• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024
1

مزارع ۳ روستای الحاقی از محدوده همدان جدا می شوند

  • کد خبر : 75942
  • 28 تیر 1399 - 12:58
مزارع ۳ روستای الحاقی از محدوده همدان جدا می شوند

سید سعید جلالی، مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: مزارع سه روستای قاسم آباد، حسن آباد و علی آباد عملا براساس پیشنهاد وزارت کشور از محدوده شهری خارج و شامل اراضی کشاورزی می شوند. سید سعید جلالی، مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: الحاق بافت های روستایی […]

سید سعید جلالی، مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور گفت: مزارع سه روستای قاسم آباد، حسن آباد و علی آباد عملا براساس پیشنهاد وزارت کشور از محدوده شهری خارج و شامل اراضی کشاورزی می شوند.

سید سعید جلالی، مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: الحاق بافت های روستایی که چسبیده به شهر و عملا بخشی از خود شهر شده اند جزء کالبد شهر هستند و الحاق آنها طبیعی است.

وی افزود: الحاق ها یک امر طبیعی است اما اگر سودجویانی از مراتع و مزارع سوء استفاده کنند، نهاده های نظارتی باید برخورد داشته باشند و مانع تغییر کاربری شوند.

مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور افزود: وزارت کشور با هرگونه دست درازی به مزارع و تغییر کاربری غیر قانونی مخالف است.

جلالی تاکید کرد: اخیرا اصلاحیه ای بر مصوبه الحاق سه روستا به شهر همدان دادیم که بر اساس آن عملا مزارع روستاهای سابق مستقل از  محدوده شهری هستند و صیانت می شوند.

وی گفت: مزارع سه روستای قاسم آباد، حسن آباد و علی آباد عملا براساس پیشنهاد وزارت کشور از محدوده شهری خارج و شامل اراضی کشاورزی می شوند.

به گزارش عصر همدان،  سید مسعود عسگریان، رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر همدان ۱۸ تیر ماه سال جاری در گفتگو با این رسانه اظهار کرد: آقای جلالی مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور در خصوص الحاق زمین های کشاورزی این سه روستا حرف داشت.

وی همچنین افزود: الحاق زمین های کشاورزی روستاها به صرفه نیست و طرحی که پیوست فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و حتی زیست محیطی ندارد با چه اسنادی با آن موافقت شده است؟

رئیس کمیسیون نظارت شورای شهر همدان ادامه داد: در نهایت قرار شد این قانون در مجمع تشخیص بررسی شود که آیا سیاست های کلی نظام در خصوص تصویب قانون رعایت شده یا خیر، و  با توجه به نظرات شورای شهر و نمایندگان مجددا تصمیم گیری شود که به احتمال قوی آن را لغو می کنند چرا که هیچ توجیه اقتصادی برای روستاها و همچنین شهرداری ندارد.

حسین افشاری، فرماندار همدان هم در خصوص الحاق سه روستا به شهر همدان پیش از این گفته بود: این طرح به عنوان مصوبه هیات وزیران بررسی شده و مراحل قانونی را طی و به تصویب رسیده است و این مصوبه برای تمام دستگاه های اجرایی لازم الاجراست.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=75942
  • دیدگاه‌ها برای مزارع ۳ روستای الحاقی از محدوده همدان جدا می شوند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.