیت‌الله رئیسی در خصوص تعیین تکلیف پرونده‌های معوق اشاره کرد و گفت: در همین راستا بیش از ۳ هزار پرونده معوق در سال گذشته و ۳ ماهه نخست امسال تعیین تکلیف شده است.

طرهانی به آمار این پرونده‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۸ بیش از دو هزار و ۴۲۶ پرونده معوقه تعیین تکلیف شده و در سه‌ماهه اول امسال نیز ۵۳۰ پرونده معوق تعیین تکلیف شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون یک هزار و ۲۸۴ پرونده معوق در شهرستان داریم و از همه ظرفیت‌ها برای رسیدگی به این پرونده‌ها استفاده می‌کنیم و در چند ماه اخیر این پرونده‌ها نیز تعیین تکلیف می‌شوند.

به ازای هر ۳.۱۸ ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود

رئیس دادگستری نهاوند در ادامه به آمار ازدواج و طلاق در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ تعداد یک هزار و  ۴۰۴ مورد ازدواج ثبت‌شده و متأسفانه ۴۴۱ مورد طلاق نیز اتفاق افتاده است یعنی به ازای هر ۳.۱۸ ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اولویت دستگاه قضایی در سال جاری مبارزه با مواد مخدر و مفاسد اقتصادی است و با افزایش ۳۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر، همچنان مبارزه با مواد مخدر بدون مماشات و اغماض در اولویت و توجه است.

طرهانی افزود: افرادی که در منزل شخصی و در کنار خانواده اقدام به تهیه، توزیع و فروش مواد مخدر می‌کنند، شناسایی و دستگیر می‌شوند و بعد از دستگیری منزل آن‌ها برابر قانون مصادره خواهد شد.

وی در پایان گفت: برخورد با اراذل‌و اوباش یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی است چون امنیت مردم خط قرمز ما است و در همین راستا تعدادی از این اراذل در هفته‌های گذشته دستگیرشده‌اند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=72144
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۱۴ درصدی خروج پرونده‌ها از دستگاه قضایی نهاوند/ مصالحه ۴۵ درصد پرونده‌های ارجاعی به شوراهای حل اختلاف بسته هستند

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.