• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
4
رئیس مرکز بهداشت نهاوند خبر داد:

مشارکت ۱۳ هزار نفر نهاوندی در طرح غربالگری فشارخون و دیابت

  • کد خبر : 206651
  • 18 آذر 1402 - 9:13
مشارکت ۱۳ هزار نفر نهاوندی در طرح غربالگری فشارخون و دیابت
رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: تا به امروز ۱۳ هزار و ۳۴۹ نفر برای غربالگری فشارخون و دیابت به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مناطق مختلف شهرستان نهاوند مراجعه کردند.

علی احسان خیشوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: فشارخون بالا یکی از دلایل اصلی سکته‌های قلبی، مغزی، نارسایی قلبی و کلیه‌ها است که باید به آن توجه ویژه داشت.
وی اظهار داشت: از طرفی دیابت مشکلات زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند که مشکلات بینایی و حتی قطع عضو ازجمله این مشکلات است.

خیشوند افزود: خیلی از مردم از میزان فشارخون و دیابت خود اطلاع ندارند که در این طرح ملی همه افراد بالای ۱۸ سال در مورد فشار و قند خون مورد غربالگری و ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند ادامه داد: در این طرح بعد از ارزیابی، فرد از وضعیت خودش مطلع می‌شود تا اگر مشکلی داشت به مراکز درمانی ارجاع و مراحل درمان را ادامه دهد.

وی بیان داشت: کل جامعه هدف موردنظر تمام گروه سنی بالای ۱۸ سال است که در نهاوند حدود ۱۳۹ هزار نفر است و تا به امروز ۱۳ هزار و ۳۴۹ نفر مورد غربالگری فشارخون و دیابت قرار گرفتند.

خیشوند عنوان کرد: از کلیه همشهریان مشمول این طرح درخواست داریم برای مشارکت در این طرح رایگان حتماً به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: همکاران ما در این طرح حضور دارند و همشهریان حتماً دقت داشته باشند که به‌صورت ناشتا مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه این طرح تا ۲۰ دی‌ماه ادامه دارد، اظهار داشت: بیماری خاموش فشارخون و قند خون عامل بروز و ظهور بسیاری از بیماری‌ها است که فرد مبتلا سال‌ها از ابتلا به آن بی‌خبر است.

خیشوند افزود: شهروندان می‌توانند برای شرکت در این طرح به ۷۸ خانه بهداشت روستایی، ۱۷ مرکز جامع سلامت شهری و روستایی و سه مرکز شهری و درمانگاه مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: از شهروندان مشمول تقاضا داریم به‌صورت ناشتا به یکی از مراکز خدمات جامع سلامت و یا خانه‌های بهداشت جهت انجام تست قند خون و سنجش فشارخون مراجعه کنند.

 

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206651
  • دیدگاه‌ها برای مشارکت ۱۳ هزار نفر نهاوندی در طرح غربالگری فشارخون و دیابت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.