• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

سیلاب در برزول؛ گلایه مردم و ضرورت تجهیز ستاد بحران

  • کد خبر : 203488
  • 15 آبان 1402 - 8:20
سیلاب در برزول؛ گلایه مردم و ضرورت تجهیز ستاد بحران
بارش سامانه اخیر در استان همدان باعث بروز سیلاب و ایجاد خسارت‌هایی برای شهروندان شهر برزول نهاوند شد و شهروندان گلایه‌های زیادی از شهرداری و ستاد بحران داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» بارش نزولات آسمانی در ۴۸ ساعت گذشته در شهر برزول نهاوند باعث آب‌گرفتگی معابر و ایجاد سیلاب شد.

طبق اعلام هواشناسی بیشترین میزان بارش به ترتیب در برزول نهاوند با ۷۰ میلی‌متر، فیروزان با ۴۶ میلی‌متر و فارسبان ۴۰ میلی‌متر است که این ایستگاه‌ها مربوط به نهاوند هستند.

این بارش‌ها باعث شده تردد مردم و خودروها سخت و با مشکل همراه باشد و آب هم وارد منازل و مدارس شود.

شهروندان می‌پرسند چرا شهرداری علی‌رغم اتفاقات و آب‌گرفتگی شب گذشته همچنان نسبت به هشدارهای هواشناسی و مصوبات ستاد بحران بی‌توجه است؟!

فرشته سلگی بخشدار زرین‌دشت در این خصوص ضمن اظهار تأسف از بروز سیل و ایجاد مشکل برای مردم شریف و شهیدپرور شهر برزول گفت: متأسفانه در سال‌های پیش هیچ‌گونه امکاناتی برای مدیریت بحران در این بخش تهیه نشده است.

 

وی افزود: شورا و شهرداری برزول باید پاسخگوی شرایط پیش‌آمده و جاری شدن سیل در این شهر باشند.

عدم حضور شهردار در زمان جاری شدن سیل و عدم حضور جانشین وی در ساعات اولیه بروز مشکل، یکی از دلایل تشدید بحران و نارضایتی مردم است.

سلگی گفت: بخشداری زرین‌دشت با همراهی مدیران ارشد شهرستان نهایت تلاش خود را برای مدیریت بحران فوق انجام داده است تا میزان خسارات به حداقل برسد و همکاران بخشداری از دقایق اولیه جاری شدن سیل در محل حضور یافته و در کنار مردم بوده‌اند.

وی اضافه کرد: پیگیر جبران کاستی‌های گذشته در تهیهٔ امکانات برای پیشگیری و مقابله و نهایتاً مدیریت بحران در بخش زرین‌دشت هستیم؛ و امیدواریم با حمایت مدیران ارشد شهرستان و استان، امکانات لازم برای مقابله با بحران‌های طبیعی در اختیار این بخش قرار بگیرد.

بخشدار زرین‌دشت در خصوص خسارت‌های وارده به شهروندان برزول اعلام کرد: پیگیر جبران خسارات وارده و رفع خرابی‌های معابر عمومی برای رفاه مردم خواهیم بود.

حضور تعدادی از پاکبانان خدمات شهری شهر نهاوند جهت کمک‌رسانی به شهرداری برزول بیشتر آب‌گرفتگی در جداول به علت عدم رعایت برخی شهروندان در تخلیه زباله در جداول است و جداول با ضایعات میوه، کیسه‌های پلاستیکی و زباله مغازه‌ها مسدود شده است.

مجید مومیوند معاونت خدمات شهری شهرداری نهاوند در این خصوص گفت: با توجه به بارندگی اخیر و موقعیت بحرانی در شهر برزول تیمی متشکل از نیروهای شهرداری اعزام شد تا با همکاری مانع از ایجاد خسارت و مشکل برای شهروندان گردد.

 

وی اظهار داشت: بارندگی‌ها در شهر نهاوند با اقدامات پیشگیرانه و اقدام سریع همکاران مدیریت بحران شهرداری به‌درستی مدیریت شد و حداقل آب‌گرفتگی را در سطح شهر شاهد بودیم.

مومیوند افزود: آماده‌باش شهرداری در مواقع بحرانی و پیشگیری از بحران از قبل، باعث به حداقل رساندن مشکل برای شهروندان و مدیریت بحران می‌گردد و چنانچه آب‌گرفتگی یا مشکلی در حوزه خدمات شهرداری، برای شهروندان به وجود آمد با تماس با سامانه ۱۳۷ تماس گرفته تا اقدامات لازم توسط شهرداری انجام پذیرد.

تعدادی از واحدهای مسکونی خسارت‌دیده‌اند

در پی وقوع سیلاب در شهر برزول شهروز کیانی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار و اعضای ستاد بحران شهرستان با حضور در این شهر به بررسی اوضاع و اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش سیلاب و خسارت به مناطق مختلف این شهرکردند.

وی بیان داشت: شدت بارش‌های روزهای گذشته در بخش‌های زرین‌دشت و گیان نسبت به سایر مناطق شهرستان بیشتر بوده است.

کیانی افزود: به علت بارش‌های گسترده سیلاب در شهر برزول جاری و تعدادی از واحدهای مسکونی و آموزشی دچار آب‌گرفتگی شدند.

وی ادامه داد: با حضور دستگاه‌های خدمات رسان ازجمله اداره راهداری، آتش‌نشانی و شهرداری و هلال‌احمر اقدامات لازم جهت رفع آب‌گرفتگی و تخلیه آب در مناطق سیلاب زده انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی بابیان اینکه هم‌اکنون اوضاع در شهر برزول عادی است، گفت: تمام اعضای ستاد بحران به‌صورت آماده‌باش در این شهر حضور دارند.

مردم این شهر به‌شدت از عملکرد شهرداری و ستاد مدیریت بحران گلایه دارند و از نبود شهردار در موقع بحران در این شهر گلایه‌مندند.

 

این شهروندان به نبود امکانات و تجهیزات و آماده نبودن ستاد بحران با توجه به هشدارهای هواشناسی معترض‌اند.

احمدوند فرماندار نهاوند نیز به دنبال بارش‌های شدید و وقوع سیلاب در شهر برزول در مناطق سیلابی شهر برزول حضور یافت.

در این بازدید احمدوند به بررسی چگونگی سیلاب در شهر برزول پرداخت و دستورات لازم را صادر و تأکید کرد: بخشداری جلسه ستاد بحران بخش را با حضور معاون عمرانی فرمانداری برگزار و به‌صورت فوری اقدامات لازم را انجام دهد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه بیشتر بارش باران استان در شهر برزول رخ‌داده اظهار داشت؛ با توجه به میزان بالای بارش‌ها و جاری شدن سیلاب با تلاش‌های جهادی اعضای ستاد بحران، نیروهای امدادی، بسیج و کمک‌های مردمی شب گذشته مسیر سیلاب منحرف و اقدامات اولیه لازم صورت گرفت.

وی تأکید کرد: شهرداری برزول نسبت به لایه روبی جداول، کانال‌ها و نقاط آبگیر سطح شهر و تمیز کردن گل‌ولای حاصل از سیلاب در معابر اقدامات لازم را انجام دهد.

امیدواریم ستاد بحران و دستگاه‌های مربوطه در زمان مناسب به هشدارهای صادرشده دقت کنند تا در زمان وقوع حادثه بتوانند به کمک شهروندان بشتابند و البته مسئولان استانی نیز تجهیزات مناسب در اختیار ستاد بحران قرار دهند.

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203488
  • دیدگاه‌ها برای سیلاب در برزول؛ گلایه مردم و ضرورت تجهیز ستاد بحران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.