• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
1

مجتمع ۳۲ طبقه جنب عمارت نورمهال از کمیسیون ماده ۵ که ریاست آن با استاندارد است، مجوز گرفته

  • کد خبر : 91307
  • 15 آبان 1399 - 14:58
مجتمع ۳۲ طبقه جنب عمارت نورمهال از کمیسیون ماده ۵ که ریاست آن با استاندارد  است، مجوز گرفته

به گفته ی نرگس نورالله زاده، مجوز ساخت آسمان خراش ۳۳ طبقه جنب عمارت نورمهال را کمیسیون ماده ۵ مصوب کرده که رئیس این کمیسیون استاندارد همدان است. به گزارش عصر همدان، کمیسیون ماده ۵ ناظر بر طرح تفضیلی شهر و رفع مغایرت هایی که وجود دارد فعالیت می کند که گویا صدور مجوز ۳۲ […]

به گفته ی نرگس نورالله زاده، مجوز ساخت آسمان خراش ۳۳ طبقه جنب عمارت نورمهال را کمیسیون ماده ۵ مصوب کرده که رئیس این کمیسیون استاندارد همدان است.
به گزارش عصر همدان، کمیسیون ماده ۵ ناظر بر طرح تفضیلی شهر و رفع مغایرت هایی که وجود دارد فعالیت می کند که گویا صدور مجوز ۳۲ طبقه برای زمین جنب عمارت نورمهال توسط کمیسیون ماده ۵غیر قانونی است، زیرا حداکثر حد مجاز صدور مجوز برای این زمین برابر آیین نامه های کمیسیون ماده ۵ و ضوابط شهرداری همدان هفت و نیم طبقه است.
نرگس نور الله زاده عضو شورای شهر همدان با اشاره به ساخت و ساز در کنار عمارت نورمهال به خبرنگار عصر همدان گفت: ساخت و ساز اطراف هر عمارت تاریخی در حوزه کاری میراث فرهنگی است.
وی افزود: البته از جایی که تمام بناهای تاریخی بیانگر هویت و تاریخ یک ملت هستند وظیفه همه دستگاههاست که ورود پیدا کنند اما به لحاظ قانونی تمام قوانین به حوزه میراث فرهنگی ارجاع داده می شود.
این عضو شورای شهر گفت: میراث فرهنگی باید جرایم و ثبت ملی آثاری را که حائز اهمیت و واجد شرایط ملی هستند، به طور احسن انجام دهد.
نورالله زاده بیان کرد: در اطراف نورمهال قرار بود مجتمعی ساخته شود که شورا ورود کرد و سازنده علیرغم اینکه مجوز ساخت را داشت توافق کرد شهرداری در مکانی دیگر ملک جایگزین به وی بدهد.
وی با تاکید بر اینکه مجتمع ۳۳ طبقه  جنب نورمهال از طریق کمیسیون ماده ۵ مصوبه گرفته است، گفت: مجوز ساخت را کمیسیون ماده ۵ مصوب کرده که رئیس این کمیسیون استاندارد همدان می باشد و راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه این کمیسیون نظارت داشته است.
داریوش حسینی مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به فروش ملک راه و شهرسازی در محوطه تاریخی نورمهال گفت: راه و شهرسازی هیچ ملکی در این محوطه نداشته و ندارد، همچنین تا بحال هیچ ملکی را در این محوطه نساخته است.
عصر همدان، آماده شنیدن مواضع و اظهارات مسئولین، بخصوص استاندارد همدان بعنوان رئیس کمیسیون ماده ۵، در این زمینه می باشد و این مواضع را بطور شفاف برای مردم بیان خواهد نمود.
انتهای پیام/ آ
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=91307
  • دیدگاه‌ها برای مجتمع ۳۲ طبقه جنب عمارت نورمهال از کمیسیون ماده ۵ که ریاست آن با استاندارد است، مجوز گرفته بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.