• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4

شکستگی یا درز انبساطی پل میدان بار؟! مسئله این است! + تصاویر

  • کد خبر : 92711
  • 28 آبان 1399 - 9:46
شکستگی یا درز انبساطی پل میدان بار؟! مسئله این است! + تصاویر

روزهای گذشته خبری مبنی‌بر شکسته شدن پل شهید قهاری یا همان میدان‌بار معروف منتشر شد و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان هم دلیل بروز ترافیک سنگین محور‌های غربی شهر در مسیر بلوار نجفی، ارتش و بلوار سیدجمال را شکستن پل شهید قهاری (معروف به میدان بار) و بسته شدن مسیر ورودی عرشه سوم […]

روزهای گذشته خبری مبنی‌بر شکسته شدن پل شهید قهاری یا همان میدان‌بار معروف منتشر شد و رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان هم دلیل بروز ترافیک سنگین محور‌های غربی شهر در مسیر بلوار نجفی، ارتش و بلوار سیدجمال را شکستن پل شهید قهاری (معروف به میدان بار) و بسته شدن مسیر ورودی عرشه سوم پل عنوان کرد.

به گزارش عصر همدان، پل ها از شریان های حیاتی در زندگی شهری شلوغ و پر ترافیک امروز هستند، و اهمیت آنها بر هیچ چشمی پوشیده نیست.

احداث پل ها نیاز به مطالعه دقیق و کاربردی با توجه به رفع نیاز محدوده اجرا را در بر دارد.

چنانچه بعد از اجرا و گذشت مدت کوتاهی دچار آسیب دیدگی، ریزش بخشی یا کلی و حوادث جانی و مالی نشود.

پل هایی که به صورت رو گذر و چند طبقه و یا چرخشی احداث می شوند از اهمیت بیشتری برخوردارند که محاسبه وزن مرده و وزن زنده پل باید باید دقیق برسی شود.

پل هایی که طی چند سال اخیر در همدان احداث شده اند بار ترافیکی زیادی را از خیابان ها کاسته اند، هرچند مدت اجرای احداث پل و تعطیلی های پی در پی از سوی مجریان کار خود بار ترافیکی سنگینی به دوش داشته است.

اما در مورد شکستگی پل شهید قهاری سعید و مسدود شدن این گذرگاه اظهار نظرات متفاوتی از مسئولین مطرح شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان علت بروز ترافیک سنگین محورهای غربی شهر در مسیر بلوار نجفی، ارتش و بلوار سید جمال را شکست پل شهید سعید قهاری سعید (معروف به میدان بار) و بسته شدن مسیر ورودی عرشه سوم پل عنوان کرد.

سرهنگ فرخ جمالی در گفتگو با ایرنا اظهار داشته: کمتر از ۲ سال از بهره برادری پل شهید سعید قهاری سعید می گذرد که هم اینک شاهد شکسته شدن عرشه سوم این پل هستیم.

وی اضافه کرد: عرشه سوم پل شهید سعید قهاری سعید مسیر عبور خودروهایی است که از سمت غرب همدان و بلوار ارتش به سمت بلوار آیت الله نجفی و جاده تهران و ملایر تردد دارند.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان اظهار داشت: با وجود گذشت چند روز از مسدود کردن این پل اما شهرداری اقدامی برای ترمیم نقطه حادثه دیده انجام نداده گویا آنها نیز منتظر نظر تهران درباره علت این شکست پل و رفع نقص آن هستند.

سرهنگ جمالی ادامه داد: با مسدود شدن عرشه سوم این پل، هم اینک خودروها به ویژه کشنده و تریلی‌ها به بلوار سیدجمال وارد شده و از دور برگردان برای بازگشت و قرار گرفتن در بلوار آیت الله نجفی استفاده می کنند.

وی بیان کرد: دوربرگردان سه متری برای دور زدن کشنده و تریلی ها خطرساز بوده و با دور زدن یک تریلی حجم عظیمی ترافیک ایجاد می‌شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان اظهار داشت: به گفته مسئولان شهرداری در صورت مسدود نکردن عرشه سوم پل شهید سعید قهاری سعید و عبور خودروها احتمال ریزش پل و سقوط خودرو وجود داشت.

یوسفی، معاون فنی و عمرانی شهردار همدان هم در این مورد گفته که: پل شهید قهاری سعید همدان نشکسته است. در انتهای پل شهید قهاری سطح سه و خط مواصلاتی غرب کشور به مرکز، لاستیک یکی از درزهای انبساطی پل از عرشه و بالشتک جدا شده است که هیچ جای نگرانی نیست و به لحاظ سازه‌ای و عملکردی هیچ تهدیدی برای پل محسوب نمی‌شود.

وی اظهار کرده: باید پل بسته شود و دسترسی موقت از بلوار سیدجمال الدین و دوربرگردان است، تا وارد راستگرد بلوار آیت الله نجفی شوند و هیچ گونه تداخل ترافیکی نخواهد داشت و تردد روانی خواهیم داشت و ناچاریم حداقل دو تا سه هفته این پل را مسدود کنیم و مسیر جایگزین توسط شهرداری آشکارسازی می‌شود و پلیس باید در این نقطه حضور داشته باشد.

به گزارش عصر همدان، لازم است مسئولین در این زمینه تفرق نظر نداشته باشند و چنین مسئله مهمی را بطور کامل برای مردم شفاف سازی کنند.

ماجرای شکستگی یا درز انبساطی پل چیزی نیست که براحتی از آن گذر کرد چرا که با جان شهروندان سر و کار دارد.

عصر همدان آماده شنیدن سخنان مسئولین در این زمینه می باشد و ماجرا را تا حصول نتیجه نهایی و مشخص شدن نتیجه آن برای مردم پیگیری خواهد نمود.

 

 

                                             

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=92711
  • دیدگاه‌ها برای شکستگی یا درز انبساطی پل میدان بار؟! مسئله این است! + تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.