• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1

طرح اتصال اسدآباد به راه‌آهن، وعده انتخاباتی که به بودجه نرسید!

  • کد خبر : 115231
  • 05 خرداد 1400 - 9:35
طرح اتصال اسدآباد به راه‌آهن، وعده انتخاباتی که به بودجه نرسید!

اتصال اسدآباد به راه‌آهن، یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت تدبیر و امید در آستانه آغاز دوره دوازدهم بود که تنها یک فرماندار در این شهرستان پیگیر آن شد و بعد از برکناری وی دیگر خبر از پیگیری آن طرح نشد و در حد شعار و حرف باقی ماند. به گزارش عصر همدان؛ حدود ۴ سال […]

اتصال اسدآباد به راه‌آهن، یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت تدبیر و امید در آستانه آغاز دوره دوازدهم بود که تنها یک فرماندار در این شهرستان پیگیر آن شد و بعد از برکناری وی دیگر خبر از پیگیری آن طرح نشد و در حد شعار و حرف باقی ماند.

به گزارش عصر همدان؛ حدود ۴ سال قبل بود که محمدباقر نوبخت، معاون سابق آقای روحانی، رئیس‌جمهور دولت تدبیر و امید در یک برنامه انتخاباتی در سفری به اسدآباد از اتصال این شهرستان به راه‌آهن غرب کشور خبر داده بود.

این ریل‌گذاری که قرار بود از اتصال خط راه‌آهن تهران-همدان-سنندج به اراک-ملایر-کرمانشاه از مسیر داشبلاغ-اسدآباد بگذرد، به‌عنوان یک طرح و وعده انتخاباتی دولت تدبیر و امید در آخرین روزهای دولت یازدهم رقم خورد اما دولت با همین وعده‌های دروغین بر سرکار آمد اما این وعده‌ها تنها در حد و قواره بر سر کاغذ باقی ماند.

حال در آستانه آخرین روزهای دولت دوازدهم و ورود به دولت سیزدهم هستیم و نه از ریل راه‌آهن در مسیر اسدآباد خبری است و نه از بودجه آن!

هیچ فرمانداری بعد از افشاری پیگیر طرح راه‌آهن اسدآباد نشد/۵ فرماندار و سرپرست فرمانداری بعد از افشاری خدمت کردند

این طرح از دوره خدمت حسین افشاری، فرماندار اسبق شهرستان اسدآباد تاکنون که چندین فرماندار و سرپرست فرمانداری در دولت دوازدهم مشغول خدمت شدند، مطرح بود اما اجرای طرح از سوی نمایندگان دولت در این شهرستان حرف و سخنی به میان نیامده و آخرین خبرها مربوط به آقای افشاری است که چشم‌انتظاری راه‌آهن برای بودجه ٩٧ را مطرح کرد.

بر اساس آخرین گفته‌های حسین افشاری فرماندار اسبق اسدآباد، این طرح توجیهی بعد از در اختیار گذاشتن سازمان برنامه بودجه کشور، توسط این سازمان تأیید شد و برای ایجاد ردیف اعتباری در پیوست قانون بودجه در اختیار مجلس قرار گرفت و در صورت تأیید، تصویب و ایجاد ردیف بودجه در فاز اجرایی قرار می‌گیرد.

و اما نپرداختن به وضعیت اتصال اسدآباد به خط اره آهن کشور نشان می‌دهد که هیچ‌کدام از فرمانداران و سرپرستان فرمانداری این شهرستان در دولت تدبیر و امید بعد از افشاری پیگیر این موضوع مهم نشدند و همچون پروژه‌های ناتمام دیگر در این شهرستان ناکام مانده است.

حال در آخرین روزهای عمر دولت تدبیر و امید پیگیر این مصوبه سفر معاون سابق رئیس‌جمهور در دولت یازدهم شدیم تا از وضعیت آن باخبر شویم.

اختصاص اعتبار به طرح اتصال اسدآباد به راه‌آهن در دولت تدبیر در حد شعار باقی‌مانده

کیومرث سرمدی، نماینده مردم اسدآباد در مجلس در این زمینه با انتقاد از عدم توجه به راه‌های فرعی و اصلی شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه در طول ۲۰ سال گذشته تاکنون تغییری درراه‌های اسدآباد حتی ترمیم معمولی هم صورت نگرفته است.

وی بابیان اینکه اخیراً” یکی از موضوعاتی که در قالب سؤال از وزیر مسکن و شهرسازی پرسیدیم، همین موضوع بوده ، گفت: راه‌آهن در چند شهرستان استان به‌صورت یک آنتن از شاهراه اصلی و یا فرعی کشور جدا می‌شود، ازجمله راه‌آهن اسدآباد از مسیر داشبلاغ با یک آنتن از شاهراه فرعی وصل و مطرح است.

افق عملیاتی برای طرح اتصال اسدآباد به راه‌آهن دیده نشده است

نماینده مردم اسدآباد در مجلس ادامه داد: سال‌هاست که این طرح در برنامه و بودجه کشور ردیف دارد اما بودجه‌ای به آن اختصاص داده نشده است که ما در مجمع نمایندگان استان که پیگیر حل مشکلات راه‌های استان بودیم، این موضوع را مطرح و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه تاکنون اختصاص اعتبارات به خط راه‌آهن اسدآباد تنها در حد یک شعار بوده، گفت: این طرحی است که افق عملیاتی برای آن دیده نشده و ما بنا داریم با مجمع نمایندگان استان این موضوع را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=115231
  • دیدگاه‌ها برای طرح اتصال اسدآباد به راه‌آهن، وعده انتخاباتی که به بودجه نرسید! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.