• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5
امامان جمعه همدان تاکید کردند:

ضرورت رعایت تقوا در انتخابات

  • کد خبر : 207911
  • 01 دی 1402 - 14:55
ضرورت رعایت تقوا در انتخابات
امام جمعه موقت همدان در خطبه‌های این هفته پس از توصیه همه به رعایت تقوا گفت: ما امسال انتخابات را در پیش رو داریم، تقوا در اینجا بسیار مهم است، تقوا را باید همه اعم از مجریان، کاندیداها،انتخاب‌کنندگان و انتخاب‌شوندگان مراعات نمایند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ در خطبه های این هفته نماز جمعه، سید حسن فاضلیان، امام جمعه موقت همدان، بر رعایت تقوا در انتخابات تأکید کرد.

وی گفت: که انتخابات یک امر مهم است و همه باید در آن شرکت کنند، اما تقوا در این امر بسیار مهم است. مجریان، کاندیداها، انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان باید همه تقوا را رعایت کنند.

فاضلیان همچنین به شهدای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: که این مجلس حاصل خون این شهدا است.

وی همچنین با اشاره به روزهای کریسمس،گفت: که مسیحیت به اسلام بدهکار است زیرا که چهره پاک حضرت مسیح را قرآن معرفی کرده است.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با اشاره به شعار امسال مهار تورم، گفت: که مسئولین باید فکری برای گرانی و کنترل تورم بکنند.

وی گفت: که گرانی ها و تورم برای مردم سخت و کمرشکن است و از مسئولین خواست که کاری برای رفع گرانی ها و تورم بکنند.

در پایان، سید حسن فاضلیان برای نزول برف و باران دعا کرد و خطبه ها را به پایان برد.

انتخابات حداکثری موجب نااُمیدی دشمنان می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: مبارزه با آمریکا تمام شدنی نیست چون آنها شیطان بزرگ و منشا همه فسادها هستند و این فرموده امام راحل است.

وی اظهار داشت: وظیفه ما مبارزه با این اُم‌الفساد است چون هرچه جنگ و خونریزی در دنیا اتفاق افتاده یا مستقیما عامل جنایت بوده یا پشتیبانی می کند.

امام جمعه نهاوند افزود: در برابر دشمن باید مقاومت کنیم و در برابر مسلمانان با رأفت و متانت باشیم که این فرموده قرآن است و به همین دلیل است که از مظلومان عالم حمایت و با صهیونیست‌ها مبارزه می کنیم.

وی ادامه داد: نبرد غزه ادعاهای دروغین حقوق بشری نظام استکبار را بر باد داد و نشان داد که قانون و حقوق بشر برای آن‌ها در حد حرف است و این جنایات صهیونیست‌ها مردم دنیا را بیدار کرد.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید از مسئولان مطالبه‌گری کرد ولی باید توجه داشت که این اقدام باعث نشود تا دشمنان سوءاستفاده کنند و خوشحال شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: حزب الله و مقاومت یمن دو جبهه مستحکم هستند که در مقابل دشمن صهیونیستی ایستاده‌اند و به یاری مظلومان فلسطین اقدام کرده‌اند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: آمریکایی‌ها همه جوره از جنایت‌های صهیونیست‌ها حمایت کرده و اعلام می‌کنند که کشورهای منطقه نباید از فلسطین حمایت کنند و موضعی دوگانه در این خصوص دارند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به انتخابات گفت: از کاندیداها و ستادهای انتخاباتی تشکر می‌کنیم و هرچه در پرشورتر برگزار شدن انتخابات اقدام کنیم بسیار خوب است.

حجت الاسلام مغیثی افزود: مشارکت حداکثری و پرشور و رقابت جدی باعث می‌شود دشمنان می‌فهمند که این مردم پای مصالح و آرمان‌های نظام اسلامی هستند.

امام جمعه نهاوند ادامه داد: دشمنان‌ با دیدن انتخابات حداکثری ناامید می‌شود و وسوسه‌های شیطانی آنها خنثی می‌شود که باید به این مسئله توجه ویژه داشته باشیم.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها از برگزاری یادواره‌های شهدا در مناطق مختلف شهرستان و تشییع باشکوه شهید گمنام در شهر نهاوند و برزول قدردانی کرد.

 

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه اولین هفته دی‌ماه امسال با تاکید و توصیه رعایت تقوا و دوری از گناه به نمازگزاران، حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک و به شهادت رساندن چندین مامور انتظامی را محکوم کرد و گفت: در این حادثه تروریستی ۱۱ تن از نیروهای انتظامی به شهادت رسیدند و چند نفر از افراد تروریست به درک واصل کردند.

