• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
3

شیطنت های شکارچیان گردو در طبیعت بکر زاگرس

  • کد خبر : 91172
  • 14 آبان 1399 - 12:04
شیطنت های شکارچیان گردو در طبیعت بکر زاگرس

سنجاب‌های ایرانی زادگاه و محل زندگیشان درختان کهنسال بلوط است، به همین دلیل اگر در باغات همدان سیر و سیاحتی بکنید حتما چند سنجاب زیبا خواهید دید که در حال جست و خیز کردن روی شاخه های درختان هستند. به گزارش عصر همدان، از صفات مشهور سنجاب ذخیره‌سازی گردو و فندق در شکاف درختان یا […]

سنجاب‌های ایرانی زادگاه و محل زندگیشان درختان کهنسال بلوط است، به همین دلیل اگر در باغات همدان سیر و سیاحتی بکنید حتما چند سنجاب زیبا خواهید دید که در حال جست و خیز کردن روی شاخه های درختان هستند.

به گزارش عصر همدان، از صفات مشهور سنجاب ذخیره‌سازی گردو و فندق در شکاف درختان یا در زیر زمین جهت مصرف آن‌ها در زمستان‌ها است و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند که این حیوان حافظه‌ای بسیار قوی دارد و به راحتی می‌تواند محل دفن گردو و فندق را یافته و در زمستان که به دست آوردن غذا دشوار می‌شود از ذخیره غذای خود تغذیه نماید.

سنجابها شاخه‌های درخت را برای تمیز کردن و تیز کردن دندانهایشان می‌جوند.

دیار الوند همان شهری که طبیعتش توسط بسیاری از ادبا و شعرا به بهشت تعبیر شده، به دلیل قرار گرفتن در رشته کوه زاگرس از حیات وحشی بکر برخوردار است.

فضایی که به راحتی تبدیل به محلی برای تولید مثل و پرورش انواع گیاهان و جانوران مانند سنجاب ایرانی و سنجاب زمینی شده است.

علی ثقفی عکاس همدانی و عضو فدراسیون بین المللی عکاسی(فیاپ) که به تصاویر زیبای حیات وحش علاقه ویژه ای دارد تصاویر زیبایی از این موجودات جذاب را عکاسی کرده است.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=91172
  • دیدگاه‌ها برای شیطنت های شکارچیان گردو در طبیعت بکر زاگرس بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.