• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
4

فضای مجازی، بستری برای حرکت به سمت تمدن سازی نوین اسلامی

  • کد خبر : 115822
  • 10 خرداد 1400 - 11:14
فضای مجازی، بستری برای حرکت به سمت تمدن سازی نوین اسلامی

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین همدان در یادواره فتح خرمشهر با بیان جمله کلیدی (مراقب باشید خرمشهرها در پیش است) از فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام گفت: مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام در سالروز ایام فتح خرمشهر در یک جمله طلایی و نورانی […]

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین همدان در یادواره فتح خرمشهر با بیان جمله کلیدی (مراقب باشید خرمشهرها در پیش است) از فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام گفت: مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام در سالروز ایام فتح خرمشهر در یک جمله طلایی و نورانی فرمودند: مراقب باشید خرمشهرها در پیش است. کلید واژه حضرت آقا یک کلید واژه طلایی برای من و شماست.

به گزارش عصر همدان؛ حسین ربیعی، مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین همدان در یادواره فتح خرمشهر با بیان جمله کلیدی (مراقب باشید خرمشهرها در پیش است) از فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام گفت: مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام در سالروز ایام فتح خرمشهر در یک جمله طلایی و نورانی فرمودند: مراقب باشید خرمشهرها در پیش است. کلید واژه حضرت آقا یک کلید واژه طلایی برای من و شماست.

ربیعی بیان کرد: فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ با یک تفکر انقلابی جهانی و همت جوان های انقلابی بدست آمد. وقتی که مدیریت لیبرالی به مدیریت انقلابی تغییر کرد، محصول آن شکست حصر آبادان و بعد آزاد سازی خرمشهر بدست آمد.

وی افزود: اگر همان مدیریت در زمان جنگ و دفاع مقدس بود شک ندارم که تحقق فتح خرمشهر اتفاق نمی‌افتاد، چرا که چند عملیات به ریاست و فرماندهی بنی صدر صورت گرفت که نتیجه اش فقط شکست بود. اما با روی کار آمدن یک مدیریت انقلابی،  بچه‌های جوان پایه کار آمدند و با روحیه ، ابتکار و خلاقیت و البته ایمان و توکل به خدا، خرمشهر آزاد شد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین همدان با بیان خاطره ای از شهید حسن باقری مسئول اطلاعات عملیات کل سپاه عنوان کرد: کل طرح عملیات الی بیت المقدس توسط این بزرگوار شکل گرفت. درجلسه هماهنگی اطلاعات عملیات آزادسازی خرمشهر با حضور فرماندهان جهاد، سپاه و ارتش که همگی با سن و سال بالا و عناوین و درجات عالی برگزار گردید طرح های مختلفی از سوی ارگان ها ارائه شد که همگی محکوم به شکست بودند. اما زمانی که شهید باقری طرح عملیات را می‌خواست شرح دهد یک جوان ۱۸، ۱۹ ساله بود که وقتی وارد مجلس شد هیچکس او را تحویل نگرفت و  بعضی ها اصلاً با خودشان فکر می‌کردند که این بچه اشتباهی آمده است اما بعد از طرح عملیات، کل جمع حاضر باشنیدن آن طرح ابتکاری متحیر شده بودند.

وی ادامه داد: طرح خلاقانه ایشان به جای آن که حمله مستقیم به خرمشهر باشد، مسیر را به طرف مرز تغییر دادند که اگر این اتفاق نمی ‌افتاد خرمشهر به طور کامل محاصره می شد. عراقیها امکان هر حمله به خرمشهر را مسدود کرده بودند حتی جاهایی که  امکان فرود چترباز بود زمین را با تیرآهن و میلگرد، مسلح کرده بودند و همچین در قسمت های دیگر ماشین ها را طوری قرار داده بودند که این امکان را از رزمندگان گرفته بود.

ربیعی افزود: عراق فکر نمی کرد طرح عملیات خلاقانه انقلاب ایران این طور باشد و بچه‌های انقلابی در تمام هشت سال دفاع مقدس با دست خالی اما باهوش و زکاوت و البته ایمان به خداوند تمام عملیات های تهاجمی را خنثی کنند که نمونه بارز آن انحراف موشک های ضد ناو اگزوز هواپیمای سوپر اتاندارد فرانسه بود. این موشک به فلز حساس بود  و دولت بعث از آن برای فلج کردن نیروی دریایی ایران استفاده میکرد اما یک مهندس ایرانی با یک طرح خیلی ساده و پیش پا افتاده اهداف شوم دشمنان انقلاب را نابود کرد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین همدان گفت: در فضای مجازی هم دقیقاً  همین وضعیت را داریم و بخش اعظم این فضا در اشغال دشمن است، چرا که زمین زمین دشمن است و متاسفانه این بستر قتلگاه اعتقادات و ارزش های جوانان و نوجوانان کشور شده است.

ربیعی بیان کرد؛ مقام معظم رهبری در باره تهدید های فضای مجازی فرمودند : به تعبیر من این فضا قتلگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی ما شده است با دست خالی می خواهیم به جنگ دشمن برویم. این زمین و جنگ دقیقاً مثل هشت سال دفاع مقدس است.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین همدان در باره استفاده از این فضا گفت: بدون تردید تنها چیزی که اینجا مزیت رفاقتی ماست روحیه جهادی و ابتکار و خلاقیت شما بزرگواران است که در فضای مجازی کنش گری داشته باشید؛ الان در اینستاگرام تصویر حاج قاسم را بگذارید یک هشتک بگذارید یا هر نمادی که متصل بشود به سردار دل ها، بلافاصله شما را فیلتر می‌کند. فیلترینگ محتوا اصلاًً اجازه نمی‌دهد شما محتوای تان را هم بارگیری بکنید.

ربیعی افزود: فضای مجازی برخلاف تمام ناهنجاری ها، با روحیه جهادی، انقلابی و خلاقیتی که در شما جوانان وجود دارد می توانید در این فضا ورود پیدا کرده و از زمین دشمن به نحو احسن استفاده کرده و قاعده بازی را علیه خودشان برگردانید. و در کنار آن استفاده از  پلتفرم های ایرانی را هم فراموش نکنیم.

وی با اشاره به اهمیت استفاده صحیح از فضای مجازی با بیان جمله مقام معظم رهبری، عنوان کرد: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است. این نکته نکته ویژه و طلایی است، اگر قرار باشد ما در موضوع تمدن سازی نوین اسلامی حرکت بکنیم اول باید بر بستر فضای مجازی این تمدن سازی اتفاق بیفتد.

مسئول قرارگاه فضای مجازی سپاه انصارالحسین استان همدان ضمن تشکر از فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان گفت: در سپاه ناحیه همدان با زحمات فراوانی که فرمانده توانمند، سرهنگ علی بقایی و همچنین مسئول فضای مجازی ناحیه آقای امیر حسین منطقی کشیده اند، کارهای بسیار مطلوبی شکل گرفته و موجب هدایت این فضا به سوی بستری امن شده است.

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=115822
  • دیدگاه‌ها برای فضای مجازی، بستری برای حرکت به سمت تمدن سازی نوین اسلامی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.