• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

مصادره نام سیدجمال به نام “افغانستانی” در یونسکو/آقایان مسئول؛ بنیاد سیدجمال تصویب شده، اقدام می‌خواهد نه پیگیری تصویب!

  • کد خبر : 146920
  • 18 اسفند 1400 - 8:56
مصادره نام سیدجمال به نام “افغانستانی” در یونسکو/آقایان مسئول؛ بنیاد سیدجمال تصویب شده، اقدام می‌خواهد نه پیگیری تصویب!

در حالی صد و بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید سید جمال‌الدین اسدآبادی پشت سر می‌گذاریم که علی رغم تصویب مصوبه بنیاد علمی و فرهنگی سیدجمال‌ در شورای عالی انقلاب فرهنگی اما همچنان مسئولان اسدآباد اصرار بر عدم تصویب آن در این شورا دارند! به گزارش عصرهمدان؛ ۱۸ اسفندماه، صد و بیست و هفتمین سالگرد […]

در حالی صد و بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید سید جمال‌الدین اسدآبادی پشت سر می‌گذاریم که علی رغم تصویب مصوبه بنیاد علمی و فرهنگی سیدجمال‌ در شورای عالی انقلاب فرهنگی اما همچنان مسئولان اسدآباد اصرار بر عدم تصویب آن در این شورا دارند!

به گزارش عصرهمدان؛ ۱۸ اسفندماه، صد و بیست و هفتمین سالگرد شهادت شهید سید جمال‌الدین اسدآبادی در حالی در تقویم تاریخ جمهوری اسلامی ورق می‌خورد که هنوز داغ مصادره شدن نام او در مهرماه ۹۲ به نام تحریف شده “افغانستانی” به عنوان یک فاجعه فرهنگی هنوز بر دل ما ایرانی ها به خصوص جامعه فرهنگی و رسانه ای اسدآباد تازه و سنگین است.

داغی که با بی تدبیری و بی توجهی مسئولان و متولیان فرهنگی نه تنها در این شهر بلکه در استان همدان به این درد فرهنگی جامه عمل پوشانید.

حال بعداز سالها از مصادره شدن نام سیدجمال در بسیاری از روزها به واسطه همین درد بی درمان فرهنگی، در سطح استان و کشور می شنویم که نام بلوار، خیابانهایی که مزین به نام سیدجمال بوده، به نام دیگر تغییر نام پیدا کرده و بر این درد فرهنگی می افزاید و متولیان فرهنگ از کنار آن به راحتی می گذرند.

ناگفته نماند بنا به سخنان مرادی مخلص، رئیس دانشگاه سیدجمال الدین در یک نشست خبری از در دست داشتن ۸۳ سند دال بر ایرانی الاصل بودن سیدجمال خبر داد و گفته است که افغانستانی ها فقط دو سند بر این ادعا دارند که سیدجمال افغانستانی بوده است.

حال از اینها که بگذریم در راستای شناساندن و معرفی سیدجمال‌الدین اسدآبادی به جهانیان و البته پرداختن به تفکر ناب او در حوزه بیداری اسلامی بنیادی با عنوان “بنیاد علمی و فرهنگی سیدجمال‌الدین اسدآبادی” مطرح و در ۸ مهرماه سال ۸۸ اساسنامه این بنیاد در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت ایران به تصویب رسید و در آن به ترویج اندیشه اتحاد مسلمین به عنوان ضرورتی مهم برای امت اسلامی که سید جمال الدین اسدآبادی از پیشگامان آن بوده، تاکید شد.

حال بعداز گذشت ۱۲ سال از تصویب این بنیاد که مصوبه آن هم موجود است، هنوز اقدام عملی از سوی مسئولان و متولیان امر برنداشته نشده و کماکان بلاتکلیف مانده، البته مسئولان اسدآباد در چندین مصاحبه مصوب نبودن این بنیاد را مطرح کردند این درحالی است که جزئیات متن قانون آن با چند تبصره هم در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به ثبت رسیده شده است. و در دوره خدمت آقای افشاری فرماندار اسبق اسدآباد دبیرخانه بنیاد در دانشگاه پیام نور مرکز این شهر مطرح و افتتاح شد! حال چرا مسئولان باز هم اصرار بر عدم تصویب بنیاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی دارند، یک سؤال جدی است که باید پاسخ دهند.

اگر چه سید جمال‌الدین اسدآبادی سال‌های زیادی را در مبارزه با استکبار و استعمار داشته و نامش در تاریخ ماندگار و به ثبت رسیده است؛ اما این تفکر نباید خاموش شود و یکی از راهکارهای آن عملی کردن کار و اقدام بنیاد سیدجمال است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=146920
  • دیدگاه‌ها برای مصادره نام سیدجمال به نام “افغانستانی” در یونسکو/آقایان مسئول؛ بنیاد سیدجمال تصویب شده، اقدام می‌خواهد نه پیگیری تصویب! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.