• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

سی و پنجمین یادواره شهدای عملیات غرور آفرین والفجر۸+تصاویر

  • کد خبر : 104194
  • 29 بهمن 1399 - 14:06
سی و پنجمین یادواره شهدای عملیات غرور آفرین والفجر۸+تصاویر

صبح امروز بیست و نهم بهمن ماه، سی و پنجمین یادواره شهدای عملیات غرور آفرین ولفجر هشت در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. به گزارش عصر همدان؛ عملیات والفجر ۸ با رمز مقدس “یا فاطمه‌الزهرا(س)”به عنوان طولانی‌ترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس با هدف قطع ارتباط رژیم بعث عراق با خلیج فارس انجام […]

صبح امروز بیست و نهم بهمن ماه، سی و پنجمین یادواره شهدای عملیات غرور آفرین ولفجر هشت در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش عصر همدان؛ عملیات والفجر ۸ با رمز مقدس “یا فاطمه‌الزهرا(س)”به عنوان طولانی‌ترین عملیات دوران هشت سال دفاع مقدس با هدف قطع ارتباط رژیم بعث عراق با خلیج فارس انجام شد که دستاوردها و تاثیرات بزرگی در روند ادامه نبرد رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی به دنبال داشت.

عملیات والفجر ۸ با دستر محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران و با رمز یا فاطمه‌الزهرا(س)” در بیستم بهمن ماه ۱۳۶۴ با بیسیم مخابره شد و قواصان دلیر مرد به آب های خروشان اروند زدند.

رزمندگان اسلام در این عملیات با عبور از رودخانه اروند که از تلاقی ۲ رودخانه دجله و فرات سرچشمه گرفته و در عرض ۴۰۰ تا ۱۶۰۰ متر متغیر بوده و از جزر و مدهای بسیار شدیدی برخوردار است یکی از شگفت آورترین عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند و اروند خروشان در برابر اراده غواصان این عملیات تعظیم کرد.

صبح امروز بیست و نهم بهمن ماه، سی و پنجمین یادواره شهدای عملیات غرور آفرین ولفجر هشت در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

خسرو زند، مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ماه بهمن یادآور حماسه ها، شجاعت ها،رشادت ها و شهامت های بزرگ مردانی است که در راه ایمان و شهادت پا در عرصه گذاشتند و از این آب و خاک جانانه دفاع کردند.

امروز یاد آور حماسه هایی باشیم که در بیستم بهمن ۱۳۶۴ در عملیات غرور آفرین ولفجر هشت و حضور ۴۱۶ شهید گلگون کفن استان همدان که در این عملیات به مقام والای شهادت رسیدند، هستیم

این همایش بهانه ای بود برای تقدیر از مادران و پدران شهیدان والا مقامی که در یکی از مهمترین عملیات های دفاع مقدس از دامان پاکشان پرکشیدند.

در پایان از خانواده چند شهید این عملیات تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=104194
  • دیدگاه‌ها برای سی و پنجمین یادواره شهدای عملیات غرور آفرین والفجر۸+تصاویر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.