• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
0

مرمت ۵ آثار تاریخی در پایتخت تاریخ و تمدن کلید خورد/بازدید از موزه های همدان به صورت مجازی

  • کد خبر : 114955
  • 03 خرداد 1400 - 8:46
مرمت ۵ آثار تاریخی در پایتخت تاریخ و تمدن کلید خورد/بازدید از موزه های همدان به صورت مجازی

هر سال از ۲۸ اردیبهشت ماه هفته ی موزه و میراث فرهنگی آغاز می شود در این روز ها سازمان میراث فرهنگی به معرفی و شناساندن آثار باستانی و صنایع دستی می پردازد. به گزارش عصرهمدان؛ سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان به مناسبت فرارسیدن هفته ی جهانی موزه ها و میراث […]

هر سال از ۲۸ اردیبهشت ماه هفته ی موزه و میراث فرهنگی آغاز می شود در این روز ها سازمان میراث فرهنگی به معرفی و شناساندن آثار باستانی و صنایع دستی می پردازد.

به گزارش عصرهمدان؛ سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان به مناسبت فرارسیدن هفته ی جهانی موزه ها و میراث فرهنگی برنامه هایی را اجرا کردند این طرح ها که بازدید مجازی از موزه ها و اشیا قیمتی کشف شده از همدان را می توان از جمله ی آن ها دانست تا دو شنبه ۳ خرداد ماه ادامه دارد.

محمد رضا خلجی، مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی استان همدان در مصاحبه ای با عصر همدان با بیان این که ۲۸ اردیبهشت ماه  هر سال مطابق با هجدهم مه روزه موزه و میراث فرهنگی نامیده شده است که در ایران شروع هفته ی میراث فرهنگی است گفت: طبق شعار سال ۲۰۲۱ شورای بین المللی موزه ها که برای ااین سال “آینده موزه‌ها بازتوانی و بازاندیشی” قرارداده شده برای این هفته برنامه هایی را در نظر گرفته ایم که تا تاریخ سوم خرداد ماه ادامه دارد .

وی با بیان  اینکه با توجه به شرایط همه‌گیری بیماری کرونا بیشتر این برنامه ها در قالب فضای مجازی طراحی شده است ادامه داد: ما سعی کرده ایم غالب برنامه ها را در صفحات مجازی بازنشر دهیم اولین برنامه بازدید مجازی موزه های استان را پوشش می دهد. این مستند در هفت قسمت و هر روز یکی از بخش های آن روی کانال تلگرامی، صفحه ی اینستا گرام و توییتر بار گذاری می شود.

محمد رضا خلجی طرح بعدی در نظر گرفته شده برای هفته ی میراث فرهنگی را معرفی اشیای قیمتی موزه ها عنوان کرد که هر روز در صفحات مجازی بارگذاری می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه آشنایی مردم، دوستداران و مخاطبان حوزه ی آثار باستانی با مجموعه میراث فرهنگی همیشه دغدغه ما بوده است توضیح داد: به مناسبت این هفته در قالب ۷ کلیپ شاخص ها و عملکرد های حوزه معاونت میراث فرهنگی همراه با گفتمان تخصصی کارشناسان در فضای مجازی بارگذاری می شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی با توضیح این که یکی از مواردی که می تواند در پیشبرد اهداف زمانی و برنامه های ما تاثیر گذار باشد تا بتوانیم ظرفیتهای میراث فرهنگی استان همدان را در حد ایده آل عرضه کنیم استفاده از حوزه صدا و سیما است، تصریح کرد: در این خصوص مدیر کل میراث فرهنگی استان همدان در برنامه‌ی صبح عالی از شبکه‌ی استانی همدان شرکت کردند و در یک نشست خبری مطالب مربوط به اقدامات سازمان میراث فرهنگی را بیان کردند.

وی با معرفی برنامه نمایشگاه عکس ناگفته های هکمتانه به عنوان یک طرح دیگر برای هفته ی میراث فرهنگی گفت: این نمایشگاه در بخش  سمعی و بصری و در محل باغ نظری تا دوشنبه سوم خرداد هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ برای عموم قابل بازدید است .

خلجی در این گفتگو از  مجموعه مستند سخره های سخنگو گفت و افزود: این مجموعه در صدا و سیمای استان همدان تهیه و تنظیم شده است و به موضوع سنگ نوشته هایی که در مناطق کوهستانی استان همدان به وفور دیده می شود می پردازد.

وی با بیان این که به بهانه ی فرا رسیدن هفته ی میراث فرهنگی عملیات مرمت پنج پروژه تاریخی در استان کلید زده شد تصریح کرد: برای مرمت یخچال میرفتاح  بیش از ۵۰۰ میلیون تومان، منزل آیت الله مدنی ۴۲ میلیون تومان، زورخانه همه کسی ۳۵ میلیون تومان، مسجد حاج احمد ۶۰ میلیون تومان وکاروانسرای نو ۶۰ میلیون تومن بودجه در نظر گرفته شده که جمعا مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد ریال یا ۷۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی با اشاره به سفر ارزیابان یونسکو در چند ماه آینده  به ایران برای بازدید و ثبت کاروانسراهای کشور اظهار کرد: به همین منظور از فرصت هفته ی میراث فرهنگی استفاده و نشست خبری این مناسبت را درکاروانسرای تاج آباد برگزار کردیم.

وی ادامه داد: بعد از این نشست خبری مدیران و مسئولان میراث فرهنگی از دستکند ارزانفود به منظور بازدید از ظرفیت های دست کندی استان دیدن کردند.

خلجی آخرین برنامه های حضوری هفته ی میراث فرهنگی را نشست مدیریت سازمان میراث فرهنگی با همکاران این ارگان، به منظور تقدیر و تشکر از زحمات کارکنان و همچنین نشست روز یکشنبه با حضور انجمن ها تشکل ها و ngo های فعال در حوزه میراث فرهنگی برای بیان مشکلات و کمبودهای این حوزه بیان کرد.

انتهای پیام / رض

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=114955
  • دیدگاه‌ها برای مرمت ۵ آثار تاریخی در پایتخت تاریخ و تمدن کلید خورد/بازدید از موزه های همدان به صورت مجازی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.