• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

لزوم بررسی جدی مسئولان در حوزه عدالت دستمزدها/ حقوق و مزایا کفاف زندگی را نمی‌دهد

  • کد خبر : 179560
  • 18 اسفند 1401 - 10:26
لزوم بررسی جدی مسئولان در حوزه عدالت دستمزدها/ حقوق و مزایا کفاف زندگی را نمی‌دهد

دستان زحمت کش کارگران که با بی مهری برخی از مسئولین شهرداری هر روز خالی تر از قبل و چشمانی که در این روزگار نفس گیر گرانی هر روز شرمگین تر می‌شوند، نیازمند بررسی جدی مسئولان در حوزه عدالت دستمزدهاست. به گزارش عصرهمدان؛ دستان زحمت کش کارگران که با بی مهری برخی از مسئولین شهرداری […]

دستان زحمت کش کارگران که با بی مهری برخی از مسئولین شهرداری هر روز خالی تر از قبل و چشمانی که در این روزگار نفس گیر گرانی هر روز شرمگین تر می‌شوند، نیازمند بررسی جدی مسئولان در حوزه عدالت دستمزدهاست.

به گزارش عصرهمدان؛ دستان زحمت کش کارگران که با بی مهری برخی از مسئولین شهرداری هر روز خالی تر از قبل و چشمانی که در این روزگار نفس گیر گرانی هر روز شرمگین تر می‌شوند، نیازمند بررسی جدی مسئولان در حوزه عدالت دستمزدهاست.

شرکت هایی که فقط از آن ها نامی بر جای مانده و بالغ بر نیمی از دستمزد واقعی کارگران مظلوم را می بلعند و هیچگونه نظارتی بر این دستگاه ها وجود ندارد.

رانتی که گویا منافع عده ای را تامین کرده و اگر حرفی در مورد اینگونه موارد زده شود در نطفه خفه خواهد شد.

یکی از وعده های دولت سیزدهم، عدالت محوری در حوزه‌ی حقوق دستمزدبگیران در یک اتاق و در یک رده شغلی بود که با گیر دار و گذشت حدود یک سال و نیم از دولت در مجلس به تصویب رسید.

اما در این اوضاع نابسامان اقتصادی و کارگرانی که با چندین فرزند و عائله زندگی می کنند چگونه با دستمزد اندک گذران زندگی کنند؟

صفدر کارگر ۵۸ ساله شهرداری شهر همدان با داشتن ۵ فرزند از گرفتاری مالیش به خبرنگار عصرهمدان؛ می گوید: فرزندانم بزرگ شده اند توان مخارج تحصیل آنها را ندارم، یکی از دخترانم در شرف ازدواج است اما چون نمی‌توانم جهیزیه او را تهیه کنم از ازدواج کردن صرف نظر کرده است.

وی ادامه داد: ماه هاست گوشت نخورده ایم و به سختی غذای ساده ای برای خانواده تهیه میکنم اما جدیدا توان آن را هم ندارم.

علی حسین، کارگری دیگر عنوان کرد: مگر حرف های ما برای مسئولان اهمیتی هم دارد؟

وی با بغضی که در گلو او را می آزارد ادامه داد: همسرش مدتی است بخاطر مشکلات معیشتی او را ترک کرده و فرزندانشان بلا تکلیف هستند.

علی حسین همچنان که به کارش مشغول بود با متانت و سر به زیر ادامه داد: دولت همیشه از جوانان خواستار افزایش جمیت است آیا اینگونه که پیش می رود میشود یک فرد مظلومی را نیز به جمعیت افزود بدون در نظر گرفتن آینده و نیاز های او؟!

این دو نفر نمونه ای از هزاران کارگر بی دفاعی است که به سختی با مشکلات فراوانی دست وپنجه نرم می‌کنند و در این آشفته بازار به هر دلیلی دم نمی زنند و در مقابل دشمنان خاری به چشم نظام نمی‌شوند.

به گزارش عصر همدان؛ تمام دغدغه مجموعه خبری انعکاس مطالبات مردمی از مسئولان و انعکاس خبرهای خوب از عملکرد مسئولین دلسوز شهر همدان است و در خواست ما از مسئولین ارائه راهکارهای در دسترستر و آسان تر برای عدالت شغلی بیشتر برای کارگران مظلومی است که بدون هیچ افزایش حقوق و مزایا در شرایط بحرانی، تعطیلی، شلوغی و ازدحام، عید، سرما و گرما … در همه شرایط بدون اعتراض و با دستان زحمتکش مشغول کارند و کمتر مورد تایید و تشویق قرار می گیرند.

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179560
  • دیدگاه‌ها برای لزوم بررسی جدی مسئولان در حوزه عدالت دستمزدها/ حقوق و مزایا کفاف زندگی را نمی‌دهد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.