• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
2

لزوم تقویت روحیه استکبارستیزی در بین نسل جوان/ یاداره شهدای دانش آموز نهاوند ۱۳ ابان برگزار می شود

  • کد خبر : 134030
  • 11 آبان 1400 - 9:04
لزوم تقویت روحیه استکبارستیزی در بین نسل جوان/ یاداره شهدای دانش آموز نهاوند ۱۳ ابان برگزار می شود

یادواره شهدای دانش‌آموز نهاوند روز پنج‌شنبه همزمان با ۱۳ آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مصلای نمازجمعه شهرستان نهاوند برگزار می شود. به گزارش عصرهمدان، جلسه هماهنگی یادواره شهدای دانش‌آموز نهاوند با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند در این جلسه با اشاره به […]

یادواره شهدای دانش‌آموز نهاوند روز پنج‌شنبه همزمان با ۱۳ آبان‌ماه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در مصلای نمازجمعه شهرستان نهاوند برگزار می شود.

به گزارش عصرهمدان، جلسه هماهنگی یادواره شهدای دانش‌آموز نهاوند با حضور امام جمعه و مسئولان شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی امام جمعه نهاوند در این جلسه با اشاره به اهمیت شهادت و ترویج فرهنگ ایثار گفت: برگزاری یادواره های شهدا، یکی از مهمترین کارهایی است که باعث تقویت معنویات و روحیه انقلابی گری در بین دانش آموزان می شود.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی یکی از مهمترین کارهایی که باعث آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه استکبار ستیزی در بین نسل جوان می شود برگزاری یادواره های شهدا است.

امام جمعه نهاوند افزود: دانش آموزان و دانشجویان در روز ۱۳ آبان با تسخیر لانه جاسوسی نشان دادند که با بصیرت و آگاه هستند و در مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکای جنایتکار پیش قدم هستند.

وی ادامه داد: امروز وظیفه همه ما است که راه شهیدان را ادامه دهیم و دشمن را به خوبی شناخته و نقشه های آنها را خنثی کنیم.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری یادواره شهدای دانش آموز شهرستان در روز پنج شنبه گفت: با توجه به شرایط کرونایی موجود، باید سعی شود که جلسه در حداقل زمان ممکن و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

جلالوند معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری نهاوند نیز در این جلسه گفت: برگزاری یادواره های شهدا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی در شهرستان است که باید تداوم داشته باشد چون ما هرچه داریم از شهدا است.

وی ادامه داد: در طول سالیان گذشته مراسم یادواره شهدای دانش آموز با قوت و به خوبی در شهرستان اجرا شده است و امسال نیز باید این مراسم هرچه باشکوه تر و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی دانش آموزان اجرا شود.

جلالوند با بیان اینکه فضاسازی مناسب برای اجرای این برنامه ی معنوی و برگزاری نمایشگاه کتاب و تهیه بسته های فرهنگی می تواند بر غنای این مراسم بیفزاید، اظهار داشت: از تمامی نمایندگان ادارات حاضر در جلسه می خواهیم که حداکثر همکاری را در جهت برگزاری هرچه بهتر این مراسم داشته باشند.

معاون فرماندار نهاوند تاکید کرد: تمام سعی و برنامه‌ریزی ما این است که این برنامه با توجه به شرایط کنونی در فضایی بسیار مناسب با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و اخذ مجوز از ستاد کرونای شهرستان و شبکه بهداشت، در کمترین زمان ممکن و با بیشترین بهره معنوی برگزار شود.

دارایی مدیر آموزش وپرورش نهاوند نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری یادواره‌ی شهدا، آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با سیره و منش شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در شهرستان نهاوند هر ساله به صورت باشکوه برگزار شده است، اظهار داشت: این یادواره ها در چند سال اخیر تحت عنوان «لاله های روشن» از آبان تا بهمن ماه به صورت مستمر در مدارس شهرستان نیز برگزار می شود.

دارایی افزود: با توجه به اینکه دوره نوجوانی دوره ای بسیار حساس است، بنابراین انتخاب الگوی مناسب در این دوره برای دانش آموزان بسیار مهم است که شهدای گرانقدر دانش آموز الگوهای خوبی برای دانش اموزان خواهند بود.

وی ادامه داد: در دوره جنگ تحمیلی دانش‌آموزان درس و مدرسه را رها کردند و با حضور در جبهه‌های جنگ، صحنه های بسیار زیبایی از ایثار، رشادت، فداکاری و ازخودگذشتگی را به جای گذاشتند که لازم است امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی که از طرف دشمن صورت پذیرفته است، این الگوهای معنوی هرچه بیشتر به دانش آموزان شناسانده شوند.

مدیر آموزش وپرورش نهاوند تاکید کرد: برگزاری یادواره شهدای دانش آموز، هم تکریم مقام شامخ شهدا و هم معرفی آنان به دانش آموزان می باشد.

یادواره شهدای دانش‌آموز نهاوند روز پنج‌شنبه ۱۳ آبان‌ماه ساعت ۹ صبح در مصلای نماز جمعه شهرستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=134030
  • دیدگاه‌ها برای لزوم تقویت روحیه استکبارستیزی در بین نسل جوان/ یاداره شهدای دانش آموز نهاوند ۱۳ ابان برگزار می شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.