• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
0

غله استان برای عدم خروج گندم از اسدآباد تدبیر کند/ ممنوعیت حمایتی از کشاورزانی که زمین اجاره می‌دهند

  • کد خبر : 70027
  • 19 خرداد 1399 - 13:10
غله استان برای عدم خروج گندم از اسدآباد تدبیر کند/ ممنوعیت حمایتی از کشاورزانی که زمین اجاره می‌دهند

مجید درویشی با اشاره به معضل خروج ۱۰ الی ۱۵ هزار تن گندم در سال گذشته، گفت: برای عدم خروج گندم از شهرستان باید غله استان تدبیر کند که کشاورزان رغبت بیشتری برای ذخیره‌سازی گندم در شهرستان داشته باشند. به گزارش عصر همدان؛ مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان […]

مجید درویشی با اشاره به معضل خروج ۱۰ الی ۱۵ هزار تن گندم در سال گذشته، گفت: برای عدم خروج گندم از شهرستان باید غله استان تدبیر کند که کشاورزان رغبت بیشتری برای ذخیره‌سازی گندم در شهرستان داشته باشند.

به گزارش عصر همدان؛ مجید درویشی، فرماندار شهرستان اسدآباد در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه کلزا در کنار گندم به عنوان یک محصول استراتژیک محسوب می‌شود، اظهار کرد: نحوه نگهداری کلزا نسبت به گندم راحت تر است، بنابراین باید با آموزش کشاورزان را در انجام عملیات کشت، داشت و برداشت این محصول توجیه کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید ظریب اطمینان برای خرید محصول کلزا را در کشاورزان بالا ببریم، گفت: کشت کلزا به عنوان یکی از سیاست‌های دولت است که در سند راهبردی کشاورزی هم بر آن تاکید شده و باید برای کشت بیشتر و تولید بالا برنامه ریزی انجام بگیرد.

درویشی با اشاره به معضل خروج ۱۰ الی ۱۵ هزار تن گندم در سال گذشته و ورود نیروی انتظامی برای جلوگیری از این امر، تأکید کرد: غله باید تدبیر داشته باشد که کشاورزان برای ارائه گندم در مراکز خرید رغبت کنند، نه اینکه ما ورودی شهر را ببندیم تا خروج گندم انجام نشود.

تعاونی های خرید گندم آمادگی برای خرید محصول داشته باشند

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه پارسال در پرداخت مطالبات گندمکاران اسدآباد با مشکل مواجه بودیم، افزود: باید طوری عمل کنیم که کشاورزان نسبت به شهرستان تعصب و تعلق خاطر و تعاونی های خرید گندم آمادگی برای خرید محصول داشته باشند.

وی با اشاره به تدوین سند راهبردی شهرستان در حوزه کشاورزی، عنوان کرد: این سند براساس ظرفیت های شهرستان تدوین شده که البته باید ظرفیت‌ها را بالا ببریم.

درویشی با بیان اینکه اعتقادمان بر این است کشاورزانی که زحمت و تلاش می کنند، باید تشویق شوند، بیان کرد: هرچه در بحث آموزش کشاورزی کار کنیم، کم است و کشاورزان باید به روز شوند.

فرماندار شهرستان اسدآباد بر حمایت بخشداران و دهیاران از کشاورزان در زمینه آتش سوزی های مزارع تأکید کرد و گفت: جهاد کشاورزی در نشستی با کشاورزان مشکلات و مطالبات و نقطه نظرات را به استان و وزارت منتقل کنند تا کمتر در این حوزه آسیب ببینیم.

وی با تأکید بر بررسی عوامل کاهش کشت کلزا در سال گذشته، افزود: کشاورزان اگر می خواهند مورد حمایت دستگاه جهاد کشاورزی قرار بگیرند، باید انتظارات دولت را هم برآورده کنند.

درویشی با اشاره به تفکرات غلط آتش زدن مزارع، بیان کرد: این امر موجب کاهش تولیدات و آسیب زدن به محیط زیست می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزانی که مزارع خود را اجاره می‌دهند نباید از اداره جهاد کشاورزی حمایت شوند، افزود: کود باید با عدالت بین کشاورزان توزیع شود.

 شهرستان اسدآباد ۴ مرکز خرید گندم دارد

سقراط بیرنگ، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در این شهرستان سطح زیر کشت گندم و جو ۳۲ هزار هکتار است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود که از این مزارع ۶۳ هزار تن گندم و ۴۵ هزار تن جو برداشت شود.

وی با بیان اینکه آخرین قیمت گندم  ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، گفت: در شهرستان اسدآباد ۴ مرکز خرید گندم وجود دارد که ظرفیت ۱۱۸ هزار تن ذخیره سازی دارد و ۹۸ هزار تن ظرفیت در انبارها برای ذخیره سازی داریم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به برداشت محصول گندم زودتر از موعد مقرر، عنوان کرد: از ۲۰ خرداد شروع برداشت جو و گندم آغاز می‌شود که در این زمینه ۲۰ دستگاه کمباین برای امر برداشت در منطقه دشت این شهرستان شروع به فعالیت می کنند.

بیرنگ با بیان اینکه سطح کشت محصول کلزا در اسدآباد در سال گذشته ۵۲۰ هکتار بود که بر اثر بارش تگرگ و سرمازدگی این میزان به ۳۰۰ هکتار کاهش یافته، افزود: پیش بینی می‌شود که ۹۰۰ الی یک هزار تن دانه روغنی از این سطح کشت برداشت شود‌.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در پایان گفت: میزان ۹ هزار و ۴۵۰ تن کود تأمین و بین کشاورزان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=70027
  • دیدگاه‌ها برای غله استان برای عدم خروج گندم از اسدآباد تدبیر کند/ ممنوعیت حمایتی از کشاورزانی که زمین اجاره می‌دهند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.