• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
یادداشت:

محدودیت‌ گسترده اینترنت باعث رکود در اقتصاد دیجیتال

  • کد خبر : 206756
  • 19 آذر 1402 - 13:03
محدودیت‌ گسترده اینترنت باعث رکود در اقتصاد دیجیتال
همواره شاهدیم که توسعه اقتصاد بر پایه دانش‌بنیان ها و مردمی‌سازی اقتصاد، یکی از موضوعات مورد توجه و تأکید همیشگی مقام معظم رهبری بوده است. بعضا تلاش هایی هم در این زمینه در کشور صورت پذیرفته است.

به گزارش «عصر همدان»؛ بدیهی است که اصلی ترین زیرساخت مورد نیاز جهت این اهم، وجود اینترنت پر سرعت و با کیفیت میباشد.

در بررسی های صورت گرفته متاسفانه قطعی های مکرر اینترنت و کیفیت پایین آن در بازه های زمانی مختلف، و به دلایل متفاوت، موجب ایجاد نارضایتی و گله مندی اغلب فعالان و مدیران حوزه کسب و کارهای آنلاین و سرویس دهندگان خدمات اینترنتی گردیده است. که بعضا گزینه مهاجرت را برای این شرکت ها و موسسات نوپا به کشورهای حاشیه خلیج تقویت کرده است.

در کنار کیفیت پایین اینترنت قیمت های بالای آن را نیز باید در نظر گرفت که با توجه به هزینه اخذ شده از مشترکان؛ کیفیت متعهد شده در قرارداد به آنان ارائه نمی شود.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی متولی نظارت بر عملکرد شرکت ها و اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت میباشد که به منظور ایفای وظایف و اختیارات حاکمیتی، نظارتی و اجرایی در بخش تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأسیس شده‌است.

شاهدیم که استان همدان در چند سال اخیر رشد مطلوبی را در بین سایر استان های کشور از نظر توسعه و ورود به عرصه های فناوری های آنلاین کسب نموده است و متاسفانه این معضل در استان همدان نیز دامن گیر فعالان عرصه دیجیتال شده است.

لذا شایسته است مسئولان محترم اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان و شرکت های اپراتوری تلفن همراه (ایرانسل و همراه اول) و اینترنت ثابت مخابرات در زمینه کیفیت پایین و نامطلوب اینترنت که موجب وارد آمدن آسیب به اقتصاد کسب و کارهای آنلاین، سرویس دهندگان خدمات اینترنتی آنلاین و همچنین عموم مردم گردیده است پاسخگو باشند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206756
  • دیدگاه‌ها برای محدودیت‌ گسترده اینترنت باعث رکود در اقتصاد دیجیتال بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.