• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «نادر عبادی نیا»

  • کد خبر : 201238
  • 26 مهر 1402 - 8:34
فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «نادر عبادی نیا»
در این مجال قصد داریم تا با مروری مختصر و اجمالی بر وصیت‌نامه‌های شهیدان، یاد و خاطرشان را زنده نگاه داریم.

به گزارش عصر همدان؛ در وصیت‌نامه شهید « نادر عبادی نیا »آمده است: انسان یک بار خلق شده و یک بار هم از این دنیا خواهد رفت و اگر خود را در این دنیا نسازیم و کامل نکنیم در آن دنیا دچار حسرت بزرگی خواهیم شد.

بسم الله الرحمن الرحیم با سلام و درود به ساحت مقدس ولی‌عصر (روحی و ارواح العالمین له الفدا) و با سلام و درود به پیشگاه مقدس نایب بر حق امام ،زمان امام ،خمینی چشم و چراغ مسلمین جهان و با سلام و درود به شهدای اسلام از آغاز تا کنون و با سلام و درود به رزمندگان غیور و دلاوران مجاهد فی سبیل الله و با سلام و درود به اسرای عزیز و با سلام و درود به امت قهرمان و حزب الله .

و با سلام و درود به محضر مبارک پدر و مادر عزیزم : پدر و مادر عزیزم این حقیر لیاقت آن را ندارم که به بزرگتر از خودم نصیحتی بکنم و در این مقام هم نیستم ولی با توجه به اینکه شرع مقدس اسلام واجب نموده که هر شخص مکلفی وصیت نماید این حقیر به پیروی از آیین مقدس اسلام عزیز چند نکته ای را به خدمت شما بزرگواران و دیگر برادران و خواهران از امت حزب الله عرض می‌نمایم پدران و مادران و برادران و خواهران عزیز مسلمان خداوند مهربان از روی مهر و عنایت خود انسان را آفرید تا او را به مقام والایی برساند آن مقام ، مقام خلیفه الهی میباشد .

«اذ قال ربک للملائکه انى جاعل فى الارض خلیفه قالوا اتجعل فیها من یفسد فیها و یصفک الدماء و نحن نسبح بحمدک و نقدس لک قال انی اعلم ما لا تعلمون » آری عزیزانم انسان آفریده شد تا خلیفه حق باشد در روی زمین و خداوند مهربان برای اینکه انسان بتواند به حقیقت این مطلب برسد برای او یک پیامبر و راهنما از درون بنام عقل و پیامبر دیگری از جنس خود او در خارج قرار داد و بر ما است که بکوشیم و از این دو نعمت بزرگ الهی استفاده نمائیم و خود را به این مقام والا برسانیم زیرا که انسان یک بار خلق شده و یک بار هم از این دنیا خواهد رفت و اگر خود را در این دنیا نسازیم و کامل نکنیم در آن دنیا دچار حسرت بزرگی خواهیم شد که به فرموده ،خداوند دیگر فایده ای ندارد و راه برگشت به این جهان وجود نخواهد داشت و حضرت امیر المومنین (علیه السلام) هم می‌فرمایند که براستی امروز روز عمل است و روز حساب نیست و فردا قیامت روز حساب است و روز عمل نیست پس ای عزیزان بکوشیم تا بار سفر نبسته و نرفته ایم وتا فرصت باقی است جبران گذشته‌ها را بنمائیم، اگر کمی و کاستی داشته ایم سعی و بکوشیم در طاعت و بندگی خود نسبت به خداوند و احکام خداوند را به جان بنوشیم که واقعا راه سعادت و خوشبختی هر انسانی در انجام وظایفی است که خداوند بر او واجب کرده است .

خود را با قرآن و اهل بیت بیشتر آشنا کنیم و از این دو معدن الهی و گرانبها استفاده کامل را بنمائیم و با عمل به آنها خود را به خدا بیشتر نزدیک کنیم عزیزانم تا قطره خونی در بدن دارید دست از یاری امام عزیز (روحی فدا) برندارید و کوتاهی نکنید که به حق گوهری گرانبها و فرزند زهرا (س) می باشد و به حق نعمت بزرگی بود که خدای مهربان به ما عنایت فرمود. عزیزانم در حمایت از روحانیت این نهاد گرانمایه و این سربازان امام زمان کمال همکاری را بنمائید و لحظهای خود را جدا از اینها ندانید کما اینکه ندانسته اید . و فرزندان خود را در این نظام مقدس شرکت دهید که اسلام عزیز در این زمان بیشتر از قبل احتیاج به روحانی دارد .

عزیزانم و ای سرورانم تا میتوانید خود را از علایق دنیوی ببرید و عمل نمائید برای آخرت که على (ع) این امام عزیز و پدر مهربان ما می فرمایند : «انک مخلوق الاخره فاعمل »لها همانا تو برای آخرت آفریده شدهای پس برای آن کار کن . آری ای سرورانم همان طور که عرض کردم من لیاقت گفتن این حرفها را نداشتم و فقط به عنوان تذکر بود. ان شاء الله تعالى والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

تاریخ تولد ۱۳۴۴/۰۷/۱۵

تاریخ شهادت ۱۳۶۵/۱۰/۰۴

محل شهادت:ام الرصاص

 

انتهای پیام/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=201238
  • دیدگاه‌ها برای فرازهایی از وصیت‌نامه شهید «نادر عبادی نیا» بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.