• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1

قانون‌گذارانی که بر خلاف رویه‌های قانونی عمل می‌کنند/ صدای پای گفتمان مردمی برای اصلاح برخی اقدامات خلاف قانون

  • کد خبر : 178680
  • 04 اسفند 1401 - 15:57
قانون‌گذارانی که بر خلاف رویه‌های قانونی عمل می‌کنند/ صدای پای گفتمان مردمی برای اصلاح برخی اقدامات خلاف قانون

از آنجا که قانون، وظایف نمایندگان مجلس را مشخص کرده و این افراد باید در چهارچوب وظایف خود که در حوزه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون تعریف شده است، فعالیت کنند، اما برخی دخالت‌های شائبه برانگیز یکی از نمایندگان استان همدان در امور اجرایی، مردم را بر آن داشته تا در مقابل دفتر […]

از آنجا که قانون، وظایف نمایندگان مجلس را مشخص کرده و این افراد باید در چهارچوب وظایف خود که در حوزه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون تعریف شده است، فعالیت کنند، اما برخی دخالت‌های شائبه برانگیز یکی از نمایندگان استان همدان در امور اجرایی، مردم را بر آن داشته تا در مقابل دفتر وی تجمع کرده و خواستار اصلاح این رویه غلط شدند.

به گزارش عصرهمدان؛ تصاویر و اخبار منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد تعدادی از مردم شهرستان بهار مقابل دفتر نماینده این شهرستان، به آنچه که دخالت وی در امور اجرایی و عزل و نصب عنوان شده، اعتراض کردند.

از آنجا که قانون، وظایف نمایندگان مجلس را مشخص کرده و این افراد باید در چهارچوب وظایف خود که در حوزه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون تعریف شده است، فعالیت کنند، اما برخی دخالت‌های شائبه برانگیز در امور دولتی و انتصابات توسط فتح‌الله توسلی، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، مردم را بر آن داشته تا در مقابل دفتر وی تجمع کرده و خواستار اصلاح این رویه غلط شوند.

به نظر می‌رسد گفتمان مردمی برای اصلاح برخی از رویه های غلط و خلاف قانون و منویات رهبر انقلاب آغاز شده است

دخالت نمایندگان مجلس در عزل و نصب مدیران برخلاف رویه قانون اساسی و اصل تفکیک قواست.

قانون وظایف نمایندگان مجلس را مشخص کرده و این افراد باید در چهارچوب وظایف خود که در حوزه قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون تعریف شده است، فعالیت کنند.

دست اندرکاران هر قوه باید به وظایف مشخص شده خود رسیدگی کنند، نماینده مجلسی که در عزل و نصب مدیران اجرایی در حوزه انتخابیه خود دخالت کند پای بندی خود به قانون اساسی را دچار خدشه می کند.

عصرهمدان؛ به محض تکمیل اطلاعات بیشتر از این اقدام مردمی، خبرهای تکمیلی را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=178680
  • دیدگاه‌ها برای قانون‌گذارانی که بر خلاف رویه‌های قانونی عمل می‌کنند/ صدای پای گفتمان مردمی برای اصلاح برخی اقدامات خلاف قانون بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.