وی از دولت خواست در براب گروهک‌های مزاحم و تروریست که مخل امنیت هستند، به جد باایستد و با آنان برخورد کند.

امام جمعه شهرستان اسدآباد تصریح کرد: آمریکای ادعا داشت ابرقدرت است و اسرائیلی که مدعی شکست‌ناپذیر بودن ارتش خود را داشت، روبه فروپاشی می‌رود، یمن قهرمان با اقتدار در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی ایستاده و سینه را سپر کرده که جلوی کشتی حامل ادوات جنگ در غزه و کودک‌کشی باشد را می‌گیرد.

وی یادآور شد: امروز جبهه استکبار، آمریکا در کمک به صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی به گل نشسته، چرا که حماس قهرمان در همه جا هست و با مقاومت ایستاده است و به نیروهای ارتش روسیاه اسرائیل غاصب را حمله می‌کند.

حجت‌الاسلام موحدی گفت: حماس می‌تواند در جنگ با صهیونیست‌ها، خانه‌های آنان با خاک یکسان کند، اما این جنگ جوانمردانه نیست.

وی با بیان اینکه ماهیت کریح تمدن غرب روز به روز خود را با کود‌ک‌کشی و از آن سو دیگر واقعیت مقتدر و توانمند اسلام با ایستاادگی ملت غزه و تلاش نیروهای مقاومت نشان می‌دهد، افزود: در این روشنگری همه وظیفه داریم، رسانه‌ها باید با نشان دادن روی کریح استکبار و آموزش و پرورش با اعلام انزجار یک مدرسه و دانش‌آموزان از صهیونیست کودک‌کش اقدام کند‌ و هنرنمایی این اقدام و انتشار یک ویدئو از آن می‌تواند جریان‌ساز و انقلاب کرده باشد، بنابراین تا پیروزی حق بر باطل باید اعلام انزجار‌ها از اسرائیل و امریکا باید همیشگی باشد‌.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی: سرچشمه تمام جنگ‌های غم‌انگیز و ویرانگر دوری از دین بوده است و بشر اگر می‌خواهد به آرامش برسد و از جنگ و خونریزی دوری یابد، باید به سمت اسلام و دین برود.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان فامنین حدیثی از رسول اکرم (ص) درخصوص محفل‌های تلاوت قرآنی بیان نمود و گفت: هیچ گروهی در خانه‌ای جمع نمی‌شوند که به تلاوت قرآن مشغول شوند مگر اینکه آن جمع و جماعت و گروه آرامش و سکونت در قلبشان حاصل شود.

وی ادامه داد: همان آرامشی که امروزه گمشده بشریت است و لطف خداوند شامل آنها می‌شود و فرشتگان آنها مورد لطف خود قرار می‌دهند خداوند آن گروه‌ها را در بین نزدیک‌ترین افراد خود قرار می‌دهد.

امام جمعه موقت فامنین افزود: چاره‌ای برای ما وجود ندارد برای زندگانی درست به سبک قرآنی و تمام مشکلات بشر به خاطر دوری از دین و خدا می‌باشد.

وی با اشاره به دوری از دین گفت: سرچشمه تمام جنگ‌های غم انگیز و ویرانگر دوری از دین بوده است و بشر اگر می‌خواهد به آرامش برسد و از جنگ و خونریزی دوری یابد باید به سمت اسلام و دین برود. اگر امروز اخبار غم انگیز را می‌بینیم و تمام انسان‌های با انصاف دچار اندوه هستند به خاطر بحث فلسطین بوده است.

وی تصریح کرد: این جنگ به خاطر دوری از دین می‌باشد و اگر هرکس به حق خودشان قانع بودند این جنگ اتفاق نمی‌افتاد نه جنگ جهانی اول و نه جنگ جهانی دوم و جنگ امروز فلسطین رخ نمی‌داد و درس ما این باشد که بشریت تا چنگ به ریسمان الهی و کتاب قرآن نزند بشریت زندگانی خوب را نمی‌تواند حس کند.

در پایان با اشاره به مهمترین وقایع تاریخی هفته پیشرو افزود: سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی در کشور به فرمان امام خمینی رحمت الله علیه، فاوت ام‌البنین سلام الله را تسلیت عرض نمود و تکریم ماداران و همسران را امری مهم تلقی کرد.

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=207911
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت رعایت تقوا در انتخابات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.